Chat with us, powered by LiveChat

Spółka dnia: 4fun Media – reklamy napędzają wyniki w II kw., zysk netto urósł o 762%

Skomentuj artykuł
© Chayakorn - Fotolia.com

4fun Media pochwaliła się bardzo dobrymi wynikami za II kw. 2017 roku. Spółka kontynuowała pozytywne tendencje z poprzedniego kwartału, przy czym uległy one znacznemu przyspieszeniu.

 

Wybrane dane finansowe (tys. zł)

II kw. 2017 roku

II kw. 2016 roku

Zmiana

Przychody ze sprzedaży

13 231

9 394

40,8%

Wynik brutto na sprzedaży

5 131

2 415

112,5%

Wynik operacyjny

3 341

543

515,3%

Wynik brutto

3 320

518

540,9%

Wynik netto

2 827

328

761,9%

Źródło: 4fun Media S.A.

 

Przypomnijmy, że 4fun Media posiada w swoim portfolio trzy kanały – główny 4FUN.TV, oraz 4FUN GOLD HITS i 4FUN DANCE. Oprócz tego spółka między innymi posiada własną agencję reklamą oraz świadczy usługi reklamy zewnętrznej. W II kw. 2017 roku spółka odnotowała bardzo dynamiczny wzrost zysków, co pokazuje tabela powyżej. W całym I półroczu bieżącego roku przychody wyniosły 22,8 mln zł (+27% rdr), zysk operacyjny 4,4 mln zł (+322% rdr), a zysk netto 3,5 mln zł (+367% rdr).

 

Poprawa wynika z kontynuacji tendencji widocznych już w I kw. 2017 roku. W I półroczu o 18% rdr zwiększyły się przychody ze sprzedaży reklam telewizyjnych, które wyniosły 12,1 mln zł (ponad połowa ogólnych przychodów 4fun Media). Spółka poinformowała, że pomimo rosnącej konkurencji na rynku telewizji muzycznych utrzymuje pozycję jednego z liderów oglądalności. Najbardziej dynamicznie rosnącym segmentem działalności spółki była jednak działalność agencji reklamowej prowadzona przez Bridge2Fun. Jej przychody wyniosły w I półroczu bieżącego roku 3,8 mln zł, co było wynikiem o 145% lepszym niż przed rokiem. Wśród najbardziej rozpoznawalnych realizowanych kampanii spółka wymieniła kampanie promujące takie marki jak ShowMax.com, T-Mobile, czy też Black.

 

Ponadto, spółka zwiększyła sprzedaż tak zwanych akcji specjalnych, czyli działań promocyjnych realizowanych dla klientów w czasie antenowym poza blokami reklamowymi. Są to działania typu product placement, branded content, eventy masowe. Przychody tego segmentu wyniosły 1,7 mln zł, notując wzrost o 71% rdr. Na stabilnym poziomie utrzymały się przychody z reklamy zewnętrznej (4,5 mln zł).

 

Na poprawę zysków i rentowności złożyły się większe przychody, a także oszczędności kosztowe. W I półroczu 2017 roku koszty sprzedaży wzrosły o 35,5% rdr i wyniosły 1,7 mln zł. W tym samym okresie koszty ogólnego zarządu spadły o 2,6% rdr i wyniosły 1,9 mln zł.

 

W ocenie Zarządu 4fun Media S.A., kolejne kwartały 2017 rok przyniosą postępującą dywersyfikację przychodów Spółki oraz systematyczny wzrost sprzedaży pochodzącej z innych źródeł niż tradycyjna reklama telewizyjna, w szczególności w obszarze działalności agencji reklamowej, sprzedaży reklamy zewnętrznej oraz akcji specjalnych. (…) Ponadto Zarząd 4fun Media szacuje, iż dokonane optymalizacje kosztowe przyniosą widoczne efekty i dalszą poprawę wskaźników rentowności – napisano w raporcie za I półrocze 2017 roku.

 

Podczas dzisiejszej sesji, po publikacji raportu okresowego, kurs akcji 4fun Media otworzył się luką wzrostową i zwyżkował momentami o 22,4%, jednak do godziny 15:00 zwyżki stopniały do około 11%. W szerszej perspektywie widać, że kurs kontynuuje trend wzrostowy, rozpoczęty w połowie 2015 roku.

 

4fun Media – wykres kursu akcji
4fun Media - Analiza techniczna
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl.

 

 

Źródło: 4fun Media S.A.

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie