Chat with us, powered by LiveChat

Niezła końcówka roku CD Projektu – analizujemy wyniki i oceniamy perspektywy na kolejne kwartały

Skomentuj artykuł
Źródło: www.cyberpunk.net

W 2021 roku CD Projekt osiągnął 888,2 mln zł przychodów i 208,9 mln zł zysku netto. Emitent podał szacunki, że do dnia 14 kwietnia 2022 roku sprzedał ponad 18 mln egzemplarzy Cyberpunka 2077. Dodatek do gry ma zostać wydany w 2023 roku.

 

Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane dane finansowe Grupy CD Projekt za ostatnie kwartały.

 

Wybrane dane finansowe (tys. zł) 1Q20 2Q20 3Q20 4Q20 1Q21 2Q21 3Q21 4Q21
Przychody 192.972 171.026 104.518 1.670.359 197.632 272.985 144.463 273.092
Wynik brutto na sprzedaży 145.481 111.115 68.090 1.322.825 135.360 173.086 91.536 237.956
Wynik operacyjny 97.625 58.459 28.517 972.476 43.198 79.416 15.632 94.657
Wynik brutto 100.958 59.891 27.755 976.345 37.051 78.814 16.400 86.843
Wynik netto 91.979 54.778 23.382 984.188 32.487 72.561 16.342 87.518

Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.

 

W 2021 roku CD Projekt osiągnął 888,2 mln zł przychodów wobec 2,14 mld zł rok wcześniej. W samym IV kw. 2021 roku przychody wyniosły 273,1 mln zł i były nieporównywalne do analogicznego okresu roku poprzedniego z premierą Cyberpunka 2077, w którym sprzedaż sięgnęła 1,67 mld zł. Emitent podał, że do 14 kwietnia 2022 roku szacunkowa sprzedaż Cyberpunka przekroczyła 18 milionów sztuk. Sprzedaż gier z sagi wiedźmińskiej przekroczyła 65 mln sztuk, z czego wiedźmin 3: Dziki Gon został sprzedany w liczbie ponad 40 mln egzemplarzy. Emitent dodał, że 2021 rok był drugim najlepszym w historii okresem sprzedaży Wiedźmina 3, tuż po 2015 roku, kiedy miała miejsce premiera gry.

 

Najwięcej przychodów Emitent generuje w Ameryce Północnej – w 2021 roku było to 650 mln zł (73,2% łącznych przychodów), a w 2020 roku 1,5 mld zł (70,2%). Druga jest Europa z wynikiem odpowiednio 140,3 mln zł (15,8%) i 374,3 mln zł, a trzecim Azja z wynikiem 66,1 mln zł (7,4%) i 137,8 mlmn zł (6,4%) odpowiednio w 2021 i 2020 roku. Z kolei w podziale na kanały dystrybucji większośc zysków generowana jest ze sprzedaży cyfrowej – w 2021 roku było to 768,2 mln zł ( 86,5% łącznych przychodów), a w 2020 roku 1,94 mld zł (90,9%). Sprzedaż dystrybucji pudełkowej wyniosła 87,2 mln zł i 163,6 mln zł odpowiednio w 2021 i 2020 roku.

 

Porozmawiajmy o spółce na Forum SII

 

W 2021 roku Emitent dokonał dwóch przejęć – w lipcu nabył kanadyjskie studio deweloperskie Digital Scapes, a w październiku The Molasses Flood z siedzibą w Bostonie.

 

Emitent podał, że koszty prac nad aktualizacjami i rozwojem gry Cyberpunk 2077 zwiększyły koszty sprzedaży Grupy o 80,8 mln zł w 2021 roku. Zmiany rezerw na zwroty oraz koszty  z tytułu fizycznej dystrybucji gry obniżyły zysk brutto o 18,8 mln zł. Nakłady na Cyberpunka zostały ujęte w koszta 2020 roku w wysokości 40% w kwartale premiery, a pozostała część będzie ujmowana przez 5 lat w wysokości 3% kwartalnie (do dkońca 2021 roku ujęto 52% nakładów na projekt). We wrześniu 2021 roku Emitent zakończył amortyzację historycznie poniesionych nakładów na grę Gwint. Amortyzacja nakładów na Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon na Nintendo Switch mają zakończyć się w sierpniu 2022 roku.

 

Ostatecznie Grupa CD Projekt zakończyła 2021 rok z zyskiem netto na poziomie 208,9 mln zł wobec 1,15 mld zł rok wcześniej.

 

Przychody (tys. zł) Wynik netto (tys. zł)
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.

 

Dalsza część artykułu jest dostępna za darmo po zalogowaniu tylko dla członków SII z rozszerzoną składką.

Dla członków SII dostęp jest bezpłatny.

Zostań członkiem SII

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie