Chat with us, powered by LiveChat

Grupa Eurotel zwiększyła zysk netto i przychody w III kwartale

Eurotel

Eurotel

 

Grupa Eurotel rośnie po rebrandingu T-Mobile, spółka zwiększyła zysk netto w III kwartale o ponad 7 proc., a narastająco o 18 proc.

 

Eurotel SA, spółka obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za III kwartał 2011 roku. Skonsolidowany zysk netto przypadający dla jednostki dominującej wzrósł o ponad 7 proc., natomiast skonsolidowane przychody spółki wzrosły o 15 proc. Główne czynniki wpływające na wynik spółki w tym okresie związane były z rebrandingiem T-Mobile, kontynuacją optymalizacji własnej sieci sprzedaży oraz zwiększeniem skali działania spółki zależnej Viamind. W IV kwartale Grupa oczekuje jeszcze lepszych rezultatów w związku ze świątecznymi ofertami promocyjnymi operatora  T-Mobile i PLAY.

 

Narastająco zysk netto spółki wzrósł aż o 18 proc. rok do roku – do 5,099 mln  zł po III kwartale 2011 r., wobec 4,317 mln zł  w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przychody narastające Grupy Eurotel wzrosły natomiast o 4 proc. - wyniosły  83,724 mln zł po III kwartale 2011 roku, wobec 80,462 mln zł po III kwartale roku ubiegłego.

 

T.Basiński-Na dobry wynik wpłynęły m.in. czynniki związane z rebrandingiem T-Mobile, kontynuacją optymalizacji własnej sieci sprzedaży oraz zwiększeniem skali działania spółki zależnej Viamind – mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA – Mamy też już wstępne sygnały świadczące o tym, że bardzo dobry dla spółki powinien być IV kwartał. Dodam jeszcze, że Zarząd Spółki rozważa możliwość podania prognozy dotyczącej wyniku Grupy za cały 2011 rok. Dla przypomnienia wypracowany zysk netto Grupy wyniósł za 2010 rok prawie 7 mln zł.

 

Według oceny zarządu Eurotel SA znaczący wpływ na wyniki IV kwartału będą miały świąteczne oferty promocyjne wprowadzane przez operatorów T-Mobile i PLAY. Pozytywne ich przyjęcie przez klientów przekładać się powinno na dalszy wzrost sprzedaży i realizację planów Eurotel SA.

 

- Ostatni kwartał roku to także okres tradycyjnie zwiększonej sprzedaży związanej nie tylko z nowymi ofertami na usługi, ale również wzmożonymi zakupami szczególnie w okresie świątecznym. Dzięki temu historycznie wyniki II półrocza były dla naszej spółki zawsze znacznie lepsze od I półrocza - dodaje Tomasz Basiński.

 

Warto również zwrócić uwagę na coraz większe znaczenie udziału w zyskach spółki zależnej Viamind, która w III kwartale br. wygenerowała 18 procent zysku całej Grupy – według zapowiedzi Zarządu udział ten będzie dalej wzrastał zmniejszając uzależnienie od jednego operatora.

 

Cały raport dostępny na stronie Eurotel SA: Raport

 

T-mobile

T-mobile

 

Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od 5 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie około 300 salonów sprzedaży w tym T-Mobile (ok. 200 punktów) i PLAY (ponad 80 punktów) oraz sieć Telewizji „n” z 40 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak "Tak-Tak T-Mobile" oraz "Heyah". Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę "Heyah" na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był  jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Spółka posiada ponadto sieć ok. 400 terminali (w punktach sprzedaży prasy i sklepach) umożliwiających uzupełnianie stanu kont telefonów komórkowych, realizację płatności za rachunki oraz operacje kartami płatniczymi. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest również autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji “n”, dystrybuując usługi tej platformy w sieci punktów sprzedaży niezależnej od innych operatorów telekomunikacyjnych.

 

Play

Play

 

Kontakt:

Paweł Usakowski, ŁubuDubu PR, tel: 660 66 22 00, e-mail: pawel@lubudubupr.pl

Marcin Grządka, ŁubuDubu PR, tel: 604 78 48 97, e-mail: marcin@lubudubupr.pl

www.lubudubupr.pl

 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie