Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Cormay – czy BlueBox znowu będzie miał opóźnienie, będą kolejne odpisy?

Skomentuj artykuł
© psdesign1 - Fotolia.com

Pod koniec sierpnia Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Cormay zadecydowało o zmianie całego składu Rady Nadzorczej spółki. Pierwszą decyzją nowej Rady Nadzorczej było odwołanie wieloletniego prezesa oraz współzałożyciela spółki, Tomasza Tuorę, i powołanie na jego miejsce Janusza Płocicę.

Nowa strategia spółki

W wywiadzie udzielonym PAP-owi nowy prezes spółki, Janusz Płocica, zdradził, ze nowa strategia spółki zostanie ogłoszona na początku 2015 roku. Ma ona obejmować horyzont trzyletni pod kątem biznesowym i pięcioletni pod kątem wdrożeniowym. Rozwój Grupy ma się opierać na poszerzeniu oferty produktowej, finalizacji akwizycji i integracji spółek w Grupie oraz na innowacjach, w tym głównie na BlueBox-ie. W komentarzu prezez poinformował, że planowana jest zmiana w składzie Zarządu spółki zależnej Orphee. Spółką tą kieruje Rada Nadzorcza, której przewodniczącym jest Tomasz Tuora, niedawno odwołany prezes Cormaya.

 

„Pracujemy nad strategią, która zakłada rozwój całej grupy. Wynikają z tego dwie rzeczy. Po pierwsze, nie mamy w planach sprzedaży grupy Orphee lub spółek zależnych. Po drugie, chcemy mieć pełną kontrolę nad spółkami grupy i zamierzamy dokonać zmian w zarządzie Orphee.”

 

„Jednym z priorytetów dla spółki jest dokończenie akwizycji Diesse. Liczymy, że rozstrzygnięcia zapadną w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Następnie rozpoczniemy działania integracyjne. Przedstawiane wcześniej przez spółkę szacunki dotyczące korzyści z przejęcia Diesse są realne, pod warunkiem, że integracja z grupą zostanie dobrze przeprowadzona.”

 

Prezes nie odniósł się na ten moment do harmonogramu priorytetowego projektu, jakim jest BlueBox. Dotychczasowe plany przewidywały komercjalizację projektu w 2016 roku. Podtrzymane są plany emisji nowych akcji, które uchwalił poprzedni zarząd na początku 2014 roku.

 

„Nie mogę odpowiedzialnie wypowiedzieć się na temat harmonogramu wdrożenia BlueBoxa. Nie oznacza to, że jest on dobry lub zły, po prostu nowy zarząd nie zakończył jeszcze jego analizy.”

 

„Wdrożenie BlueBoxa będzie wymagało nakładów finansowych. Emisja ma je zapewnić. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że sprzedaż analizatora na szeroką skalę będzie wymagała znacznych nakładów marketingowych. Dopiero mając działające urządzenie ostatecznie zdecydujemy jak będziemy je sprzedawać, ile na to potrzebujemy środków i w skąd je pozyskamy.”

 

Prezes odniósł się także do perspektyw rynku, na którym działa spółka.

 

„Obecnie można jednak zaobserwować tendencję do wywierania presji na marże przez zamawiających, co jest efektem konsolidacji rynku diagnostyki w Polsce i na świecie. Do tego dochodzi, mamy nadzieję, że czasowe, zmniejszenie publicznych wydatków na ochronę zdrowia w Rosji, która jest jednym z najważniejszych rynków dla grupy.”

Odpisy aktualizujące mogą pojawić się w raporcie rocznym

W wynikach za I półrocze zostały dokonane odpisy na wartość 11,2 mln zł. Dotyczyły one wartości należności i zapasów.

 

„Nie zakładamy wprawdzie takiego scenariusza, ale z nie można wykluczyć, że w raporcie rocznym jeszcze jakieś odpisy się pojawią. Potrzebujemy czasu, żeby dokładnie przeanalizować finanse spółki, ponieważ przed publikacją raportu półrocznego mieliśmy na to dosłownie kilkadziesiąt godzin i skupiliśmy na najbardziej podstawowych parametrach oceny sytuacji, takich jak poziom zapasów czy należności. Raportem rocznym chcemy jednak definitywnie zakończyć ocenę zastanej sytuacji.”

 

W I półroczu 2014 roku spółka wypracowała 53,4 mln zł przychodów, ujemną EBITDA na poziomie 4,3 mln zł, stratę operacyjną na poziomie 6,7 mln zł i 7,7 mln zł straty netto.

 

Wykres

Źródło: atskaner.pl

 

Źródło: biznes.pap.pl

 

Więcej:

 

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Więcej informacji o projekcie