Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

W jaki sposób ustalana jest proponowana cena w wezwaniach?

Sposób ustalania ceny, a także terminy i forma przeprowadzanych wezwań ustalone zostały w przepisach prawa, w tym przede wszystkim w ustawie o ofercie publicznej.

 

Zgodnie z tymi regulacjami cena w wezwaniach na akcje spółki, która znajduje się w obrocie na rynku regulowanym nie może być niższa od średniej ceny rynkowej z okresu 6 miesięcy notowań na rynku głównym poprzedzających ogłoszenie wezwania. W przypadku natomiast jeśli nie jest możliwe ustalenie ceny zgodnie z powyższym warunkiem  – nie może być ona niższa od wartości godziwej.

 

Ponadto, cena w wezwaniu nie może być niższa od najwyższej ceny, jaką zapłacił za akcje tej spółki zobowiązany do jego ogłoszenia podmiot (jak również inne podmioty z tej samej grupy kapitałowej) w okresie 12 miesięcy poprzedzających wezwanie.

 

Co więcej, w przypadku wezwania wynikającego z faktu przekroczenia progu 66 %, ustalona w nim cena dodatkowo nie może być niższa niż średnia cena rynkowa z okresu 3 miesięcy obrotu tymi akcjami na rynku regulowanym poprzedzających ogłoszenie wezwania.

 

Oczywiście, podmiot ogłaszający wezwanie może ustalić cenę wyższą, tak aby zachęcić akcjonariuszy do zapisywania się na sprzedaż i zwiększyć swoją szansę na powodzenie wezwania.

 

Od powyższych reguł istnieją również pewne wyjątki, które mogą być zastosowane zgodnie z przepisami określonymi w ustawie.