Chat with us, powered by LiveChat

Czat inwestorski: publikacja raportu rocznego 2012 Cinema City International NV

 

Czat inwestorski

Temat czatu:

Publikacja raportu rocznego 2012

Cinema City International NV

czwartek, 14 marca

godz: 11:30

Cinema City

 

Cinema City International jest jedną z największych grup na rynku rozrywki kinowej w Europie i Izraelu. Sieć kin prowadzona przez Spółkę obejmuje 7 krajów: Polskę, Izrael, Węgry, Czechy, Bułgarię, Rumunię oraz Słowację. Spółka prowadzi 98 multipleksów z 952 ekranami. W 10 multipleksach działają trójwymiarowe kina Imax. Dodatkowo, działalność Cinema City obejmuje również reklamę kinową (poprzez spółkę zależną New Age Media) oraz dystrybucję filmów poprzez Forum Film we wszystkich 7 krajach działalności.

 

Cinema City jest już w pełni cyfrowa - w pierwszej połowie 2012 roku spółka zakończyła cyfryzację swoich sal kinowych i są one obecnie wyposażone w projektory cyfrowe. Natomiast w lipcu 2012 roku Cinema City uruchomiła pierwsze kino 4DX w Europie i na Bliskim Wschodzie - w megapleksie Yes Planet w Rishon LeZion w Izraelu.

Cinema City jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci kinowych. Plany rozwoju organicznego obejmują wiążące umowy najmu na 31 multipleksów z około 340 ekranami.

 

Cinema City jest już w pełni cyfrowa - w pierwszej połowie 2012 roku spółka zakończyła cyfryzację swoich sal kinowych i są one obecnie wyposażone w projektory cyfrowe. Natomiast w lipcu 2012 roku Cinema City uruchomiła pierwsze kino 4DX w Europie i na Bliskim Wschodzie - w megapleksie Yes Planet w Rishon LeZion w Izraelu.

 

Cinema City jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci kinowych. Plany rozwoju organicznego obejmują wiążące umowy najmu na 29 multipleksów z około 300 ekranami.

 

Cinema City International jest spółką notowaną na warszawskiej giełdzie od 2006 r.

 

Nisan CohenNisan Cohen,

Dyrektor Finansowy Cinema City International

 

Pan Cohen zajmuje obecnie stanowisko Dyrektora Finansowego Cinema City International. Od  2001 roku pracował jako Dyrektor Finansowy i Członek Zarządu Cinema City Poland. W 1996 roku ukończył Rupin Academic Center w Izraelu z dyplomem Ekonomii i Zarzadzania oraz CPA (Certified Public Accountant).  W latach 1994-2001 pracował jako menedżer w dziale audytu w firmie Grant Thornton Israel. Pan Cohen jest Izraelczykiem, urodził się w 1972r.

 


Zapis czata inwestorskiego

Bond: Ile kin będzie otwartych w 2013r.?

 

Nisan Cohen: W 213 planujemy otworzyć 30-40 ekranów czyli 1-3 kina. Pierwsze otwarcie w tym roku będzie miało miejsce 28 marca w Sofii - 14 ekranów w centrum Paradise Mall. pozostałe kina możemy otworzyć w Rumunii pod koniec roku, ale dzisiaj jest za wcześnie, żeby wskazać konkretne projekty i daty otwarć. W 2014 i 2015 roku planujemy otworzyć więcej kin: w Izraelu, Polsce i Rumunii.

 

 

inwestor: Rynek reklamy telewizyjnej ma spaść w tym roku według domów mediowych o ok. 6%. Jak ta dynamika będzie wyglądać w reklamie w kinach?

 

Nisan Cohen: Dzisiaj trudno jest szacować dynamikę rynku reklamy kinowej, ale generalnie jest to segment rynku stanowiący bardzo małą część całego rynku reklamy (ok1-2 proc) i z reguły jest bardziej odporny na zmiany w gospodarce

 

 

jarek: W którym kraju będą wydatkowane największe kwoty na inwestycje?

 

Nisan Cohen: Nakłady inwestycyjne w tym roku rozłożą się pomiędzy trzy kraje: Bułgaria, Izrael i Rumunia.

 

 

nick: Jak ocenia Pan obecny repertuar? Hobbit chyba nie przyniósł takich wyników, jakich można było się spodziewać

 

Nisan Cohen: Lista filmów na 2013 przedstawia się obiecująco: Hobbit, Kac Vegas, Bridget Jones Baby i wiele innych także polskich, jak Drogówka, Wałęsa, AMbassada i inne.

 

 

szymek: Proszę wytłumaczyć, dlaczego spółka zanotowała zysk wyłącznie o 2,4% wyższy niż przed rokiem skoro przychody wzrosły o 4,9%, a EBITDA o 12,7%?

 

Nisan Cohen: W 2013 wzrosła kwota amortyzacji po przyspieszonej końcówce inwestycji w cyfryzację.

 

 

daytrader: Wasze kina sprzedały prawie 10,5 mln biletów w IV Q. Czy jest możliwe utrzymanie sprzedaży w I Q?

 

Nisan Cohen: Jest jeszcze za wcześnie żeby przewidzieć całkowitą sprzedaż 1 kwartału. Sprzedaż biletów zależy od filmów i musimy jeszcze poczekać na wyniki.

 

 

Łukasz: W jaki sposób spółka prowadzi politykę w zakresie zabezpieczenia przed kursem walutowym?

 

Nisan Cohen: Nie mamy dużej ekspozycji na ryzyko walutowe ponieważ większość naszych przychodów i kosztów jest w walutach lokalnych. Jedynym kosztem w walucie obcej są opłaty za najem powierzchni i od czasu do czasu w zależności od kursu euro zawieramy transakcji zabezpieczające.

 

 

majk: Planujecie jakieś działania promocyjne w związku z zbliżającym się otwarciem setnego kina?

 

Nisan Cohen: To świetny pomysł. Na pewno będziemy świętować to otwarcie.

 

 

@@: Jakie dalsze kierunki ekspansji przewiduje spółka?

 

Nisan Cohen: Jeżeli chodzi o wchodzenie na nowe rynki, analizujemy możliwości akwizycji w Europie Zachodniej i Północnej. Jeżeli chodzi o rozwój sieci, w krajach, gdzie jesteśmy obecni będziemy podpisywać nowe umowy najmu oraz w wybranych lokalizacjach realizować własne inwestycje.

 

 

łanek: Czy rynek kinowy ma przyszłość, skoro sprzęt RTV tanieje, a jego jakość jest coraz wyższa?

 

Nisan Cohen: Rozrywka kinowa łączy oglądanie filmu i wyjście z domu. Oglądanie filmów na ekranie w domu nie jest konkurencją dla kina, gdzie można obejrzeć premierę w jakości, jakiej nie mamy w domu.

 

 

gold: Czym jest system 4DX?

 

Nisan Cohen: 4DX jest to technologia koreańska, dzięki której oglądamy film w sali kinowej, gdzie zainstalowane są dodatkowe urządzenia imitujące wiele efektów związanych z ruchem, wiatrem, zapachem itd. Na ekranie ogladamy film, którego kopia jest specjalnie przystosowana do takiej projekcji i wszystkie efekty zsynchronizowane są z akcją na planie. W Warszawie w maju in Cinema City Arkadia.

 

 

Bartek: Liczba sprzedanych biletów wzrosła w 2012 do 36,3 mln co oznacza przyrost o 2,5%. Czy zarząd jest zadowolony z tej dynamiki?

 

Nisan Cohen: Zarząd jest zadowolony z tej dynamiki biorąc pod uwagę duże wydarzenia sportowe w 2012 r., szczególnie mistrzostwa w piłce nożnej organizowane w Polsce.

 

 

klient: Jak oceniacie działalność spółki po debiucie na GPW w 2006 roku? Planujecie nowe emisje?

 

Nisan Cohen: Dzięki debiutowi giełdowemu w 2006 roku mogliśmy rozwinąć naszą sieć kin m. in. wejść do Rumunii. Obecnie mamy już 98 multipleksów. Nie planujemy kolejnych emisji akcji.

 

 

Stokowy_Mariusz: Jak kryzys wpływa na liczbę sprzedanych biletów?

 

Nisan Cohen: Głównym czynnikiem wpływającym na sprzedaż biletów są filmy, raczej nie sytuacja w gospodarce. W przeszłości w okresach spowolnienia gospodarczego kina notowały wyższą sprzedaż biletów.

 

 

katarzyna: Jeśli megapleks w Jerozolimie ma zostać oddany w 2015 r., to kiedy zamierzacie ruszyć z podobną inwestycją w Polsce?

 

Nisan Cohen: Start takiej inwestycji w Polsce zależy od znalezienia odpowiedniej lokalizacji. Obecnie poszukujemy takich lokalizacji w kraju.

 

 

Paweł_j: Kiedy osiągnięta zostanie owa magiczna liczba 100 kin i 1000 ekranów?

 

Nisan Cohen: Mamy nadzieję, że nastąpi to w tym roku.

 

 

Pan_: Z czego wynika większa amortyzacja o 20% względem lat ubiegłych?

 

Nisan Cohen: W 2012 zakończyliśmy cyfryzację sieci, co oznaczało wyższe nakłady, a także otworzyliśmy nowe kina, w tym 24ekranowy megapleks w Izraelu.

 

 

trend: Kiedy możemy się spodziewać instalacji ekranów 4D? Czy na ten moment, jeśli chodzi o rynek lokalny, planujecie taką inwestycję jedynie w Warszawie, z tego co widzę już w maju. Jak będzie się kształtować cena biletu na seans 4D?

 

Nisan Cohen: W maju otwieramy kino 4DX w Arkadii w Warszawie, a kolejne ekrany prawdopodobnie pojawią się pod koniec roku w dużych miastach.

 

 

NYC: Co wpłynęło na gorszą sprzedaż w Polsce? Czy kraje, które odnotowały lepsze wyniki sprzedażowe miały inny repertuar?

 

Nisan Cohen: W 2012 mieliśmy mniej polskich tytułów, szczególnie mniej dużych polskich produkcji w porównaniu do 2011. Dodatkowo okres mistrzostw w piłce nożnej i olimpiady nie sprzyjał chodzeniu do kina, ponieważ w tym czasie studia nie zaplanowały premier. Repertuar filmów zagranicznych był taki sam we wszystkich krajach.

 

 

Marek_88: Czy planowane jest uruchomienie większej ilości sal IMAX w Polsce?

 

Nisan Cohen: Obecnie nie mamy takich planów.

 

 

hipek: Jakie czynniki wpłynęły na poprawę wyników w 2012 roku?

 

Nisan Cohen: Przede wszystkim wzrost sprzedaży biletów, ale także obniżone koszty dzięki pełnej cyfryzacji sieci oraz poprawie wyników zrestrukturyzowanych kin Palace Cinemas kupionych w 2011 r.

 

 

tygrys znad wisły: Co wpływa na Państwa optymistyczne założenia, że rok 2013 będzie lepszym pod kątem sprzedaży?

 

Nisan Cohen: Przede wszystkim filmy ale także kina, które otworzyliśmy w 2012 roku tj. 5 kin (62 ekrany), w tym megaplex w Rishon LeZion w Izraelu otwarty w lipcu 2012, który jak zakładamy może sprzedać ponad 1.2 mln biletów w 2013.

 

 

luk: Do jakiego poziomu spółka może się zadłużyć, aby nie stracić płynności finansowej? Obecnie jest to ponad 200 mln EUR

 

Nisan Cohen: W 2013 chcielibyśmy obniżyć współczynnik dług netto/EBITDA z obecnych 3.5 do poniżej 3.0, co uważamy za osiągalne.

 

 

potencjalny: jaką spółka przewidziała politykę dywidendową na najbliższe lata?

 

Nisan Cohen: Do tej pory spółka nie wypłacała dywidendy inwestując w rozwój biznesu kinowego. Zarząd każdorazowo rozważa wypłatę dywidendy biorąc pod uwagę wiele czynników w tym możliwości rozwoju Cinema City.

 

 

seans: W jaki sposób analizujecie produkcje kinowe, pod kątem włączenia ich w Państwa repertuar? W jakim stopniu nominacje Oscarowe, bądź przyznanie statuetki wpływa na finalną decyzję?

 

Nisan Cohen: Mamy duże kina, co pozwala nam pokazać wszystkie filmy wydawane przez wytwórnię filmową. Oscary na pewno przyciągają publiczność na seanse, ale nie wszystkie filmy stają się wielkimi hitami.

 

 

inwestuję: Czy zarząd widzi miejsce do redukcji kosztów zarządu i administracji?

 

Nisan Cohen: Wierzymy, że koszty zarządzania i administracji są optymalne, ale śledzimy je przez cały czas.

 

 

krzyko: kilka lat temu sprzedawaliście nieruchomości. Zarząd jasno stwierdził, że nie chce prowadzić tego biznesu. Jakie korzyści widzicie poprzez powrót do inwestycji w nieruchomości?

 

Nisan Cohen: Dwa lata temu, główni akcjonariusze kupili nieruchomości od Cinema City, ponieważ wszystko wskazywało, że nadchodzi kryzys na rynku nieruchomości w Bułgarii i Cinema City mogło skoncentrować się na działalności kinowej bez zastanawiania się nad  tym problemem. Jakiś czas temu zarząd doszedł do wniosku, że nieruchomości nabyte przez Cinema City w grudniu reprezentują potencjał do generowania dodatkowych zysków w przyszłości i że możemy osiągnąć synergię pomiędzy działalnością kinową i działalnością na rynku nieruchomości.

 

 

bordo: Dlaczego dług spółki jest tak wysoki?

 

Nisan Cohen: Po nabyciu nieruchomości w grudniu 2013 roku nasz dług netto wzrósł do 200 mln EUR.

 

 

devil: Zysk operacyjny i zysk netto zaskoczył analityków. Co wpływa na Państwa wyniki finansowe, poza sprzedażą biletów?

 

Nisan Cohen: W skład naszych wyników wchodzą przychody ze sprzedaży biletów, sprzedaży przekąsek i napojów, przychody z reklamy na ekranach i poza ekranami oraz dystrybucji filmów. W 2012 roku zajmowaliśmy się w niewielkim stopniu działalnością kinową związaną z nieruchomościami.

 

 

holder: Jak oceniany jest rynek w Bułgarii oraz Rumunii? Czy zachowują się równie dynamicznie jak  typowe rynki wschodzące? Czy w Czechach jest większy potencjał?

 

Nisan Cohen: Rumunia i Bułgaria reprezentują duży potencjał wzrostu organicznego, ponieważ rynki kinowe w tych krajach są mniej nasycone, a nowe centra handlowe są w trakcie budowy. Czechy są bardziej dojrzałym krajem pod względem chodzenia do kina i nie ma wielu możliwości do otwarcia nowych kin na tym rynku, chociaż są tam miejsca dla otwarcia dużych kin (megapleksów).

 

 

giełda: Jak kształtuje się sprzedaż w gastronomii CC? Wzrasta czy spada?

 

Nisan Cohen: Nasze przychody ze sprzedaży w barach kinowych zwiększają się wraz z rosnącą liczbą sprzedanych biletów jak również dzięki nowym produktom, które cały czas wprowadzamy.

 

 

oscar: Jakie są koszty otwarcia megapleksu, który planujecie wybudować w Jerozolimie?

 

Nisan Cohen: Właśnie rozpoczęliśmy realizację projektu. Będziemy w stanie powiedzieć więcej na temat kosztów w późniejszym etapie realizacji projektu.

 

 

marketer: Czy będą jakieś efekty synergii parku rozrywki z podstawową działalnością spółki?

 

Nisan Cohen: Cinema City planuje zarządzać Parkiem, więc będzie to inna forma działalności  Spółki. Oczywiście, jeśli w Park of Poland będzie kino, to będzie to Cinema City.

 

 

kinomaniak: Po jakim czasie od uruchomienia zostanie osiągnięty break even point? Jakiego rzędu wielkości przychodów rocznie może generować park rozrywki?

 

Nisan Cohen: Obecnie rozważamy różne możliwości przyszłych faz rozwoju Park of Poland. Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby mówić o wielkości przychodów na tym etapie realizacji projektu.

 

 

polityk: W jaki sposób może wpłynąć na działalność CinemCity na Węgrzech niepewność polityczna i dalsze osłabianie się lokalnej waluty ?

 

Nisan Cohen: Obserwujemy rosnącą liczbę sprzedanych biletów na Węgrzech. Kino będzie popularnym miejscem rozrywki zarówno w bardziej jak i mniej stabilnych czasach.

 

 

po co?: analitycy negatywnie ocenili wejście w spółki w sektor deweloperski. Jakie są plany spółki odnośnie zaangażowania w projekty deweloperskie?

 

Nisan Cohen: Nabyliśmy  nieruchomości w okresie bessy na rynku, co oznacza, że stanowią one potencjał osiągnięcia istotnych korzyści dla Spółki w najbliższych latach. Planujemy sprzedać wszystkie bułgarskie aktywa, kiedy rynek nieruchomości się rozwinie. Nasze izraelskie nieruchomości mogą zostać sprzedane, jeżeli Spółka otrzyma korzystną ofertę. W Polsce będziemy kontynuować rozwój Park of Poland. Nasze przedsięwzięcie w firmie Ronson jest udziałem w spółce publicznej bez potrzeb inwestycyjnych.

 

 

drew: Dlaczego większa część zysku nie jest przeznacza na spłatę kredytów długoterminowych?

 

Nisan Cohen: Mamy harmonogram spłat kredytu dla naszego konsorcjum, linia kredytowa pozwala nam spłacić dużą część kredytu na koniec okresu kredytowego. Uważamy jednak, że nasz dług netto do EBITDA spadnie poniżej 3 na koniec tego roku.

 

 

spin: Czy w tak dużej spółce możliwa jest dalsza dynamiczna ekspansja i wzrosty, czy tylko utrzymanie dotychczasowych poziomów?

 

Nisan Cohen: "Wzrost" jest naszą strategią. Powiększamy sieć kin poprzez wzrost organiczny oraz poprzez akwizycje. Dziś mamy 966 ekranów oraz  330 ekranów objętych nowymi wiążącymi umowami leasingowymi i analizujemy potencjalne akwizycje.

 

 

indywidualnyy: Liczba kin IMAX w Polsce jest bardzo niska. Czy pojawią się w polskich kinach? Skąd ta tendencja?

 

Nisan Cohen: IMAX jest wyjątkowym typem kina, dużym kinem 3D i  jest zazwyczaj otwierany w naszych kluczowych lokalizacjach. Wierzymy, że możemy otworzyć kolejne kina IMAX w Polsce w przyszłości.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie