Chat with us, powered by LiveChat

Debiut Creepy Jar na NewConnect. Wyhamowanie wzrostów w drugi dzień notowań

Skomentuj artykuł
CreepyJar.com

W poniedziałek na rynku NewConnect zadebiutowała spółka Creepy Jar. W pierwszym dniu notowań warszawski producent gier zyskał na wartości ponad 50 procent, ale podczas drugiej sesji tak spektakularnych wzrostów nie było już widać. Firma specjalizuje się w tworzeniu gier typu survival simulation i pod koniec sierpnia planuję pokazać swoje najnowsze dzieło.

 

W sumie Creepy Jar zebrał w ramach debiutu na NewConnect kwotę 2,103 mln zł. Do obrotu na giełdzie trafiło łącznie 410 tys. akcji, z czego 32 354 szt. sprzedano po cenie 65 zł. Firma jest 403 spółką notowaną na NewConnect i jednocześnie dziesiątym tegorocznym debiutantem. Pozyskane środki chce przeznaczyć na rozwój zespołu produkcyjnego.

 

Firma weszła na rynek 6 sierpnia i od razu zaczęła zyskiwać na wartości. Po zakończeniu pierwszego dnia handlu, jedna akcja Creepy Jar kosztowała 98,78 zł, co daje wzrost o prawie 52 procent. We wtorek papiery spółki nie kontynuowały wzrostu. Po niespełna 2 godzinach sesji, akcje Creepy Jar taniały o niespełna 2 procent. W kolejnej godzinie przecena pogłębiła się.

Green Hell - do premiery niedaleko

Według zapowiedzi spółki, nowa gra ma się pojawić w wersji “early access” już 29 sierpnia. “Green Hell” to pierwszy autorski projekt zespołu. Jest to symulator, którego akcja dzieje się w środowisku lasów deszczowych Amazonii. Jak czytamy na stronie spółki, gracz ma za zadanie przeżyć w trudnym i nieznanym środowisku, ucząc się technik przetrwania oraz zarządzania dostępnymi zasobami.

 

W dokumencie informacyjnym stworzonym przez spółkę przed debiutem na rynku New Connect czytamy, że gra jest ukończona w 93 procentach, a kolejnym etapem będzie przekazanie produkcji do podmiotu zewnętrznego, celem przeprowadzenia testów. Gra musi również przejść “playtesty”, które mają za zadanie ocenić grę pod kątem atrakcyjności gameplaya.

 

W kontekście produkcji “Green Hell”, Creepy Jar nie podjęła współpracy z żadnym wydawcą gier. Spółka zamierza bowiem samodzielnie zająć się procesem wydawniczym poprzez nawiązanie współpracy z takimi platformami jak Steam, GOG czy GreenMan Gameing. Początkowo gra będzie dostępna w wersji na PC. W listopadzie 2018 roku ukaże się pełna wersja gry. Kolejnym etapem będzie tworzenie dodatków oraz przygotowanie wersji na konsole Play Station 4 oraz Xbox One. Ich premiera przewidywana jest na połowę 2019 roku.

 

Zgodnie z danymi finansowymi opublikowanymi przez spółkę w dokumencie informacyjnym, w ostatnim roku obrotowym strata netto wyniosła prawie 634 tys. zł.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie