Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Stań się częścią transportowej rewolucji!

Hyper Poland – startup rozwijający technologię kolei magnetycznej inspirowanej hyperloopem pozyskała dofinansowanie w kwocie 16,5 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w konkursie Szybka ścieżka. Dodatkowo firma zebrała do tej pory ponad milion złotych w kampanii crowdfundingu udziałowego na brytyjskiej platformie Seedrs. 

 

Hyper Poland to polska firma założona przez inżynierów związanych z Politechniką Warszawską. W latach 2016-2017 zespół Hyper Poland był kilkakrotnie nagradzany w konkursach na pojazdy hyperloop organizowanych w Los Angeles i Dubaju. Od dwóch lat firma rozwija własny projekt technologii inspirowanej hyperloopem. Polacy proponują wdrożenie nowej technologii w trzech etapach: w pierwszej kolejności chcą wprowadzić do komercyjnego użytku kolej magnetyczną, która będzie w stanie poruszać się z prędkością 300 km/h po już istniejących liniach kolejowych dzięki modyfikacjom torów opracowanym przez Hyper Poland.


Hyper Poland jako jedyna firma na świecie opracowała sposób na to, jak przystosować istniejące, zwykłe tory kolejowe do potrzeb lewitujących, magnetycznych pojazdów kolejowych. Opracowana w Polsce technologia ma pozwolić na to, aby w istniejących już korytarzach kolejowych zamiennie poruszały się zwykłe pociągi oraz superszybkie pociągi magnetyczne. Takie wdrożenie technologii Hyperloop ma być kilkukrotnie tańsze niż w pierwotnym pomyśle, zakładającym budowę od zera infrastruktury próżniowej.


Pieniądze z NCBR-u zostaną przeznaczone na prace badawczo-rozwojowe nad napędem i zawieszeniem do wszystkich trzech etapów rozwoju technologii hyperloop. Środki zostaną wykorzystane do zbudowania stanowisk testowych, do badania napędu liniowego i lewitacji magnetycznej. W dalszym etapie, w Żmigrodzie na terenie należącym do Instytutu Kolejnictwa, powstanie pełnoskalowy prototyp pojazdu oraz tor o długości ponad 500 metrów, na którym pojazd typu magrail będzie mógł się rozpędzić do 300 km/h.


Pomimo znacznego dofinansowania, firma Hyper Poland zdecydowała się przedłużyć kampanię crowdfundingu udziałowego, aby umożliwić szerszej grupie osób pozyskanie udziałów w spółce i bycie częścią transportowej rewolucji.


Equity crowdfunding to znana na Zachodzie i coraz bardziej popularna w Polsce forma na finansowanie innowacyjnych projektów z jednej strony, a z drugiej: na pozyskanie udziałów w perspektywicznych startupach na bardzo wczesnym etapie rozwoju i przy stosunkowo niskiej wycenie.


Platforma Seedrs to jedno z najbardziej wiarygodnych i rozpoznawalnych narzędzi tego typu na świecie. To tutaj startował Revolut oraz blisko 800 innych europejskich startupów. Hyper Poland jest pierwszą polską firmą, która prowadzi equity crowdfunding w tym miejscu.


Do tej pory inwestorzy z 30 państw świata wsparli realizację projektu kwotą 265 tysięcy euro obejmując w zamian 3.57% udziałów w warszawskim startupie. Pierwszym celem kampanii było pozyskanie 200 000 euro na budowę małoskalowego demonstratora technologii, czyli modelu pojazdu w skali 1:5, który ma potwierdzić skuteczność badań i technologii lewitacyjnej opracowanej przez polskich inżynierów. Kolejny próg zbiórki to 330 000 euro. Dzięki tej kwocie w Warszawie powstanie nie tylko demonstrator i krótki tor testowy, ale również tzw. stanowisko lewitacyjne: urządzenie do testowania i badań magnesów, które znajdą zastosowanie w pociągach magnetycznych.


Strona crowdfundingu udziałowego Hyper Poland: https://www.seedrs.com/hyper-poland

 

Zobacz również:

„Zwykłe akcje, niezwykłe zyski” to jedna z najważniejszych pozycji dotyczących inwestowania w wartość oraz w spółki wzrostowe. O skali jej popularności świadczy fakt, że była to jedna z pierwszych książek o inwestowaniu, które znalazły się na liście bestsellerów „New York Timesa”, i trafiła do rąk wielu tysięcy inwestorów na całym świecie.

W wielu przypadkach pozytywnym zaskoczeniem był również poziom osiągniętych przychodów.

Stań się częścią transportowej rewolucji!
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie