Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu IMS. „EBITDA za 2019 rok będzie wyższa niż za 2018 rok”

Skomentuj artykuł
yiucheung - fotolia / IMS S.A.

Wyniki spółki za trzeci kwartał 2019 roku oraz plany na najbliższe miesiące były tematem czatu inwestorskiego IMS przeprowadzonego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania inwestorów odpowiadał Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS S.A. Podczas dyskusji pojawił się również temat polityki dywidendowej spółki oraz jej kursu akcji.

 

W trzecim kwartale 2019 roku IMS osiągnęła skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej na poziomie 1,79 mln zł, wobec 1,72 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Według informacji przekazanej podczas czatu przez Piotra Bielawskiego, za dobre wyniki spółki odpowiadały w największym stopniu dobre wyniki sprzedażowe właściwie we wszystkich segmentach i konsekwencja w utrzymywaniu dyscypliny kosztowej

 

Oprócz gratulacji dobrych wyników finansowych, inwestorzy w dużej mierze pytali o spodziewane przyszłe wyniki IMS. Jak stwierdził wiceprezes, spodziewamy się, że EBITDA za 2019 rok będzie wyższa niż za rok 2018, mimo prowadzonych szerokich inwestycji.

 

Dodał również, że spółka będzie rozważać powrót do polityki publikowania prognoz finansowych.

Presja płacowa, ograniczenie handlu w niedziele

W kwestii działalności inwestorzy poruszyli temat presji płacowej, na co wiceprezes Bielawski opowiedział: To naturalne że od czasu do czasu takie zjawisko się pojawia. Nie jest to jednak czynnik, który może istotnie wpłynąć na wyniki.

 

Pojawiły się również pytania o wpływ ograniczenia oraz zakazu od 2020 roku handlu w niedziele (z nielicznymi wyjątkami). Przedstawiciel zarządu stwierdził jednak, że dotychczasowe ograniczenie handlu w niedzielę nie miało żadnego wpływu na działalność IMS i dodał, że spółka nie spodziewa się żadnych zmian w okazji wprowadzenia całkowitego zakazu w 2020 roku.

 

– Czy spółka jest zadowolona ze wzrostu liczby lokalizacji? – pytał inwestor.

 

– Tak. Prawie 2 tys. lokalizacji przez pierwszych dziesięć miesięcy roku to rekord jesli chodzi o wzrost organiczny – odpowiedział Piotr Bielawski.

 

Z kolei do kwestii konkurencji wiceprezes odniósł się nastepująco: W zakresie audiomarketingu – radio, aromamarketingu - tu konkurencja jest słabiusieńka, w zakresie Digital Signage - jest kilka firm z Polski i z zagranicy.

 

Zobacz, jak czat inwestorski ze spółką IMS zapowiadaliśmy na Twitterze

 

Pytano też o muzykę z własnej biblioteki, która zastąpi w 50-procentach muzykę kupowaną.

 

–Nie ma to istotnego znaczenia, bo koszt zakupu zewnętrznych baz muzycznych nie jest szczególnie istotny dla naszych wyników. Nieporównywalnie większe znaczenie ma czerpanie zysków z komercjalizacji własnego kontentu muzycznego na różnych polach eksploatacji. To właśnie z tego spodziewamy się bardzo dużych pieniędzy – tłumaczy przedstawiciel zarządu.

Przejęcia i ekspansja zagraniczna

IMS rozważa przeprowadzenie akwizycji zagranicznego podmiotu. Z informacji przekazanej podczas czatu inwestorskiego dowiedziliśmy się, że spółka ma zidentyfikowanych kilka ciekawych podmiotów z branży w której działa, które są rentowne i zdrowe.

 

Na pytanie o cel, w jakim spółka poszukuje inwestora wicepezes Bielański mówił: Poszukujemy inwestora, z którym będziemy realizować ekspansję zagraniczną. Chodzi przede wszystkim o dokonywanie przejęć rentownych podmiotów z naszej branży. Dodał również, że w pierwszej kolejności spółka planuje przejęcia, a następnie rozwijanie przejętych podmiotów poprzez poszerzanie ich oferty usług o wszystkie, jakimi dysponuje Grupa IMS.

 

Jeżeli chodzi o teren ekspansji zagranicznej IMS, to spółkę interesuje przede wszystkim zachodnia Europa, a ewentualne transakcje przejęcia będą finansowane długiem.

 

Spółka jest zdania, że na rynkach zagranicznych osiągnie rentowności podobne do tych wypracowywanych obecnie.

Inwestycje i finansowanie

Podczas czatu dowiedziliśmy się, że tegoroczny CAPEX spółki wyniesie najprawdopodobniej około 6 mln zł. Wśród prowadzonych inwestycji IMS wymienia m.in. projekt Aroma Next Generation czy budowę własnych bibliotek muzycznych, o czym wspomniano już wcześniej.

 

–Potencjał polskiego rynku jest wciąż gigantyczny dla naszych usług i rośnie z roku na rok. Firmy z coraz to nowych branż stają się naszymi klientami – ocenił Piotr Bielawski.

 

–Bardzo mocno rośnie świadomość klientów co do walorów naszych usług. Klienci stają się coraz lepiej wyedukowani (w dużej mierze dzięki nam) i bardziej wymagający. Na nasze usługi pootwierały się branże, co do których jeszcze kilka lat temu powątpiewaliśmy, że uda nam się do nich dotrzeć - np. bankowość – dodał wiceprezes charakteryzując rynek na którym działa spółka.

 

W kwestii finansowania zwrócono uwagę na fakt, że niewielką część zobowiązań spółki stanowią kredyty i pożyczki, na co wiceprezes odpowiedział: Mamy świetny cash - flow operacyjny. Proszę zwrócić uwagę, że po trzech kwartałach 2019 jest on na poziomie EBITDA.

Kurs akcji 

– Czy Waszym zdaniem spółka jest dobrze wyceniana przez rynek? – pytał jeden z inwestorów biorących udział w czacie.

 

– Zdaniem moim i kolegów z zarządu wycena IMSu jest śmiesznie niska – odpowiedział Bielawski.

 

Wskaźnik P/E dla IMS oscyluje wokół wartości 13. Jeden z inwestorów zwrócił uwagę, że nie jest to najniższym poziomem, na co wiceprezes odpowiedział: Jest bardzo niski biorąc pod uwagę nasz rozwój, generowanie gotówki i przede wszystkim potencjał oraz świetne projekty inwestycyjne, które realizujemy. Zwłaszcza Closer Music i budowa własnego kontentu muzycznego.

 

IMS - wykres kursu akcji
IMS - wykres kursu akcji
 Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl

 

W kontekście kursu akcji pojawiło się pytanie o skup akcji własnych przez IMS.

 

– Skupy realizujemy permanentnie od ponad 5 lat. Niewątpliwie niska cena akcji zachęca do prowadzenia obecnego skupu – mówił Piotr Bielawski.

 

Powiedział również, że na chwilę obecną spółka nie planuje delistingu.

 

– Dlaczego warto kupić wasze akcje? – zapytał uczestnik czatu.

 

– Świetne wyniki, rosnący i bardzo perspektywiczny biznes. Do tego inwestycje, dzięki którym liczymy na skokowe wzrosty zysków już w najbliższej przyszłości – uzasadnił wiceprezes.

Dywidenda 

Inwestorzy pytali też, jak plan inwestycyjny i poszukiwanie inwestora strategicznego wpłynie na politykę dywidendową oraz skup akcji.

 

–Dywidenda za 2019 rok zostanie wypłacona zgodnie z obowiązującą polityką. Robimy również obecnie skup akcji. Niewykluczone, że w przypadku pozyskania inwestora i realizowania przejęć innych, dużych firma, polityka co do dywidendy i skupów akcji ulegnie modyfikacji - co jest naturalne – odpowiedział Bielawski.

 

Z kolei na pytanie o nieco niższy w tym roku poziom wypłaconej dywidendy na akcję w porównaniu do roku wcześniejszego wiceprezes odpowiedział: Nie można co roku rosnąć jeśli chodzi o zyski, grubo inwestować, skupować na dużą skalę akcje i płacić coraz większe dywidendy. Bardzo byśmy chcieli żeby tak było, ale prowadzenie biznesu rządzi się swoimi prawami.

 

– Komunikat odnośnie rekomendacji dywidendy opublikujemy najprawdopodobniej na przełomie lutego i marca 2020 roku – mówił wiceprezes w odniesieniu do dywidendy wypłacanej w 2020 roku.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie