Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu PCF Group. „Realizujemy obecnie siedem projektów”

Skomentuj artykuł

Omówienie raportu oraz wyników People Can Fly za pierwsze półrocze 2022 roku, a także bieżących wydarzeń w Grupie - pod takim hasłem odbył się czat inwestorski spółki People Can Fly, zorganizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników wydarzenia odpowiadał Sebastian Wojciechowski, CEO PCF Group, a wśród poruszanych tematów, oprócz wyników, znalazły się kwestie dotyczące dywidendy, skupu akcji własnych, inwestycji i rynku gamingowego.

 

Raport za pierwsze półrocze pokazał mocny wzrost przychodów finansowych. W związku z tym inwestorzy pytali o czynniki, jakie wpłynęły na tak widoczny wzrost.

 

- Jest to efekt sprzedaży, która jest praktycznie wyłącznie w walutach obcych, tj. EUR oraz USD. A waluty te istotnie umocniły się względem PLN - podał Sebastian Wojciechowski.

 

Z kolei na pytanie dotyczące wzrostu przychodów oraz wyniku netto w ujęciu rocznym za pierwsze półrocze 2022 roku CEO odpowiedział: Porównując H1 2021 do H1 2022, są dwa główne czynniki. Pierwszym z nich jest wzrost sprzedaży w segmencie produkcji gier na zlecenie, a drugim rozpoznanie po raz pierwszy przychodów w segmencie self-publishingu dotyczące Green Hell VR.

 

Pytano również o koszty ogólnego zarządu, które w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego wzrosły o 64 procent.

 

- Wzrost ten wynika z istotnego rozwoju organicznego PCF oraz transakcji przejęć - wyjaśnił Sebastian Wojciechowski.

Kluczowe projekty

Inwestorzy biorący udział w czacie pytali o projekty, które są obecnie realizowane przez spółkę.

 

- Realizujemy obecnie siedem projektów. Trwają prace nad Gemini – nowym projektem dla Square Enix. Kolejne projekty to Bifrost, Dagger oraz Victoria – obecnie gry przeznaczone do wydania w modelu self-publishing. W fazie koncepcyjnej jest projekt Red. Kolejne dwa oparte są natomiast o technologię VR – mowa o Green Hell VR oraz projekcie Thunder będącym adaptacją VR jednego z IP z portfolio grupy - podano podczas czatu.

 

Z kolei na pytanie o premierę, która nastąpi najwcześniej, spośród obecnie realizowanych projektów powiedziano: Spodziewamy się, że najbliższe premiery będą dotyczyły naszych produkcji VR. Utrzymujemy naszą strategię, zgodnie z którą planujemy premierę jednej gry rocznie od 2024 roku.

 

Odnośnie procesu wydania gry Project Dagger oraz rozwiązania umowy z Take-Two Interactive, CEO grupy mówił: Na ten moment realizujemy ten projekt w modelu self-publishing, ale nie wykluczamy też współpracy z nowym wydawcą.

 

- Data premiery gry została przedstawiona w prospekcie opublikowanym w listopadzie 2020 roku. W tej chwili gra znajduje się w pre-produkcji. Do jej wydania pozostało dużo czasu. Jak tylko spółka uzna, że termin wydania gry wymaga aktualizacji, wówczas niezwłocznie przekaże informację na rynek - dodał przedstawiciel PCF Group

 

Kolejne pytanie dotyczyło tytułu Project Gemini.

 

- Projekt ten realizowany jest we współpracy z wydawcą, co oznacza, że na bieżąco rozpoznajemy przychody i koszty z nim związane - mówił Wojciechowski.

 

- Czy Outriders jest projektem zakończonym? Jak daleko znajduje się od progu rentowności? - pytał inwestor.

 

- Outriders jest nadal aktywnym IP, zaledwie w czerwcu wspólnie ze Square Enix wydaliśmy obszerne rozszerzenie Worldslyer, które mam nadzieję, zbliży grę do progu rentowności - odpowiedziano.

Rynek gamingowym

Jedno z pytań dotyczyło również wpływu pandemii COVID-19 na rynek gamingowy oraz jego stanu w obecnych realiach powrotu gospodarki do normalności.

 

- Trudno chyba mówić, że gospodarka wraca do normalności, ale popyt na rozrywkę utrzymuje się cały czas na wysokim poziomie - uzupełnił CEO grupy. 

 

Z kolei na pytanie o konkurencję, jaką stanowią gry mobilne dla gier typu AAA stwierdził: Konkurujemy o czas graczy, ale generalnie to dwa odrębne segmenty naszej branży z zupełnie odrębną ofertą.

Zespół PCF Group

Odpowiadając na kolejne pytanie, CEO grupy podał, że PCF Group zatrudnia obecnie blisko 600 osób, a spółka odczuwa presję płacową, podobnie jak cała branża.

 

Pytano także o międzynarodowy zespołów programistów spółki oraz jego wpływ na konkurencyjność tworzonych przez PCF Group tytułów.

 

- Międzynarodowy charakter PCF daje nam lepszy i szerszy dostęp do talentu i wiedzy dostępnych na rynku - mówił Sebastian Wojciechowski.

 

Na początku roku spółka informowała o działaniach rekrutacyjnych we Lwowie. W tej kwestii CEO spółki podał: Aktualnie skupiamy się na pomocy naszym współpracownikom z Ukrainy i ich najbliższym.

 

Poruszono również temat rozszerzenia działalności PCF Group, poza obszar produkcji o publishingu gier.

 

- Koncentrujemy się na naszym "core" biznesie związanym z produkcją gier w modelu self-publishing lub w modelu współpracy z wydawcami - uzasadnił członek zarządu PCF Group.

Inwestycje i przejęcia

- Spółka w ostatnim czasie zrealizowała kilka transakcji przejęcia innych firm. Czy proces ten został już zakończony, czy planowane są kolejne przejęcia? - pytał jeden z uczestników czatu inwestorskiego.

 

- Aktywnie przyglądamy się rynkowi, ale póki co skupiamy się na wzroście organicznym oraz konsolidacji już przejętych podmiotów i realizacji synergii, szczególnie kosztowych - mówił przedstawiciel spółki.

 

Podczas czatu podano także, że łącznie w pierwszym półroczu tego roku spółka na prace rozwojowe wydała 45,4 mln złotych.

 

Poruszono również kwestię skupu akcji własnych oraz celów tego programu.

 

- Cele programu nabywania akcji własnych określone zostały w uchwale walnego zgromadzenia. Akcje nabyte przez spółkę mogą zostać zaoferowane pracownikom (przez okres co najmniej 3 lat), umorzone lub w rozdysponowane w inny sposób, który będzie wynikać z potrzeb prowadzonej działalności - podał Wojciechowski.

Dywidenda

Na pytanie o długoterminową politykę dywidendową CEO podsumował: PCF posiada politykę dywidendową opartą na rekomendacji przeznaczania na nią do 20 procent zysku netto w zależności od bieżącej sytuacji spółki.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie