Chat with us, powered by LiveChat

Negocjacje Gino Rossi z Monnari Trade. Co dalej z marką Simple?

Skomentuj artykuł
zhu difeng - fotolia.com

Zaproponowana przez Monnari Trade cena nabycia 100 procent udziałów w firmie Simple Creative Products została zaakceptowana przez spółkę Gino Rossi, obecnego właściciela modowej marki. Do zawarcia transakcji brakuje jeszcze porozumienia z bankiem PKO BP, dotyczącego dalszego finansowania przejmowanej spółki.

 

O złożonej w lipcu przez Monnari Trade drugiej, skorygowanej oferty na zakup akcji Simple Creative Products S.A. pisaliśmy już w jednej z poprzednich analiz. Niewiążąca oferta przedstawiona 18 lipca opiewała na 12 mln zł i uwzględniała zadłużenie podmiotu szacowane na poziomie 19,9 mln zł. Zatem łączna z wartość całej firmy wraz z zadłużeniem wynosi 31,9 mln zł.

 

W dniu 3 sierpnia zarząd Gino Rossi, dotychczasowy właściciel marki Simple oświadczył, że jest skłonny zaakceptować zaproponowaną cenę. Spółka postawiła jednak warunek dotyczący momentu przeprowadzenia transakcji. Warunkiem było jej wykonanie nie później niż 10 sierpnia, a termin ten określono jako nieprzekraczalny. Oprócz tego, aby sprzedaż doszła do skutku podano, że potrzebna jest również zgoda rady nadzorczej Gino Rossi. W komunikacie czytamy także, że spółka oczekuje pisemnej odpowiedzi Monnari Trade do dnia 7 sierpnia. Jej brak będzie jednoznaczny z zakończeniem negocjacji.

 

O otrzymanej informacji w tym samym dniu informowała spółka Monnari Trade. Jednocześnie firma zwróciła uwagę na istotne elementy złożonej oferty takie jak: podpisanie porozumienia z PKO BP dotyczącej dalszego finansowania firmy Simple Creative Products oraz zwolnienie akcji Simple z obciążających je zastawów rejestrowych i finansowych, jak również wszelkich innych obciążeń do dnia zawarcia umowy sprzedaży.

Kontynuacja negocjacji

Ze względu na chęć kontynuowania negocjacji, Monnari Trade w dniu 7 sierpnia przesłało do spółki Gino Rossi pismo z odpowiedzią, w której podtrzymano warunki przedstawione w lipcowej ofercie. Spółka nie określiła w piśmie dalszego harmonogramu zamknięcia transakcji ze względu na konieczność wcześniejszego zawarcia porozumienia pomiędzy Gino Rossi, Simple i bankiem PKO BP. Tymczasem, jak czytamy w komunikacie, bank nie zgadza się na warunki dalszego finansowania Simple Creative Products na warunkach przedstawionych w ofercie Monnari.

 

Dzień później (8 sierpnia) Gino Rossi poinformowało, iż w związku z otrzymaniem w dniu 7 sierpnia od Monnari Trade pisma dotyczącego warunków ewentualnej transakcji, proces negocjacji jest kontynuowany.

 

Ostatnim warunkiem koniecznym do spełnienia, przed zawarciem transakcji sprzedaży 100 procent akcji Simple Creative Products, jest uzgodnienie z bankiem warunków finansowania przejmowanej spółki. Rozmowy w tej sprawie z PKO BP prowadzone są w obecności nabywającego.

Niższa cena

Pierwszą ofertę zakupu Simple Creative Products przez Monnari Trade złożono w lutym 2018 roku. Wówczas firmę wyceniano w przedziale od 46 do 50,5 mln zł przy założeniu braku zadłużenia. Proponowaną cenę obniżono z uwagi na znaczące pogorszenie się wyników finansowych modowej marki od momentu złożenia oferty w lutym.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie