Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Facebook pokazał wyniki. Powrót króla

Po fatalnym, poprzednim kwartale oraz następującej po nim przecenie sięgającej 50%, Facebook (po niedawnej zmianie nazwy powinienem napisać Meta Platforms) powraca. Tym razem w glorii i chwale. Po zamknięciu sesji, w środę 23 kwietnia b.r., spółka opublikowała wyniki za pierwszy kwartał 2022 roku. Kurs akcji spółki w handlu posesyjnym wzrósł o blisko 20% w stosunku do środowych minimów.

 

Poprzednio Meta Platforms wystraszyło inwestorów trzema problemami:

 

  • Po pierwsze spadkiem ilości aktywnych użytkowników platformy Facebook (po raz pierwszy w historii).
  • Po drugie gigantycznymi wydatkami związanymi z inwestycją w metaverse (90-95 mld $). Kwota ta miała obciążyć wyniki spółki w 2022 roku.
  • Po trzecie wreszcie, problemom wywołanym przez nowe ustawienia prywatności na urządzaniach Apple (jak się okazało chwilę później, Alphabet również rozważa podobne rozwiązanie w systemie Android), które utrudniają skuteczne targetowanie użytkowników reklamami serwowanymi przez platformy społecznościowe spółki.

 

Warto również przypomnieć, że wraz z planami dotyczącymi metaverse, spółka podzieliła swoją działalność na dwa segmenty:

 

  • Family of Apps (platformy społecznościowe – m.in. Facebook, Instagram oraz pozostałe).
  • Reality Labs (metaverse).

 

Opublikowane wyniki nie wyglądają może na pierwszy rzut oka spektakularnie:

 

  • Przychody ze sprzedaży wyniosły 27.9 mld $ wobec 28.24 mld oczekiwanych przez rynek. Porównując bieżący kwartał, z pierwszym kwartałem 2021 roku, przychody ze sprzedaży urosły o 7%.
  • Skorygowany zysk na akcję to 2.72 $ vs oczekiwania na poziomie 2.56 $, co przekłada się na spadek w stosunku do Q1 2021 o ok 18%.
  • Przychody ze sprzedaży reklam to 27 mld $ wobec oczekiwanych 27.48 mld.

 

Najważniejszą wiadomością okazał się jednak wzrost liczby użytkowników Facebooka (rozumianego jako platforma społecznościowa) – tutaj spółka zanotowała średnio 1.96 mld aktywnych kont dziennie, co oznacza wzrost o 4% w stosunku do poprzedniego kwartału. Na dodatek, Meta Platforms postanowiło delikatnie (o 3 mld dolarów) ściąć prognozy wydatków na inwestycje w metaverse (oraz szerzej rozumiany CAPEX). Obecnie spółka planuje wydać między 87, a 92 mld dolarów.

 

Poniższe wykresy obrazują liczbę aktywnych użytkowników wszystkich aplikacji spółki oraz samego Facebooka w ostatnich dziewięciu kwartałach:

 

Dalsza część artykułu jest dostępna za darmo po zalogowaniu tylko dla członków SII z rozszerzoną składką.

Dla członków SII dostęp jest bezpłatny.

Zostań członkiem SII