Chat with us, powered by LiveChat

LPP dynamicznie rośnie w kanale online

Skomentuj artykuł

LPP zanotował w kwietniu blisko 4-krotny wzrost udziału online w całości sprzedaży, a w maju ten udział wzrósł prawie 5-krotnie, poinformował wiceprezes Jacek Kujawa. W I kw. udział e-commerce w całości sprzedaży wzrósł do 33%, a obecnie sięga 45% wobec ok. 14,5% w IV kw. 2019 r. Kurs akcji LPP rósł podczas sesji o około 5%. Obecnie akcje zyskują nieco ponad 2%.

 

„W IV kw. mieliśmy ok 14,5-proc. udział sprzedaży online w całości naszego obrotu i to co się stało w ostatnich miesiącach powoduje, że nasze pierwotne szacunki, iż osiągniemy 20% są już nieaktualne. Dla przykładu podam, że w I kw. tego roku ten udział wzrósł do 33%. A jeżeli spojrzymy na kwiecień to ten wzrost sprzedaży online był 4-krotny, a w maju rośnie i jest już prawie 5-krotny"- powiedział Kujawa podczas sesji w ramach EEC Online.

Możliwy dalszy wzrost

"Nasze obecne projekty, które realizujemy wskazują, że jesteśmy jeszcze w stanie zwiększyć ten udział sprzedaży online i teraz osiągamy około 45% w ogólnej sprzedaży całej grupy, ale ile będzie to na koniec roku - to zobaczymy. Ja jestem jednak dobrej myśli" - powiedział Kujawa. 

 

Dodał, że na niektórych rynkach, gdzie sklepy są otwarte już od kilku tygodni sprzedaż w tych placówkach nie kanibalizuje sprzedaży online.

Dynamiczne zmiany

„Zmiany są bardzo dynamiczne i musimy na bieżąco wprowadzać pewne korekty. Nasze partnerstwo z Google to była odpowiedź na mocne wzrosty sprzedaży i jest to jedno z wielu naszych inicjatyw, aby sprostać dynamicznemu wzrostowi sprzedaży online" - wskazał.

 

Według niego, również logistyka musi nadążać za szybkimi zmianami.

 

„Na początku marca logistyka wysyłała jeszcze 100 tys. sztuk odzieży dziennie, w ciągu 2 tygodni dobiła do obrotu rzędu 400 tys., a w tej chwili pracujemy, żeby wysyłać 600 tys. sztuk odzieży dziennie i jest to możliwe także dzięki naszym wieloletnim inwestycjom w logistykę w kraju, jak i za granicą" - powiedział także.

 

W jego ocenie, z jednej strony klienci będą poszukiwać tańszych i bardziej stonowanych kolekcji, a z drugiej pojawia się trend eko i poszukiwanie bardziej trwałej odzieży nieco droższej ale w zgodzie z naturą.

Notowania akcji LPP

Akcje LPP jeszcze w styczniu br. były notowane po cenie wyższej niż 900 zł. Wydarzenia związane z koronawirusem spowodowały, że w marcu walory LPP były notowane nieco poniżej 4000 zł. Obecnie jedna akcja kosztuje 6125 zł, a kurs rośnie obecnie o nieco ponad 2%. 

 

LPP – wykres kursu akcji (skala tygodniowa). Horyzont długoterminowy

Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl.

 

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

(ISBnews/SII)

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie