Temat czata: Pierwsza Oferta Publiczna Akcji oraz przeniesienie na główny rynek GPW |
|
11 maja |
Na pytania inwestorów odpowiadał:
Marcin Halicki, Prezes Zarządu BRASTER SA
Posiada rozległe doświadczenie zarówno w obszarze inwestycji kapitałowych, jak i zarządzaniu przedsiębiorstwami.
Przez ponad 10 lat związany ze spółką Luxmed, w latach 2003 – 2008 jako Prezes Zarządu.
Był odpowiedzialny za przeprowadzenie początkowej akwizycji spółki, zarządzanie rozwojem poprzez restrukturyzację modelu biznesowego, rozwój systemu abonamentowego, intensywny wzrost organiczny oraz akwizycje. Z sukcesem trzykrotnie pozyskiwał kapitał na dalszy rozwój spółki, a finalnie przeprowadził proces jej sprzedaży do funduszu zarządzanego przez MidEuropa Capital.
Były Partner Zarządzający w Cornerstone Partners oraz współzałożyciel Funduszu Griffin (w ramach Griffin Group, Real Estate Fund). Ponadto, zasiadał w radach nadzorczych wielu spółek kapitałowych, m.in.: Luxmed, Polimex.
Ukończył handel zagraniczny na Corvinus University w Budapeszcie (Węgry). Posiada także tytuł MBA Hofstra University w Nowym Jorku (USA).
Zapis czatu inwestorskiego
Moderator: Dzień dobry, tu Marcin Halicki. Witam Państwa na naszym czacie. Zapraszam do zadawania pytań :-)
1. Pytania dot. Oferty Publicznej
ISKRA-ATAK: Czy środki z emisji wystarczą do komercjalizacji Testera i jego wejścia na rynek w 2016 roku?
Marcin Halicki: Tak, zgodnie z realizowana strategia emisja pokryje wszystkie koszty
srebrnyptak: czy moze zdradzic Pan jakies szczegoly z rozmow z potencjalnymi inwestorami zaintaresowanymi aktualna emisja? Czy spolka rozwaza przesuniecia pomiedzy transzami ? jakie sa subiektywne odczucia co do tej emisji?
Marcin Halicki: Jesteśmy dobrej myśli. Inwestorów interesuje szczególnie to, że dysponujemy unikalną technologią w skali globalnej, co daje nam bardzo duży potencjał. Prospekt dopuszcza możliwość przesunięć pomiędzy transzami, ale decyzje w tym zakresie nie zapadną na pewno przed zamknięciem zapisów
Selfi: Jakie jest zainteresowanie akcjami Braster przez fundusze ?
Marcin Halicki: Inwestorzy dobrze znają nas i nasz produkt. Dobrze oceniamy spotkania w ramach road show.
jakob: Jaka będzie ostateczna cena emisyjna akcji? Kiedy ja poznamy?
Marcin Halicki: Zgodnie z harmonogramem emisji, cenę emisyjną poznamy 14 maja
Leszek: Na co zostaną przeznaczone środki z emisji ?
Marcin Halicki: 13 mln na inwestycje w produkcję, 1 mln na rozwój produktu, 2,9 mln na budowę systemu telemedycznego, 3,2 mln na badania i rozwój, 1,4 mln na badania kliniczne, 7 mln na produkcję (w tym zakup surowców i komponentów elektronicznych), 7,2 mln na marketing, sprzedaż i reklamę, 1,1 mln na ochronę patentową i 1,5 mln na pozostałe koszty.
Vaquero: Co zrobicie jeśli pozyskacie mniej środków niż planujecie? Jak będziecie finansować rozwój produktu?
Marcin Halicki: Za wszelka cenę będziemy realizować dalsze etapy strategii. Część kosztów można odłożyć na 2016 r. (marketing, reklama, produkcja, które łącznie pochłoną ok. 14 mln zł).
kondziu: Spółka zastrzega sobie, że może wyemitować mniejszą ilość akcji od zakładanej. Od czego to zależy?
Marcin Halicki: Wyłącznie od ceny emisyjnej - chcemy pozyskać 40 mln zł
helcias0: Czy rozważacie, że pozyskacie więcej środków niż planowaliście?
Marcin Halicki: Naszym celem jest pozyskanie 40 mln zł potrzebnych do realizacji strategii
Zuch: Jeśli spółka pozyska zakładane środki z emisji to na jak długo wystarczą one w zakresie pokrycia potrzeb inwestycyjnych?
Marcin Halicki: Wystarczą na pokrycie wszystkich kosztów wprowadzenia Testera do sprzedaży
Rewenu: Jak często spotyka Pan się z funduszami?
Marcin Halicki: Bardzo często. W ramach samego road show kilka razy dziennie :-)
forumowiczka: Czy Pan Prezes jest akcjonariuszem spółki ?
Marcin Halicki: Tak, aktualnie posiadam ok. 58 tys. akcji
Ewelina: Czy obecni akcjonariusze będą brali udział w ofercie ?
Marcin Halicki: Nie mamy szczegółowej wiedzy w tym zakresie. Liczymy na to, że tak
Mariusz: A czy Pan Prezes będzie brał udział w ofercie?
Marcin Halicki: tak, oczywiście :-)
srebrnyptak: pytanie z kategorii fusy, wrozby i jaselka: jaka wycene jednej akcji widzi Pan w 2019roku?
Marcin Halicki: Nie wiem, ale biorę udział w emisji ;-)
Verity: Czy spółka już osiąga przychody przy wykorzystaniu produktu Brater Tester ?
Marcin Halicki: Pierwsze przychody planujemy uzyskać w drugiej połowie 2016 r. po wprowadzeniu urządzenia na rynek
tw: Czy w przyszłości planowana jest wypłata dywidendy?
Marcin Halicki: Tak
2. Strategia
Frigo: Jak wygląda komercjalizacja produktu Braster Tester ?
Marcin Halicki: Od dwóch lat pracujemy na sprawnie działających prototypach. Komercjalizacja nastąpi w H2 2016, kiedy wyprodukujemy konsumencką wersję urządzenia
Remek: Czy harmonogram wdrożenia do sprzedaży urządzenia nie jest zagrożony?
Marcin Halicki: Wdrożenie strategii przebiega zgodnie z planem
tester: czy jest pan zadowolony z tempa prac nad wprowadzeniem Braster-tester do produkcji.
Marcin Halicki: Tak. Wszystko idzie zgodnie z planem
Mariusz: Czy pierwsza wersja prototypu głowicy rejestrujacej przez Creotech zostala juz wykonana?
Marcin Halicki: Tak, pierwsza wersja prototypu została wykonana. Planuję pokazać go dziś w Polsat News 2 o 16:30 :-)
Adam: Czy produkcja samego urządzenia będzie zlecana firmie zewnętrznej, natomiast matryce będą wytwarzane przez Braster?
Marcin Halicki: Matryce jako unikalne know how będą wytwarzane przez Braster, natomiast pozostałe elementy urządzenia będą outsource’owane. Natomiast kompletacja całości i kontrola jakości również będzie realizowana przez Braster
kucharczyk: Czy nie obawiają się Państwo problemów związanych z wprowadzeniem produktu na rynki zagraniczne ? Historia pokazuje, że nie jest to prosta procedura.
Marcin Halicki: Rejestracja wyrobu w Polsce umożliwia nam wprowadzenie go do sprzedaży na wszystkie rynku UE. Przygotowujemy się do procedowania przed FDA, co umożliwi wejście do USA
pawełek: Jak będzie wyglądała komercjalizacja Braster Tester w Polsce i za granicą ? Jaka jest marża, koszty wytworzenia ?
Marcin Halicki: W Polsce będziemy chcieli docierać przede wszystkim bezpośrednio do odbiorców hurtowych – sieci apteczne i drogeryjno-farmaceutyczne. Za granicą będziemy poszukiwali partnerów – dystrybutorów sprzętu medycznego, którzy będą odpowiadali za sprzedaż i promocję urządzenia na poszczególnych rynkach. Marże na rynkach telemedycznych wynoszą ok. 70% i w tym kierunku chcemy podążać
Leszek: Jakiego rzędu rentowności docelowo może uzyskiwać Braster?
Marcin Halicki: Rynek usług telemedycznych charakteryzuje się wysokimi marżami, przekraczającymi często poziom 70%
srebrnyptak: w wywiadzie dla parkietu, wspominal Pan o kolejnym zamiarze zaaplikowania wniosku z programu UE? Jak wygladaja przygotowania do nowego wniosku i jak przebiega proces rozliczania otrzymanej juz dotacji?
Marcin Halicki: Innowacyjny charakter naszej działalności doskonale wpisuje się w wiele programów UE. Na bieżąco pracujemy nad możliwościami pozyskania dodatkowego finansowania grantowego
Mati: W jakich obszarach spółka prowadzi jeszcze działalność operacyjną ?
Marcin Halicki: Skupiamy się na wprowadzeniu Braster Testera na rynek
tester: czy firma w przyszłości planuje prace nad nowymi produktami.
Marcin Halicki: Widzimy zastosowanie również w innych obszarach medycznych. Aktualnie koncentrujemy się na wprowadzeniu na rynek urządzenia do diagnostyki raka piersi – BRASTER Tester
srebrnyptak: Czy planujecie przygotowanie strategii spolki? Chodzi mi przede wszytskim co po komercjalizacji testera? czy po pomyslnym wdrozeniu zajmiecie sie tylko utrzymaniem relacji z klientami czy juz teraz prowadzone sa prace nad tzw druga noga?
Marcin Halicki: Myślimy o dywersyfikowaniu źródeł przychodów. Termografia kontaktowa jako unikalna metoda, niesie ze sobą wiele potencjalnych możliwości, o których myślimy
Barbara: Jaka jest oferta Brastera dla kobiet w wieku 26 lat ?
Marcin Halicki: Z urządzenia Braster Tester mogą korzystać Kobiety bez względu na wiek – grupę docelową stanowią kobiety w wieku 20-70 lat
Mati: Czy nie obawiają się Państwo konkurencji, która skopiuje produkt zaraz po wprowadzeniu go na rynek ?
Marcin Halicki: Nie obawiamy się skopiowania. Mamy ochronę patentową naszej unikalnej technologii w wielu krajach na całym świecie. Największym zabezpieczeniem jest nasze know-how.
3. Urządzenie BRASTER Tester
Tomasz: Jaka jest faktycznie skuteczność produktu Braster Tester, w prospekcie jest mowa o dwóch próbach na poziomie 72% i 58%. Na ile te dane są miarodajne ?
Marcin Halicki: Dwa lata temu skutezność była na poziomie 72%, co było dobrym wynikiem na starcie. Po poprawieniu metod badawczych uzyskujemy lepsze wyniki, nie odbiegajace od innych metod diagnostycznych
kondziu: Jaka będzie cena detaliczna produktu Braster Tester w aptekach ? Czy taka sama cena będzie w innych walutach poza Polską ?
Marcin Halicki: Ceny nie podaliśmy jeszcze do publicznej wiadomości. Chcemy jednak by Tester był dostępny dla każdej kobiety. Jego cena na poszczególnych rynkach będzie różna w zależności od poziomu zamożności danych społeczności
sojusznik: Jak Pan Prezes widzi potencjał sprzedażowy abonamentów na Braster Tester, skoro w Polsce relatywnie bardzo mało kobiet prewencyjnie chodzi na badania piersi ?
Marcin Halicki: To dwa różne wydziały i realizuja prace w dwóch zupełnie różnych obszarach
dejw: Skoro przechodzą już takie pytania jak cena akcji w 2019 to spróbuję jeszcze raz:) - czy spółka rozważa opcję płatności za każdorazowe badanie a nie abonament (do czego moim zdaniem wiele kobiet nie będzie skłonnych)? Nie wyklucza to oczywiście obu opcji.
Marcin Halicki: Abonament będzie konieczny dla uzyskania automtycznej interpretacji badania, natomiast dodatkowa opinie lekarza z naszego centrum będzie można dokupić dodatkowo. W ramach abonamentu będzie działał mechanizm porównywania historycznych obrazów z aktualnym badaniem, co jest kolejna unikalna funkcjonalnościa naszego Testera
Rogol: W sytuacji, gdy Braster Tester wykaże u pacjentki raka piersi, a będzie to błędny pomiar czy spółka jest przygotowana na ewentualne odszkodowania za spowodowanie napięcia psychicznego wśród kobiet?
Marcin Halicki: Przekazy, jakie będą trafiały do Kobiet, będą odpowiednio sformułowane
annaMaria: Ile kobiet przebadaliście już tym urządzeniem??
Marcin Halicki: W zrealizowanych przez nas badaniach wzięło do tej pory udział ponad 1000 kobiet
Adam: W jaki sposób zamierzają Państwo reklamować swój produkt, aby efektywnie zwrócić uwagę kobiet na potrzebę badania piersi?
Marcin Halicki: Rak piersi jest epidemią. Kobiety są świadome tego zagrożenia. Musimy zareklamować sam produkt, a nie potrzebę badania się
Czarek: Kiedy spółka rozpocznie większą akcję marketingową wśród odbiorców?
Marcin Halicki: Akcję promocyjna planujemy na wiosnę 2016 r.
4. Pozostałe pytania
Frog: Czy liczą Państwo na inwestora, który ogłosi wezwanie na wszystkie akcje spółki po cenie >=25 zł i zdejmie ją z giełdy? Taka ewentualność jest zapisana w Programie Motywacyjnym (otrzyma Pan wtedy sporą ilość akcji po cenie nominalnej - 70.000)
Marcin Halicki: Nie wykluczamy żadnego scenariusza. Na dzień dzisiejszy nie prowadzimy żadnych rozmów, które miałyby zmierzać w tym kierunku
Sergio: Kim jest Pan Tadeusz Wesołowski, jakie osoby powiązane są w akcjonariacie spółki ?
Marcin Halicki: dr Wesołowski jest znanym inwestorem w branży farmaceutycznej. Jest m.in. współtwórca rynku hurtu farmaceutycznego w Polsce. Był właścicielem spółki Prosper SA. nie znamy powiazań dra Wesołowskiego z innymi podmiotami w akcjonariacie
ISKRA-ATAK: Na ile silna jest szansa na współpracę z siecią hurtowni aptek Neuca? Czy Pan Wesołowski przedstawił już swoje pomysły na współpracę z Brasterem?
Marcin Halicki: Nie prowadziliśmy jeszcze rozmów w tym temacie, ale liczymy na wsparcie dra Wesołowskiego w obszarze dystrybucji hurtowej
Marcus: Co było powodem rozluźnienia współpracy z Politechniką Wrocławską a zawiązanie takowej z Politechniką Warszawską?
Marcin Halicki: Prowadzimy współpracę z obiema uczelniami. Prowadzą one osobne projekty
srebrnyptak: czy podczas ubieglorocznej prezentacji wynikow badan na konferencji w Houston, odbywaly sie takze rozmowy z potencjalnymi nowymi inwestorami?
Marcin Halicki: Nie były, była to tylko prezentacja medyczna prowadzonych badań
Frog: Na kogo zagłosuje Pan w drugiej turze wyborów prezydenckich? [pytanie na koniec]
Marcin Halicki: Nie mogę ujawnić tej informacji. Nie została ona zamieszczona w Prospekcie emisyjnym ;-)
Moderator: Dziękuję Państwu za udział w spotkaniu. Na stronach SII wkrótce znajdzie się podsumowanie dzisiejszego czatu. Serdecznie pozdrawiam i zachęcam do zapisywanie się na akcje Brastera :-) Marcin Halicki
*Zachowana oryginalna pisownia pytań
Opis spółki:
BRASTER SA – jako jedyna firma na świecie – posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia BRASTER Tester – innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego, samodzielnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi.
Zgodnie z ogłoszoną w listopadzie 2014 r. strategią na lata 2015-2021, urządzenie BRASTER Tester będzie adresowane bezpośrednio do kobiet. Jednocześnie nowy model biznesowy zakłada, że docelowo ok. 70 proc. przychodów spółki będzie generowała sprzedaż wysokomarżowych usług telemedycznych oferowanych w pakietach wraz z Testerem. BRASTER planuje w drugiej połowie 2016 r. wprowadzić Tester do sprzedaży w Polsce, a w 2017 r. w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Od 2018 r. planowana jest dalsza ekspansja, m.in. na rynki innych państw Unii Europejskiej oraz do Stanów Zjednoczonych.