Chat with us, powered by LiveChat

Eurotel będzie od stycznia konsolidować wyniki Media System, pozytywny wpływ na rezultaty Grupy

Eurotel S.A.Spółka Eurotel poinformowała o zamiarze zmiany zasad konsolidacji spółki stowarzyszonej MEDIA System sp. z o.o. w ramach sporządzanych sprawozdań finansowych, począwszy od 1 stycznia 2013 r. Jest to związane z wcześniejszym zwiększeniem zaangażowania Eurotela w kapitale zakładowym MEDIA System, oraz rosnącą skalą biznesu tej firmy, wyspecjalizowanej w działaniach w obszarze call center i kompleksowej obsługi procesów sprzedaży.

 

Decyzja o objęciu konsolidacją spółki stowarzyszonej - bydgoskiej firmy MEDIA System Sp. z o.o. - została podjęta w związku ze zwiększeniem zaangażowania kapitałowego w tej spółce, z pierwotnie posiadanego przez Eurotel SA 33% udziału w kapitale zakładowym tej spółki, do obecnie posiadanego 48,125% udziału, a także wobec konsekwentnego rozwoju sprzedaży przez MEDIA System, oraz przewidywanych efektów ekonomicznych tej współpracy.

Celem sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego obejmującego spółkę zależną i spółkę stowarzyszoną jest jasne i rzetelne przedstawienie sytuacji majątkowej i finansowej Eurotel SA oraz wyniku finansowego całej grupy kapitałowej. Konsolidacja będzie dokonywana metodą konsolidacji pełnej, zmiany te wejdą w życie wraz z początkiem 2013 r.

 

Tomasz Basiński- Kanał sprzedaży jaki zapewnia nam MEDIA System, uzupełnia dotychczasowe tradycyjne kanały sprzedaży Grupy Eurotel w salonach sprzedaży. Przewidujemy systematyczny i dynamiczny wzrost tego kanału. Nie bez znaczenia jest też fakt, że jest to kierunek rozwoju dający możliwość oferowania w przyszłości również innych usług i produktów, spoza dzisiejszego portfolio Grupy. Wyniki zakładane przez MEDIA System na 2013 rok - a spółka zamierza przekroczyć w przyszłym roku poziom 13 mln zł przychodów, wobec ok. 3 mln zł przychodów prognozowanych na rok 2012 - powinny w dużym stopniu wpływać na dalszy wzrost rezultatów całej Grupy Eurotel - mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA.

 

W gronie klientów MEDIA System znajdują się m.in. T-Mobile, Euronet Polska i ITI Neovision.

Grupa Eurotel powiększyła się o MEDIA System na przełomie listopada i grudnia 2011 r. Wtedy to, po przejęciu przez Eurotel SA 33 procent udziałów w spółce MEDIA System, Grupa Eurotel weszła w nowy dla siebie segment telesprzedaży ("call-center"), jednocześnie jednak komplementarny w stosunku do podstawowej działalności Grupy.

 

W sierpniu br. Eurotel SA nabyła od dwóch osób fizycznych kolejne udziały, stanowiące łącznie 15,125 % kapitału zakładowego MEDIA System, tym samym zwiększając swój udział do 48,125% kapitału i ogólnej liczby głosów.

 

Eurotel SA jest największym dilerem operatora T-Mobile - spółka obsługuje sieć 170 punktów sprzedaży tej marki. W ciągu ostatnich 12 miesięcy spółka dokonała jednak trzech znaczących inwestycji, których podstawowym celem jest dywersyfikacja źródeł przychodów Grupy.

W kwietniu br. spółka dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży Telewizji "n". Po transakcji z firmą Solex Sp. z o.o. Eurotel SA zarządza już w sumie 70 punktami sprzedaży Telewizji "n", co stawia spółkę w grupie największych partnerów ITI Neovision, operatora sieci "n".

 

W lutym br. Grupa dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży operatora telekomunikacyjnego PLAY. Viamind Sp. z o.o., spółka zależna od Eurotel SA, kupiła za 1,8 mln zł od spółki Abitel prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci sprzedaży PLAY. Dzięki temu Viamind stał się wiodącą siecią także w ramach operatora PLAY.

 

Na przełomie listopada i grudnia 2011 r., Eurotel SA nabył 33 proc. udziałów w spółce MEDIA System, w sierpniu 2012 roku zostały zakupione kolejne 15% udziałów tej spółki, co daje 48% udziałów Eurotel SA w jej kapitale.

 

Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od 6 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie 350 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (170 punktów) i PLAY (110 punktów) oraz sieć Telewizji "n" z 70 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak " T-Mobile na kartę" oraz "Heyah". Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę "Heyah" na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji "n", dystrybuując usługi tej platformy telewizji satelitarnej w sieci punktów sprzedaży, która jest niezależna od innych operatorów telekomunikacyjnych. W skład Grupy Eurotel wchodzi poza tym MediaSystem Sp. z o.o. zajmująca się telesprzedażą i obsługą call center. Eurotel posiada również swój sklep internetowy pod własną marką mobile2.pl

 

Źródło: Eurotel S.A.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie