Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Elektryczne problemy Amazona

Martin Capek - stock.adobe.com

Sezon wyników w Stanach powoli zmierza ku końcowi przynajmniej, jeżeli chodzi o najważniejszych graczy. Mieliśmy zwycięzców, np. Meta Platforms (Facebook), mamy też przegranych. Jednym z największych rozczarowań został Amazon. Spółka obecnie znajduje się 32% poniżej maksimów z 2021 roku, tuż po ogłoszeniu wyników kurs zaliczył lukę spadkową na poziomie 12%, a przejściowo, dwa dni później, korekta sięgała 20%.

 

Rysunek 1 Amazon Inc.: odległość kursu od ostatniego maksimum w okresie maj 2021 - maj 2022

Źródło: ycharts.com

 

Rysunek 2 Amazon Inc.: odległość kursu od ostatniego maksimum w ciągu pięciu dni po ogłoszeniu wyników

Źródło: ycharts.com

 

Na pierwszy rzut oka wyniki wyglądają faktycznie nieciekawie, spółka zanotowała 7.56$ straty na akcję (- 3.8 mld $ zysku netto) wobec oczekiwanego zysku w wysokości 15.78$ (8.1 mld $ zysku netto), chociaż na poziomie sprzedaży praktycznie udało jej się wstrzelić w oczekiwania analityków (116.44 mld $ wobec oczekiwanych 116.51 mld $). Niestety, opublikowane prognozy, są mocno rozczarowujące. Amazon spodziewa się, że przychody ze sprzedaży w kolejnym kwartale wyniosą między 116, a 121 mld $ (oczekiwania analityków mówiły o 125.17 mld $). Oznacza to wzrost od 3 do 7% w stosunku do minionego roku.

Dalsza część artykułu jest dostępna za darmo po zalogowaniu tylko dla członków SII z rozszerzoną składką.

Dla członków SII dostęp jest bezpłatny.

Zostań członkiem SII