Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Czym jest SII?

Wycena firmy. Storytelling i liczby.

Wycena firmy. Storytelling i liczby.

Aswath Damodaran

Wydawnictwo: Poltext

2017

 

Opis wydawcy:

 

Jak to możliwe, że firmę, która jeszcze nigdy nie wygenerowała żadnego zysku, wycenia się na wiele milionów dolarów? Dlaczego niektóre start-upy przyciągają inwestorów jak magnes, podczas gdy innym się to nie udaje?

Profesor finansów i doświadczony inwestor Aswath Damodaran uważa, że wartość spółki zależy w dużej mierze od treści opowiadającej o niej historii, ponieważ ta opowieść stanowi kontekst dla liczb i ma moc przekonywania nawet tych inwestorów, którzy mniej chętnie podejmują ryzyko. Świat biznesowy dzieli się na gawędziarzy, którzy potrafią snuć przekonujące historie, oraz speców od liczb, którzy opracowują modele i obliczenia. Oba te podejścia są jednakowo istotne z punktu widzenia sukcesu. Damodaran przekonuje, że tylko poprzez umiejętne połączenie tych dwóch elementów firma może osiągnąć i utrzymać wartość.

 

Opinia SII:

 

Niniejsza pozycja przedstawia nam schemat wyceny firmy. Dowiemy się tutaj w jakiś sposób dokonywać wyceny, ale i również dlaczego niektóre spółki są bardziej cenione wśród inwestorów niż inne. Autor próbuje przekonać czytelnika, że analizy o charakterze ilościowym nie wystarczają i konieczne jest ich uzupełnienie metodami jakościowymi. Wskazuje na ryzyko które ludzie często ignorują, opierając swoje wyceny wyłącznie na suchych liczbach. Swoje rozważania odnosi do wycen największych spółek na świecie takich jak Alibaba, Amazon czy Uber. Ponadto, co istotne, w przedstawionej publikacji znajdziemy informacje jak opowiadać o tabelach zapełnionych liczbami, aby dla odbiorcy treść była zrozumiała i ciekawa. Bez wątpienia umiejętność ta okaże się przydatna przy niejednej prezentacji. Książka rekomendowana osobom które mają pewne doświadczenie na rynku finansowym i są zainteresowane szeroko pojętą wyceną przedsiębiorstw.

 

Spis treści:

 

  1. Opowieść o dwóch plemionach
  2. Opowiedz mi historię
  3. Elementy składające się na opowiadanie historii
  4. Potęga liczb
  5. Narzędzia analityczne
  6. Tworzenie historii
  7. Sprawdzanie opowieści
  8. Od opowieści do liczb
  9. Od liczb do wartości
  10. Modyfikowanie i ulepszanie opowieści – pętla sprzężenia zwrotnego
  11. Modyfikowanie opowieści – gdy na drodze staje życie
  12. Wiadomości a opowieści
  13. Opowieści w skali makro
  14. Cykl życia przedsiębiorstwa
  15. Wyzwania związane z zarządzaniem
  16. Finał

 

Członkowie SII mogą kupować książki o tematyce inwestycynej nawet z 20% zniżką!