Chat with us, powered by LiveChat

Walory Ten Square Games pod presją

Skomentuj artykuł
Źródło: tensquaregames.com

Piątkowy debiut Huuuge Games okazał się negatywnym zaskoczeniem – notowania zamknęły sesję pod kreską, a jednocześnie poniżej ceny emisyjnej 50 zł. Takie zachowanie mogło wprowadzić sporo nerwowości w sektorze gamingowym, a największym poszkodowanym wydają się być walory Ten Square Games.

 

Oferta publiczna Huuuge Games niewątpliwie cieszyła się ogromnym zainteresowaniem – nie dość, że stopa redukcji w zapisach dla inwestorów indywidualnych wyniosła blisko 97%, to nawet jeden z notowanych na giełdzie deweloperów gier postanowił zainwestować wolne środki w akcje spółki i wziąć udział w ofercie. Jednocześnie oferta Huuuge była największą w Europie z branży gier mobilnych. Mimo to, pierwsza sesja zakończyła się 1-procentową przeceną. W poniedziałek walory Huuuge odnotowały kolejną spadkową sesję z wynikiem 3,7% pod kreską, a dzisiaj, tj. we wtorek, negatywny sentyment jest kontynuowany. Z kolei z największych notowanych na polskiej giełdzie deweloperów gier, najmocniej zniżkowały walory Ten Square Games, które w trakcie trzech ostatnich sesji spadły o około 10% i oddały większość wypracowanego odbicia z drugiej połowy stycznia.

 

Trzydniowe stopy zwrotu
Źródło: Stooq.pl.

 

Ten Square Games

Spółka ma za sobą udany rok. Choć wyniki roczne zostaną opublikowane dopiero 22 marca, to Emitent podał szacunki przychodów, które w IV kw. 2020 roku wyniosły 179,9 mln zł. Ostatni kwartał roku był zatem rekordowy, choć tylko nieco poprawił rezultaty z III kw. 2020 roku, kiedy to Ten Square Games wypracował 179,3 mln zł przychodów. Warto przy tym zwrócić uwagę, że pierwszy raz gra Fishing Clash wykazała przychody mniejsze kw/kw – jak podano szacunkowe przychody z tej gry wyniosły 154,2 mln zł w IV kw. 2020 roku wobec 164,3 mln zł w III kw. 2020 roku i 158 mln zł w II kw. 2020 roku. 

 

Wsparciem dla przychodów Grupy okazała się m.in. rozwijana gra Hunting Clash. Przychody z tej produkcji wyniosły około 3,4 mln zł w III kw. 2020 roku, z kolei jak podaje Sensor Tower w IV kw. było to około 2 mln dolarów, tj. około 7,6 mln zł (na podstawie średniego kursu USDPLN w IV kw. 2020 roku, tj. 3,78). Z kolei w styczniu 2021 roku podano, że przychody Hunting Clash mogły wynieść 1,3 mln dolarów. Spółka pokazała na prezentacji, że Hunting Clash w fazie globalnych testów uzyskał podobne parametry do Fishing Clash i jego dalszy rozwój został przeniesiony do fazy „Smart Growing”.

 

Ten Square Games – przychody ze sprzedaży (tys. zł) Fishing Clash – przychody ze sprzedaży (tys. zł)
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.

 

Źródło: Emitent.

 

Za wzrostem przychodów podążają wykazywane zyski. Po trzech kwartałach zysk operacyjny wyniósł 133,5 mln zł (+166% rdr), a zysk netto 119,7 mln zł (+188% rdr). Udało się to osiągnąć przy bardzo dużym wzroście nakładów marketingowych w II kw. 2020 roku, kiedy ze względu na wyjątkową sytuację na rynku User Acquisition Spółka przeznaczyła na ten cel 70,5 mln zł jeśli chodzi o Fishing Clash. W tym okresie miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) Fgry wzrosła do 6,9 mln wobec 2,9 mln kwartał wcześniej i 1,9 mln w IV kw. 2019 roku. W III kw. 2020 roku MAU spadło do 4,2 mln, co Emitent tłumaczył istotnym spadkiem nakładów marketingowych (te wyniosły 33,4 mln zł), choć jednocześnie gra przyniosła wzrost przychodów kw/kw o 4%. Warto także zwrócić uwagę, że począwszy od II kw. 2020 roku wyniki są obciążone kosztami programu motywacyjnego w kwocie około 6 mln zł kwartalnie. 

 

Ten Square Games – wynik operacyjny (tys. zł) Ten Square Games – wynik netto (tys. zł)
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.

 

Warto także zwrócić uwagę na solidne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. Podążają one za zyskami Spółki, a wskaźnik pokrycia zysku EBITDA przez przepywy operacyjne oscyluje wokół 0,8-0,9. Jednocześnie rośnie stan środków pienieżnych i ekwiwalentów w bilansie Emitenta, który na koniec III kw. 2020 roku wyniósł 153,9 mln zł, co stanowiło około 64% sumy bilansowej.

 

Ten Square Games – przepływy operacyjne (tys. zł) Ten Square Games – środki pieniężne (tys. zł)
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.

 

Plany rozwoju

Spółka poinformowała, że w kolejnych miesiącach ma zamiar koncentrować się na dalszym rozwoju gry Fishing Clash i Hunting Clash. Warto zwrócić uwagę, że Fishing Clash cały czas czeka na certyfikację na rynku chińskim. W pierwszej połowie 2021 roku planowany jest soft launch kolejnej gry – Golf. Jednocześnie Emitent pracuje nad prototypem nowej gry.

 

Spółka nie wyklucza także dalszego wzrostu poprzez akwizycje. Jak poinformowano, trwają rozmowy z kilkoma podmiotami.

 

Kurs akcji

Obecnie akcje Ten Square Games są handlowane po około 530 zł, co przekłada się na kapitalizację na poziomie 3,87 mld zł. Zysk netto spółki za ostatnie cztery kwartały to 154,6 mln zł. Wskaźnik C/Z oscyluje w okolicach 25.

 

Ten Square Games – kurs akcji
Źródło: opracowanie własne.

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie