Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Czym jest SII?

Adam Sikorski (Unimot): „Do końca roku chcielibyśmy mieć 100 stacji AVIA"

 

W środę, 25 sierpnia 2021 roku, na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Adamem Sikorskim, Prezesem Zarządu Unimot S.A. oraz Filipem Kuropatwą, Wiceprezesem Zarządu ds. Finansowych. W trakcie czatu internauci pytali m.in. o segment fotowoltaiki, rozwój sieci AVIA, czy też o sytuację biznesową spółki w 2 oraz 3 kwartale br.  

 

Spotkanie z inwestorami rozpoczęło się od krótkiego wystąpienia Adama Sikorskiego, Prezesa Zarządu Unimot, w którym podsumowano okres ostatnich kilku miesięcy. 

 

Bieżąca sytuacja Unimot

Pierwsze pytanie jakie padło podczas spotkania z Zarządem Unimot dotyczyło sytuacji rynkowej w 3Q oraz jej wpływu na działalność Spółki.

 

Na rynku paliw płynnych oceniamy bieżącą sytuację pozytywnie. Biznes idzie zgodnie z założonymi planami - wciąż widzimy silny popyt oraz zadowalający poziom premii lądowej. W segmencie stacji paliw także sytuacja rynkowa jest wyjątkowo korzystna. Natomiast nadal biznesy BIO, gazu ziemnego i energii elektrycznej znajdują się pod presją wzrastających cen i trudnych warunków rynkowych – odpowiedział przedstawiciel Zarządu Unimot.

 

Uczestnicy czatu prosili także o komentarz zarządu do ujemnych przepływów wykazanych w ostatnim sprawozdaniu.

 

Przy tak znacznym wzroście cen surowców oraz naszej aktywności biznesowej (wzrost wolumenów) nie unikniemy negatywnych przepływów. Nie jest to coś co nas niepokoi jako Zarząd. Cieszymy się, że mamy zasoby i możliwości do finansowania naszego rozwoju przy takim otoczeniu rynkowym (wzrost cen) – tłumaczył przedstawiciel Zarządu Unimot.

 

Jedno z pytań odnosiło się z kolei do poziomu zobowiązań spółki i odporności spółki na potencjalny silny wzrost stóp w przyszłości.

 

Nasza ekspozycja kredytowa rośnie proporcjonalnie do cen surowców. Na dzisiaj nie widzimy ryzyka tak gwałtownego wzrostu stóp procentowych. Historycznie nasze doświadczenia wskazują, że ew. wzrost stóp procentowych jest przerzucany na uczestników rynku - dla nas jest to koszt zmienny – wyjaśniono.

Segment fotowoltaiki

Wiele z pytań, jakie pojawiły się podczas czatu dotyczyło segmentu fotowoltaiki. Pytano m.in. o plany wobec posiadanych przez spółkę projektów farm fotowoltaicznych.

 

Trwają intensywne prace, w tym z zewnętrznymi doradcami biznesowymi. Pracujemy nad najlepszym modelem. Do końca roku powinniśmy mieć już jasność, w którym kierunku będą realizowane projekty – odpowiedział Zarząd.

 

Inwestorzy pytali także o strategię poprawy efektywności segmentu fotowoltaiki

 

Realizujemy już tę strategię poprawy efektywności. Na pewno będziemy na bieżąco informować o efektach – wyjaśniał przedstawiciel Zarządu.

 

Uczestnicy czatu ciekawi byli również jak rozwija się projekt showroomów Avia Solar, czy się sprawdza oraz jak ewentualna konectracja na kliencie B2B wpłynie na dalszy rozwój tego, skierowanego do detalu projektu.

 

Nowe showroomy są otwierane z partnerami. Koncentracja na kliencie biznesowym nie znaczy, że całkowicie porzucamy klienta indywidualnego. Koszty operacyjne OPEX showroomu są bardzo niskie, w związku z czym nie stanowią dużego obciążenia. Część klientów chce zasięgać informacji o produkcie osobiście - COVID jest tu pewnym wyzwaniem. Uważamy jednak, że obecność w wielu kanałach sprzedaży (callcenter, internet, showroom) powoduje ich komplementarność - tłumaczył Zarząd.

Sieć stacji AVIA

Podczas czatu nie zabrakło pytań dotyczących rozwoju sieci AVIA oraz liczby stacji w jaką spółka celuje na koniec bieżącego roku.

 

Do końca roku chcielibyśmy mieć 100 stacji i uważamy, że to realny cel. Planujemy zaprosić naszych członków UNIMOT Klub+ na celebrację :) – odpowiedział Zarząd.

 

Z kolei na pytanie jak zarząd ocenia dotychczasowy przebieg współpracy z Grupą Pieprzyk, wyjaśniono, że:

 

Pozytywnie. Z radością obserwujemy stacje, które Grupa Pieprzyk włącza do sieci AVIA. Grupy robocze pracują nad zagadnieniami współpracy, które były poruszone w liście intencyjnym.

 

Pytano również o odsetek rentownych stacji AVIA

 

Generalnie zwrot z inwestycji w sieć jest zgodny z naszymi założeniami, które przyjęliśmy przy dokonywaniu inwestycji – wyjaśnił Zarząd.

 

Jeden z uczestników czatu dopytywał zarząd, czy widoczna w 2Q 2021 r. dodatnia rentowność stacji AVIA jest początkiem trwałej tendencji w wynikach segmentu.

 

Chcielibyśmy i pracujemy nad tym mocno, żeby ta tendencja została zachowana – odpowiedział przedstawiciel Zarządu

 

Internauci pytali też o ewentualny rozwój stacji ładowarek do samochodów elektrycznych na stacjach AVIA.

 

Tak, w kilku obiektach wystąpiliśmy już o moce przyłączeniowe - nie jest z tym łatwo, infrastruktura OSD nie jest przygotowana. Widzimy potencjał łączenia fotowoltaiki z ładowarkami i ew. magazynami energii – wyjaśnił Zarząd.

 

Zapraszamy do pełnego zapisu czatu z Zarządem Unimot.