Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Relacja z czatu Ten Square Games. „Rynek konsoliduje się wokół najsilniejszych projektów”

Skomentuj artykuł

O wynikach za trzy kwartały 2023 roku, globalnym rynku gier mobilnych oraz monetyzacji głównych tytułów spółki, rozmawiano podczas czatu inwestorskiego Ten Square Games zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania inwestorów odpowiadali Andrzej Ilczuk - Prezes Zarządu oraz Magdalena Jurewicz - Członkini zarządu, CFO spółki.

 

- Ten Square Games nadal boryka się ze spadkiem wyników w ujęciu rocznym. Jakie czynniki w kwestii rezultatów za trzy pierwsze kwartały 2023 roku były kluczowe? - pytał jeden z inwestorów.

 

- To głównie efekt zmiany warunków makroekonomicznycsh - krótko wskazał zarząd TSG.

 

Z kolei prosząc o ocenę rezultatów działalności spółki po trzech kwartałach tego roku, biorąc pod uwagę wcześniejszą restrukturyzację, zarząd odpowiedział: Jesteśmy zadowoleni z efektów przeprowadzonych działań oszczędnościowych. Dzięki wyższym wpływom i ograniczonej bazie kosztowej spółka odnotowała kwartalny rekordowy odczyt Adjusted EBITDA.

 

Na pytanie, jakie tytuły stanowią obecnie główne źródło przychodów Ten Square Games wskazano Fishing Clash i Hunting Clash.

 

Pytano także, czy spółce udało się zasypać ubytek przychodów związany z blokadą dostępu dla graczy z Rosji.

 

- Ten rynek nadal nie jest dla nas dostępny i nie odnotowujemy wpływów z tytułu dostępności naszych gier. Udaje nam się jednak zwiększać poziomów wpływów na innych rynkach - skomentowali przedstawiciele Ten Square Games. 

 

Poruszono także temat oszczędności kosztowych wygenerowanych po przeprowadzeniu zwolnień grupowych.

 

- Koszty spółki zawierają różne pozycje, na które wpływa wiele czynników. Oszczędności z tytuły redukcji zatrudnienia wyniosły według szacunków spółki ok 1,8 mln zł miesięcznie - wyjaśniono podczas czatu.

 

- W trzecim kwartale koszty ogólnego zarządu wyniosły jedynie 36 tysięcy złotych, jednakże licząc od początku roku jest to prawie 35,6 mln złotych. W analogicznym okresie roku poprzedniego było to 11,5 mln złotych. Z czego wynika ta dysproporcja? - pytał inwestor.

 

- W 2023 roku koszt odnosi się głównie do utworzonych odpisów wartości gier. Te zdarzenia nie występują regularnie - odpowiedziano.

 

Pojawiło się pytanie o podwojenie rok do roku przychodów finansowe Ten Square Games za okres od pierwszego do trzeciego kwartału 2023 roku. Pytano czy są one związane wyższym oprocentowaniem depozytów w tym okresie.

 

- Największy wpływ na tą pozycję ma wycena środków finansowych i rozrachunków. Nie jest to pozycja głównie związana z lokatami. Ale w 2023 roku spółka zarabia również na lokatach - mówił zarząd. 

 

Z kolei pozostałe koszty operacyjne w okresie trzech kwartałów tego roku wzrosły z 11,5 mln złotych do 35,6 mln złotych. W związku z tym pytano, z czym wiąże się tak widoczny wzrost.

 

- Ta kwota to głównie odpisy wartości zamkniętych projektów - stwierdził zarząd.

Główne tytuły

Inwestorzy pytali, czy Ten Square Games pracuje nad nowymi tytułami.

 

- Obecnie spółka realizuje strategię, która polega na skupieniu się na rozwoju głównych tytułów Grupy. TSG może rosnąć i rozwijać się niezależnie od kosztownych premier nowych tytułów - podano.

 

Wobec powyższego pytania skupiono się początkowo wokół gry Fishing Clash oraz jej monetyzacji w wersji przeglądarkowej.

 

- Monetyzacja będzie działała tak samo jak w wersji mobilnej. Charakteryzuje się one jednak istotnie niższymi opłatami dla pośredników płatności - wyjaśnił zarząd.

 

- Czy oprócz Fishing Clash, również inne tytuły mogą otrzymać wersję przeglądarkową? - pytał inwestor.

 

- Jest to możliwe, wszystko zależy od rezultatów wersji przeglądarkowej FC - stwierdzili przedstawiciele TSG.

 

Odnośnie Fishing Clash pytano także o funkcjonowanie Power Score, po czym zarząd wyjaśnił: Ta funkcjonalność zbiera informacje o sile gracza w grze.

 

Pytano także, jak rozwija się gra Wings of Heroes oraz jakie plany spółka wiąże z tym tytułem?

 

- Gra została fundamentalnie przebudowana. Parametry się poprawiają. Liczymy na przyspieszenie rozwoju gry - odpowiedział zarząd.

 

Na pytanie o zakres tematyczny, jaki mogłaby posiadać nowa gra odpowiedziano: Spółka najlepiej czuje się w niszach hobbystycznych i symulacyjnych i w tym obszarze będziemy chcieli się poruszać.

Globalny rynek gier mobilnych 

- Jak zarząd Ten Square Games ocenia kondycję rynku gier mobilnych w Polsce i na świecie? - pytał inwestor.

 

- Zmienność i nieprzewidywalność w szczególności jeśli chodzi o sukces nowych premier to chyba 2 najważniejsze cechy charakterystyczne dla rynku gier mobilnych w post pandemicznym czasie. Rynek konsoliduje się wokół najsilniejszych projektów zapewniających deweloperom bezpieczeństwo finansowe. Część dużych graczy wstrzymała lub ograniczyła prace nad nowymi tytułami w tym czasie. W ostatnich miesiącach wszyscy czytaliśmy o zwolnieniach pracowników zarówno w dużych międzynarodowych podmiotach, jak i w mniejszych studiach. Spowolnienie gospodarcze i jego wpływ na portfele graczy odczuli wszyscy, a zwłaszcza mniejsze studia usiłujące przebić się z nowymi tytułami. To jednak stan przejściowy i wierzymy, że rynek gier mobilnych ma szansę być jednym z pierwszych korzystających zarówno z poprawy kondycji ekonomicznej, dopływu młodych ludzi na rynek, jak i coraz większej liczby smartfonów na świecie - obszernie wyjaśnił zarząd Ten Square Games.

 

Na pytanie o możliwe zmiany na rynku gier mobilnych zarząd podkreślił, że spodziewa się większej konsolidacji wokół najsilniejszych tytułów.

 

Pytano także o sposoby promocji najsilniejszych tytułów spółki.

 

- Korzystamy z większości dostępnych narzędzi marketingowych (m.in. FB, AppLovin, TiKTok). Obecnie planujemy aktywności z zakresu influence marketingu i retargetingu - podał zarząd.

Własny sklep

Jedynym z tematów był również rozwój sklepu prowadzonego przez Ten Square Games.

 

- Sklep już w pełni działa. W jego ofercie znajdują się przedmioty z Fishing Clash i Hunting Clash (2 największe tytuły Grupy TSG). W czwartym kwartale planujemy poszerzyć zasięg sklepu - odpowiedziano.

Dywidenda i skup akcji własnych

- Czy skup akcji na 115 mln zł wyklucza dywidendę w przyszłym roku? - pytał inwestor biorący udział w czacie.

 

- Ze względu na wpływ wydarzeń o charakterze jednorazowym na wyniki Grupy w 2023 roku wypłata dywidendy z zysku za 2023 roku nie byłaby możliwa. Zysk netto został sztucznie zaniżony przez wydarzenia jednorazowe o charakterze niegotówkowym, co wpływa na możliwość wypłaty dywidendy. Stąd propozycja skupu akcji własnych jako alternatywa dla dywidendy - stwierdził zarząd.

 

Na pytanie o formę skupu akcji własnych odpowiedziano: Zgodnie z projektem uchwały zarząd będzie miał wybór. Obecnie skłaniamy się ku wersji poza obrotem giełdowym, w formie zaproszenia dla wszystkich akcjonariuszy.

 

Z kolei na temat długofalowej polityki dywidendowej spółki podano: TSG stawia na regularność wypłaty środków do akcjonariuszy albo w formie dywidendy albo w formie buybacku.

Plany

Podczas czatu pytano także o plany rozwoju spółki oraz możliwe poszerzenie źródła przychodów.

 

- Spółka planuje rozwijać się w obecnym segmencie gier. Obecnie na bazie kluczowych aktywów, a w przyszłości planuje nowe tytuły - podsumował zarząd Ten Square Games.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie