Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Czym jest SII?

Analiza spółki Altria - grzeszna akcja o kuszącym kursie

© Olexandr - stock.adobe.com

Altria Group Incorporated (MO), to spółka zaliczana do tzw. „Grzesznych Akcji1”. Spółka działa w branży tytoniowej, ale zanim przejdę do samej Altrii, dwa słowa o branży. 

 

Charakterystyka branży
Wyróżniamy następujące produkty tytoniowe:

 

  1. Wyroby tytoniowe do palenia:
    1. Tradycyjne papierosy
    2. Cygara
    3. Fajki
    4. Szisza
  2. Wyroby tytoniowe bezdymne:
    1. E-papieros – waporyzuje płyn zawierający nikotynę, olejki i inne dodatki
    2. IQOS2 (olbrzymie bariery wejścia, obecnie głównie PM) – podgrzewa tytoń
  3. Tytoń przyjmowany doustnie:
    1. Tabaka (można również wciągać nosem)
    2. Liście
    3. Tytoń wilgotny lub tzw. Snus

 

Branża tytoniowa obecnie boryka się z szeregiem trudności, z których najważniejsze to:

  • Silna i rosnąca regulacja tradycyjnych papierosów
  • Wysokie opodatkowanie (to jest dość skomplikowany temat, bo rządy z jednej strony nakładają wysokie podatki na same papierosy [np. w postaci akcyzy], a z drugiej dość solidnie dotują plantacje tytoniowe).
  • Malejąca grupa odbiorców (szczególnie w krajach rozwiniętych papieros przestaje być „cool”)
  • Większa świadomość dotycząca zdrowego trybu życia
  • Mało współczesny obraz, tradycyjne papierosy nie pociągają młodego pokolenia

 

Rysunek 1 Popularna reklama Marlboro, Warszawa Domy Towarowe Centrum 2000 r.
Źródło Wikipedia

 

Opis spółki i jej segmenty działalności

Dalsza część artykułu dostępna za darmo wyłącznie dla członków SII po zalogowaniu się.

Zaloguj się Zarejestruj się

Dla członków SII dostęp jest bezpłatny.

Zostań członkiem SII