Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Co to jest private placement?

Private placement (lub inaczej oferta niepubliczna bądź oferta prywatna) jest to udostępnienie niewielkiej grupie inwestorów, w dowolnej formie i dowolny sposób, informacji o papierach wartościowych i warunkach ich nabycia,  stanowiących wystarczającą podstawę do podjęcia decyzji o nabyciu tych papierów wartościowych.

 

Oferta, aby została uznana za ofertę prywatną, musi być skierowana do nie więcej niż 149 osób. Skierowanie oferty do zawężonej grupy inwestorów powoduje, że zostaje ona wyłączona spod rygorów ustawy o ofercie publicznej, w tym przede wszystkim spod obowiązku prospektowego. Dzięki temu spółka uniknąć może sytuacji, kiedy koszty przeprowadzenia oferty i nadzoru Komisji Nadzoru Finansowego wynikające z rygorów ustawowych przewyższyłyby potencjalne korzyści z tytułu dochowania szczególnych wymogów proceduralnych.


W praktyce private placement umożliwia małym podmiotom gospodarczym znalezienie źródeł  finansowania wśród inwestorów instytucjonalnych lub nawet tylko wśród prywatnych inwestorów. Ten sposób sprzedaży akcji na rynku pierwotnym wykorzystywany jest stosunkowo często przez spółki  zamierzające zadebiutować na rynku NewConnect.