Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu Huuuge. Motorem wzrostu była gra Traffic Puzzle

Skomentuj artykuł

O wynikach spółki, nowych grach, perspektywach branży gier mobilnych, akwizycjach i dywidendzie rozmawiano podczas czatu inwestorskiego Huuuge, zorganizowanego w dniu 26 listopada 2021 roku wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników odpowiadał Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy firmy Huuuge.

Wyniki spółki

Trzeci kwartał był pomyślny dla spółki. W związku z tym inwestorzy pytali o czynniki, które pozytywnie wpłynęły na poprawę wyników w ujęciu rocznym oraz wzrost przychodów?

 

- Motorem wzrostu były zarówno flagowe gry jak i nowe tytuły. Przychody z nowych gier wzrosły w trzecim kwartale o 130 procent, w tym największy udział miał Traffic Puzzle. Wpływy z naszych flagowych gier wzrosły dwucyfrowo dzięki poprawie monetyzacji w tym wskaźnika konwersji. Dodatkowy pozytywny, wpływ na nasze wyniki w trzecim kwartale bieżącego roku miała alokacja budżetów marketingowych - relatywnie większe wydatki ponieśliśmy w pierwszej połowie roku - odpowiedział Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy firmy Huuuge.

 

Wśród tytułów, które były motorem wzrostu wymieniono Traffic Puzzle, której przychody w trzecim kwartale wzrosły prawie sześciokrotnie w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, do poziomu 8,7 mln USD.

 

- Baza użytkowników Traffic Puzzle stale rośnie - dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) w październiku 2021 roku przekroczyła 220 tys. - dodał przedstawiciel spółki.

 

Zwrócono również uwagę na słabszy wynik Huuuge w okresie I-III kwartału 2021 roku w porównaniu z rokiem wcześniejszym. 

 

- W 2020 roku większość wyniku spółka wygenerowała w pierwszej połowie roku, w 2021 zgodnie z naszymi planami większa część wyniku wygenerowana będzie w drugiej połowie roku. Wynika to z innego rozłożenia w czasie wydatków na marketing naszych gier. W całym roku 2021 oczekujemy rekordowego wyniku skorygowanej EBITDA - tłumaczył Grzegorz Kania.

Źródła przychodów

Inwestorzy pytali również o przychody z reklam, które w okresie trzech kwartałów 2021 roku wzrosły o 181 procent.

 

- Za trzy kwartały 2021 przychody z reklam stanowiły około 4 procent naszych całkowitych przychodów, więc nie jest to w tej chwili główny wariant monetyzacji naszych gier. Nasze tytuły monetyzujemy przez płatności w grach. Natomiast udział reklam w przychodach powinien z czasem rosnąć wraz z większym udziałem gier typu casual w naszym portfolio z tym Traffic Puzzle, który jest już obecnie naszym trzecim pod względem przychodów tytułem - opisał dyrektor finansowych spółki.

 

O samej monetyzacji gier poprzez mikrotransakcje przedstawiciel Huuuge mówił:

 

- W przypadku naszych flagowych tytułów, Huuuge Casino oraz Billionaire Casino, średni przychód na aktywnego gracza (ARPDAU) w 3 kwartale 2021 wyniósł 1,93 USD, co było jednocześnie wzrostem o 40 procent w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku. Natomiast średnie przychody na płacącego gracza (ARPPU) w naszych flagowych grach wyniosły w trzecim kwartale 46 USD dziennie.

 

Dodano również, że firma przestała inwestować w marketing takich tytułów jak coffee break, Rogue Land, aby skupić się na grze, która osiąga wysokie wskaźniki monetyzacji, czyli Traffic Puzzle.

Nowe gry i inwestycje

W roku 2021 Huuuge podpisała cztery umowy wydawnicze, a na pytanie o liczbę gier, jaką spółka zamierza wydać w 2022 roku przedstawiciel spółki odpowiedział:

 

- Cały czas pracujemy nad nowymi tytułami własnymi oraz nad podpisywaniem umów z zewnętrznymi studiami. W 2022 roku skupiamy się na działalności wydawniczej. Podtrzymujemy nasze plany wydawania co najmniej jednej gry studiów zewnętrznych na kwartał. Ponadto, nasze studio w Helsinkach ciągle pracuje nad prototypami innowacyjnych gier.

 

Obok pytań dotyczących nowych gier, poruszono również temat wydatków inwestycyjnych oraz kosztu stworzenia wydawanej przez Huuuge gry mobilnej.

 

- Na koniec trzeciego kwartału bieżącego roku mieliśmy około 196 mln USD na rachunkach bankowych i w każdym roku generujemy dodatnie przepływy operacyjne. To wyznacza skalę naszych apetytów inwestycyjnych. Główne kierunki inwestycyjne to akwizycje, umowy wydawnicze oraz nowe własne tytuły - mówił Grzegorz Kania.

 

- Specyfika tworzenia gier mobilnych jest zupełnie inna niż gier typu AAA na PC czy konsole. Sam koszt stworzenia gry mobilnej może wynosić kilkadziesiąt do kilkuset tysięcy USD, podczas gdy budżety gier AAA mogą wynosić nawet kilkaset milionów USD. Warto zaznaczyć, że koszt stworzenia gry mobilnej to jedynie ułamek wydatków które ponosimy - największa pozycja kosztowa to marketing i pozyskiwanie nowych graczy - dodał.

 

Na pytanie o technologię blockchain spółka poinformowała, że więcej na temat innowacyjnych inicjatyw poda na początku przyszłego roku.

Rynek gier mobilnych i perspektywy Huuuge

- Jak Państwo oceniają rynek gier mobilnych i jakie są jego perspektywy - pytał jeden z inwestorów uczestniczących w czacie.

 

- Niezmiennie jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni do perspektyw rozwoju rynku. Liczba graczy mobilnych sięga 4 mld i powinna wzrastać wraz ze wzrostem liczby smartfonów. Ponadto widzimy ciągły wzrost zaangażowania graczy i liczby godzin spędzonych na graniu. Pandemia Covid-19 przyspieszyła tylko te strukturalne trendy i pozytywnie wpłynęła na wyniki branży. Co więcej, branża gier mobilnych bardzo szybko reaguje na pojawiające się innowacje technologiczne znajdując dla nich zastosowanie w grach (np. koncept metaverse, technologia blockchain, NFT) - komentował dyrektor finansowy Huuuge.

 

Pytano też o konkurencję ze strony rynku gier na konsole lub PC.

 

- To zupełnie inny rynek, o innej dynamice wzrostu, profilu graczy oraz modelach biznesowych. Gry mobilne od wielu lat rosną szybciej niż pozostałe kategorie i stały się największym pod względem przychodów segmentem szeroko rozumianego rynku gier. Ponadto, z racji naszego doświadczenia i kompetencji jest to dla nas naturalne, że na tym segmencie skupiamy swoją uwagę i zasoby - mówił Grzegorz Kania.

 

Wśród celów Huuuge wymieniany jest wzrost marż. Podczas czatu pytano o plan na jego realizację.

 

- Patrząc na nasz portfel gier - nasze flagowe tytuły (Huuuge Casino i Billionaire Casino) osiągnęły już etap, na którym możemy skupiać się na dalszej poprawie ich rentowności (w tym optymalizacji kosztów pozyskiwania nowych graczy). Skalowanie Traffic Puzzle przyniesie efekty w postaci poprawy rentowności. Ponadto nieustannie monitorujemy poziom naszych kosztów operacyjnych, których wzrost w 2021 roku miał w dużej mierze charakter jednorazowy, w związku z IPO - mówił dyrektor finansowy.

Notowania spółki i akwizycje

Inwestorzy pytali również o wybór polskiego rynku kapitałowego, jako miejsca notowań akcji Huuuge.

 

- Branża gier jest bardzo silnie reprezentowana na polskiej giełdzie - pod względem liczby spółek pod koniec 2020 roku przebiła nawet Japonię. Ponadto to właśnie w Polsce pracuje większość naszego zespołu. Była to więc dla nas naturalna decyzja - komentował podczas czatu inwestorskiego Grzegorz Kania.

 

W przypadku akwizycji, Huuuge bierze pod uwagę tylko podmioty działające w sektorze gier mobilnych. 

 

- Nie ujawniamy nazw spółek, z którymi rozmawiamy. Widzimy iż wskaźniki po których możemy nabyć spółki są obecnie dość wysokie więc skupiamy się na działalności wydawniczej i podpisywaniu umów partnerskich. W taki sposób nabyliśmy Traffic Puzzle, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni - wyjaśnił przedstawiciel spółki.

Dywidenda

Na pytanie o dywidendę Grzegorz Kania odpowiedział:

 

- Nie planujemy wypłaty dywidendy w najbliższym czasie. Planujemy inwestować we wzrost zgodnie z naszą strategią Buduj i Kupuj. 

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zapisem czatu z Huuuge Inc

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie