Chat with us, powered by LiveChat

Czat inwestorski: Braster SA - Pierwsza Oferta Publiczna Akcji oraz przeniesienie na główny rynek GPW

© lapis2380 - Fotolia.com
Czat inwestorski

Temat czata:

Pierwsza Oferta Publiczna Akcji

oraz przeniesienie na główny rynek GPW

11 maja 
godzina 13:00

Braster

 

Na pytania inwestorów odpowiadał:

 

Marcin Halicki, Prezes Zarządu BRASTER SAMarcin Halicki, Prezes Zarządu BRASTER SA
Posiada rozległe doświadczenie zarówno w obszarze inwestycji kapitałowych, jak i zarządzaniu przedsiębiorstwami.
Przez ponad 10 lat związany ze spółką Luxmed, w latach 2003 – 2008 jako Prezes Zarządu.
Był odpowiedzialny za przeprowadzenie początkowej akwizycji spółki, zarządzanie rozwojem poprzez restrukturyzację modelu biznesowego, rozwój systemu abonamentowego, intensywny wzrost organiczny oraz akwizycje. Z sukcesem trzykrotnie pozyskiwał kapitał na dalszy rozwój spółki, a finalnie przeprowadził proces jej sprzedaży do funduszu zarządzanego przez MidEuropa Capital.
Były Partner Zarządzający w Cornerstone Partners oraz współzałożyciel Funduszu Griffin (w ramach Griffin Group, Real Estate Fund). Ponadto, zasiadał w radach nadzorczych wielu spółek kapitałowych, m.in.: Luxmed, Polimex.
Ukończył handel zagraniczny na Corvinus University w Budapeszcie (Węgry). Posiada także tytuł MBA Hofstra University w Nowym Jorku (USA).

 


 Zapis czatu inwestorskiego


 

Moderator: Dzień dobry, tu Marcin Halicki. Witam Państwa na naszym czacie. Zapraszam do zadawania pytań :-)

 

 

1. Pytania dot. Oferty Publicznej

 

 

ISKRA-ATAK: Czy środki z emisji wystarczą do komercjalizacji Testera i jego wejścia na rynek w 2016 roku?

 

Marcin Halicki: Tak, zgodnie z realizowana strategia emisja pokryje wszystkie koszty

 

 

srebrnyptak: czy moze zdradzic Pan jakies szczegoly z rozmow z potencjalnymi inwestorami zaintaresowanymi aktualna emisja? Czy spolka rozwaza przesuniecia pomiedzy transzami ? jakie sa subiektywne odczucia co do tej emisji?

 

Marcin Halicki: Jesteśmy dobrej myśli. Inwestorów interesuje szczególnie to, że dysponujemy unikalną technologią w skali globalnej, co daje nam bardzo duży potencjał. Prospekt dopuszcza możliwość przesunięć pomiędzy transzami, ale decyzje w tym zakresie nie zapadną na pewno przed zamknięciem zapisów

 

 

Selfi: Jakie jest zainteresowanie akcjami Braster przez fundusze ?

 

Marcin Halicki: Inwestorzy dobrze znają nas i nasz produkt. Dobrze oceniamy spotkania w ramach road show.

 

 

jakob: Jaka będzie ostateczna cena emisyjna akcji? Kiedy ja poznamy?

 

Marcin Halicki: Zgodnie z harmonogramem emisji, cenę emisyjną poznamy 14 maja

 

 

Leszek: Na co zostaną przeznaczone środki z emisji ?

 

Marcin Halicki: 13 mln na inwestycje w produkcję, 1 mln na rozwój produktu, 2,9 mln na budowę systemu telemedycznego, 3,2 mln na badania i rozwój, 1,4 mln na badania kliniczne, 7 mln na produkcję (w tym zakup surowców i komponentów elektronicznych), 7,2 mln na marketing, sprzedaż i reklamę, 1,1 mln na ochronę patentową i 1,5 mln na pozostałe koszty.

 

 

Vaquero: Co zrobicie jeśli pozyskacie mniej środków niż planujecie? Jak będziecie finansować rozwój produktu?

 

Marcin Halicki: Za wszelka cenę będziemy realizować dalsze etapy strategii. Część kosztów można odłożyć na 2016 r. (marketing, reklama, produkcja, które łącznie pochłoną ok. 14 mln zł).

 


kondziu:
Spółka zastrzega sobie, że może wyemitować mniejszą ilość akcji od zakładanej. Od czego to zależy?

 

Marcin Halicki: Wyłącznie od ceny emisyjnej - chcemy pozyskać 40 mln zł

 

 

helcias0: Czy rozważacie, że pozyskacie więcej środków niż planowaliście?

 

Marcin Halicki: Naszym celem jest pozyskanie 40 mln zł potrzebnych do realizacji strategii

 

 

Zuch: Jeśli spółka pozyska zakładane środki z emisji to na jak długo wystarczą one w zakresie pokrycia potrzeb inwestycyjnych?

 

Marcin Halicki: Wystarczą na pokrycie wszystkich kosztów wprowadzenia Testera do sprzedaży

 

 

Rewenu: Jak często spotyka Pan się z funduszami?

 

Marcin Halicki: Bardzo często. W ramach samego road show kilka razy dziennie :-)

 

 

forumowiczka: Czy Pan Prezes jest akcjonariuszem spółki ?

 

Marcin Halicki: Tak, aktualnie posiadam ok. 58 tys. akcji

 

 

Ewelina: Czy obecni akcjonariusze będą brali udział w ofercie ?

 

Marcin Halicki: Nie mamy szczegółowej wiedzy w tym zakresie. Liczymy na to, że tak

 

 

Mariusz: A czy Pan Prezes będzie brał udział w ofercie?

 

Marcin Halicki: tak, oczywiście :-)

 

 

srebrnyptak: pytanie z kategorii fusy, wrozby i jaselka: jaka wycene jednej akcji widzi Pan w 2019roku?

 

Marcin Halicki: Nie wiem, ale biorę udział w emisji ;-)

 

 

Verity: Czy spółka już osiąga przychody przy wykorzystaniu produktu Brater Tester ?

 

Marcin Halicki: Pierwsze przychody planujemy uzyskać w drugiej połowie 2016 r. po wprowadzeniu urządzenia na rynek

 

 

tw: Czy w przyszłości planowana jest wypłata dywidendy?

 

Marcin Halicki: Tak

 

 

2. Strategia

 

 

Frigo: Jak wygląda komercjalizacja produktu Braster Tester ?

 

Marcin Halicki: Od dwóch lat pracujemy na sprawnie działających prototypach. Komercjalizacja nastąpi w H2 2016, kiedy wyprodukujemy konsumencką wersję urządzenia

 

 

Remek: Czy harmonogram wdrożenia do sprzedaży urządzenia nie jest zagrożony?

 

Marcin Halicki: Wdrożenie strategii przebiega zgodnie z planem

 

 

tester: czy jest pan zadowolony z tempa prac nad wprowadzeniem Braster-tester do produkcji.

 

Marcin Halicki: Tak. Wszystko idzie zgodnie z planem

 

 

Mariusz: Czy pierwsza wersja prototypu głowicy rejestrujacej przez Creotech zostala juz wykonana?

 

Marcin Halicki: Tak, pierwsza wersja prototypu została wykonana. Planuję pokazać go dziś w Polsat News 2 o 16:30 :-)

 

 

Adam: Czy produkcja samego urządzenia będzie zlecana firmie zewnętrznej, natomiast matryce będą wytwarzane przez Braster?

 

Marcin Halicki: Matryce jako unikalne know how będą wytwarzane przez Braster, natomiast pozostałe elementy urządzenia będą outsource’owane. Natomiast kompletacja całości i kontrola jakości również będzie realizowana przez Braster

 

 

kucharczyk: Czy nie obawiają się Państwo problemów związanych z wprowadzeniem produktu na rynki zagraniczne ? Historia pokazuje, że nie jest to prosta procedura.

 

Marcin Halicki: Rejestracja wyrobu w Polsce umożliwia nam wprowadzenie go do sprzedaży na wszystkie rynku UE. Przygotowujemy się do procedowania przed FDA, co umożliwi wejście do USA

 

 

pawełek: Jak będzie wyglądała komercjalizacja Braster Tester w Polsce i za granicą ? Jaka jest marża, koszty wytworzenia ?

 

Marcin Halicki: W Polsce będziemy chcieli docierać przede wszystkim bezpośrednio do odbiorców hurtowych – sieci apteczne i drogeryjno-farmaceutyczne. Za granicą będziemy poszukiwali partnerów – dystrybutorów sprzętu medycznego, którzy będą odpowiadali za sprzedaż i promocję urządzenia na poszczególnych rynkach. Marże na rynkach telemedycznych wynoszą ok. 70% i w tym kierunku chcemy podążać

 

 

Leszek: Jakiego rzędu rentowności docelowo może uzyskiwać Braster?

 

Marcin Halicki: Rynek usług telemedycznych charakteryzuje się wysokimi marżami, przekraczającymi często poziom 70%

 

 

srebrnyptak: w wywiadzie dla parkietu, wspominal Pan o kolejnym zamiarze zaaplikowania wniosku z programu UE? Jak wygladaja przygotowania do nowego wniosku i jak przebiega proces rozliczania otrzymanej juz dotacji?

 

Marcin Halicki: Innowacyjny charakter naszej działalności doskonale wpisuje się w wiele programów UE. Na bieżąco pracujemy nad możliwościami pozyskania dodatkowego finansowania grantowego

 

 

Mati: W jakich obszarach spółka prowadzi jeszcze działalność operacyjną ?

 

Marcin Halicki: Skupiamy się na wprowadzeniu Braster Testera na rynek

 

 

tester: czy firma w przyszłości planuje prace nad nowymi produktami.

 

Marcin Halicki: Widzimy zastosowanie również w innych obszarach medycznych. Aktualnie koncentrujemy się na wprowadzeniu na rynek urządzenia do diagnostyki raka piersi – BRASTER Tester

 

 

srebrnyptak: Czy planujecie przygotowanie strategii spolki? Chodzi mi przede wszytskim co po komercjalizacji testera? czy po pomyslnym wdrozeniu zajmiecie sie tylko utrzymaniem relacji z klientami czy juz teraz prowadzone sa prace nad tzw druga noga?

 

Marcin Halicki: Myślimy o dywersyfikowaniu źródeł przychodów. Termografia kontaktowa jako unikalna metoda, niesie ze sobą wiele potencjalnych możliwości, o których myślimy

 

 

Barbara: Jaka jest oferta Brastera dla kobiet w wieku 26 lat ?

 

Marcin Halicki: Z urządzenia Braster Tester mogą korzystać Kobiety bez względu na wiek – grupę docelową stanowią kobiety w wieku 20-70 lat

 

 

Mati: Czy nie obawiają się Państwo konkurencji, która skopiuje produkt zaraz po wprowadzeniu go na rynek ?

 

Marcin Halicki: Nie obawiamy się skopiowania. Mamy ochronę patentową naszej unikalnej technologii w wielu krajach na całym świecie. Największym zabezpieczeniem jest nasze know-how.

 

 

3. Urządzenie BRASTER Tester

 

 

Tomasz: Jaka jest faktycznie skuteczność produktu Braster Tester, w prospekcie jest mowa o dwóch próbach na poziomie 72% i 58%. Na ile te dane są miarodajne ?

 

Marcin Halicki: Dwa lata temu skutezność była na poziomie 72%, co było dobrym wynikiem na starcie. Po poprawieniu metod badawczych uzyskujemy lepsze wyniki, nie odbiegajace od innych metod diagnostycznych

 

 

kondziu: Jaka będzie cena detaliczna produktu Braster Tester w aptekach ? Czy taka sama cena będzie w innych walutach poza Polską ?

 

Marcin Halicki: Ceny nie podaliśmy jeszcze do publicznej wiadomości. Chcemy jednak by Tester był dostępny dla każdej kobiety. Jego cena na poszczególnych rynkach będzie różna w zależności od poziomu zamożności danych społeczności

 

 

sojusznik: Jak Pan Prezes widzi potencjał sprzedażowy abonamentów na Braster Tester, skoro w Polsce relatywnie bardzo mało kobiet prewencyjnie chodzi na badania piersi ?

 

Marcin Halicki: To dwa różne wydziały i realizuja prace w dwóch zupełnie różnych obszarach

 

 

dejw: Skoro przechodzą już takie pytania jak cena akcji w 2019 to spróbuję jeszcze raz:) - czy spółka rozważa opcję płatności za każdorazowe badanie a nie abonament (do czego moim zdaniem wiele kobiet nie będzie skłonnych)? Nie wyklucza to oczywiście obu opcji.

 

Marcin Halicki: Abonament będzie konieczny dla uzyskania automtycznej interpretacji badania, natomiast dodatkowa opinie lekarza z naszego centrum będzie można dokupić dodatkowo. W ramach abonamentu będzie działał mechanizm porównywania historycznych obrazów z aktualnym badaniem, co jest kolejna unikalna funkcjonalnościa naszego Testera

 

 

Rogol: W sytuacji, gdy Braster Tester wykaże u pacjentki raka piersi, a będzie to błędny pomiar czy spółka jest przygotowana na ewentualne odszkodowania za spowodowanie napięcia psychicznego wśród kobiet?

 

Marcin Halicki: Przekazy, jakie będą trafiały do Kobiet, będą odpowiednio sformułowane

 

 

annaMaria: Ile kobiet przebadaliście już tym urządzeniem??

 

Marcin Halicki: W zrealizowanych przez nas badaniach wzięło do tej pory udział ponad 1000 kobiet

 

 

Adam: W jaki sposób zamierzają Państwo reklamować swój produkt, aby efektywnie zwrócić uwagę kobiet na potrzebę badania piersi?

 

Marcin Halicki: Rak piersi jest epidemią. Kobiety są świadome tego zagrożenia. Musimy zareklamować sam produkt, a nie potrzebę badania się

 

 

Czarek: Kiedy spółka rozpocznie większą akcję marketingową wśród odbiorców?

 

Marcin Halicki: Akcję promocyjna planujemy na wiosnę 2016 r.

 


4. Pozostałe pytania

 

 

Frog: Czy liczą Państwo na inwestora, który ogłosi wezwanie na wszystkie akcje spółki po cenie >=25 zł i zdejmie ją z giełdy? Taka ewentualność jest zapisana w Programie Motywacyjnym (otrzyma Pan wtedy sporą ilość akcji po cenie nominalnej - 70.000)

 

Marcin Halicki: Nie wykluczamy żadnego scenariusza. Na dzień dzisiejszy nie prowadzimy żadnych rozmów, które miałyby zmierzać w tym kierunku

 

 

Sergio: Kim jest Pan Tadeusz Wesołowski, jakie osoby powiązane są w akcjonariacie spółki ?

 

Marcin Halicki: dr Wesołowski jest znanym inwestorem w branży farmaceutycznej. Jest m.in. współtwórca rynku hurtu farmaceutycznego w Polsce. Był właścicielem spółki Prosper SA. nie znamy powiazań dra Wesołowskiego z innymi podmiotami w akcjonariacie

 

 

ISKRA-ATAK: Na ile silna jest szansa na współpracę z siecią hurtowni aptek Neuca? Czy Pan Wesołowski przedstawił już swoje pomysły na współpracę z Brasterem?

 

Marcin Halicki: Nie prowadziliśmy jeszcze rozmów w tym temacie, ale liczymy na wsparcie dra Wesołowskiego w obszarze dystrybucji hurtowej

 

 

Marcus: Co było powodem rozluźnienia współpracy z Politechniką Wrocławską a zawiązanie takowej z Politechniką Warszawską?

 

Marcin Halicki: Prowadzimy współpracę z obiema uczelniami. Prowadzą one osobne projekty

 

 

srebrnyptak: czy podczas ubieglorocznej prezentacji wynikow badan na konferencji w Houston, odbywaly sie takze rozmowy z potencjalnymi nowymi inwestorami?

 

Marcin Halicki: Nie były, była to tylko prezentacja medyczna prowadzonych badań

 

 

Frog: Na kogo zagłosuje Pan w drugiej turze wyborów prezydenckich? [pytanie na koniec]

 

Marcin Halicki: Nie mogę ujawnić tej informacji. Nie została ona zamieszczona w Prospekcie emisyjnym ;-)

 

Moderator: Dziękuję Państwu za udział w spotkaniu. Na stronach SII wkrótce znajdzie się podsumowanie dzisiejszego czatu. Serdecznie pozdrawiam i zachęcam do zapisywanie się na akcje Brastera :-) Marcin Halicki

 

*Zachowana oryginalna pisownia pytań

 

 


 

 

Opis spółki:

 

BRASTER SA – jako jedyna firma na świecie – posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia BRASTER Tester – innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego, samodzielnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi.

 

Zgodnie z ogłoszoną w listopadzie 2014 r. strategią na lata 2015-2021, urządzenie BRASTER Tester będzie adresowane bezpośrednio do kobiet. Jednocześnie nowy model biznesowy zakłada, że docelowo ok. 70 proc. przychodów spółki będzie generowała sprzedaż wysokomarżowych usług telemedycznych oferowanych w pakietach wraz z Testerem. BRASTER planuje w drugiej połowie 2016 r. wprowadzić Tester do sprzedaży w Polsce, a w 2017 r. w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Od 2018 r. planowana jest dalsza ekspansja, m.in. na rynki innych państw Unii Europejskiej oraz do Stanów Zjednoczonych.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie