Chat with us, powered by LiveChat

Czat inwestorski: Kolejna runda crowdfundingu udziałowego Hyper Poland, spółki zmieniającej oblicze transportu kolejowego

Temat czatu: Kolejna runda crowdfundingu udziałowego Hyper Poland, spółki zmieniającej oblicze transportu kolejowego

Data: środa, 22 stycznia, godz. 11:00

 

 

Czat inwestorski Hyper Poland

 

 

Przypomnienie: Dodaj ten czat do swojego kalendarza

 

Na pytania inwestorów odpowiedzieli:

 

Przemysław Pączek - Prezes Zarządu, współzałożyciel Hyper Poland

Przemysław Pączek
Prezes Zarządu, współzałożyciel Hyper Poland

Przemysław Pączek ponad dziesięcioletnie doświadczenie w finansach i sprzedaży zdobywał w bankowości prywatnej, zarządzaniu strukturami funduszy zamkniętych, pośrednictwie nieruchomości, sektorze land development oraz doradztwie dla deweloperów. Zarządzał portfelem nieruchomości gruntowych jednego z największych polskich banków i pełnił funkcję członka zarządu spółek celowych funduszu zamkniętego z branży nieruchomości. Doświadczenie zdobywał m.in. w: Getin Noble Bank, Home Broker, ProDevelopment, CB Richard Ellis I San Francisco Center for Economic Development.

 

Przemysław jest członkiem Urban Land Institute.

 

Przemysław jest doktorantem na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (Program Management in New Technologies). Jest także absolwentem ESCP Europe w Paryżu (Master’s in Management Londyn-Madryt-Paryż), Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (Gospodarka Przestrzenna) oraz Programu Microeconomics of Competitiveness na Akademii Leona Koźmińskiego (realizowanego we współpracy z Harvard Business School). Ponadto był stypendystą MSZ Francji (Bourse Eiffel).

 

 

Paweł Radziszewski - CTO, współzałożyciel Hyper Poland

Paweł Radziszewski
CTO, współzałożyciel Hyper Poland

Paweł jest zwycięzcą międzynarodowych konkursów technologicznych, m.in. SAE Aerodesign West w Los Angeles (we wszystkich kategoriach). Był również kierownikiem zespołu studenckiego Hyper Poland University Team, który dwukrotnie doszedł do finału SpaceX Hyperloop Pod Competition organizowanego przez firmę należącą do Elona Muska.

Swoje doświadczenie zdobywał w projektach realizowanych przez Politechnikę Warszawską, m.in. we współpracy z Lockheed Martin w ramach grantu Optimization of Unmanned System of Systems (OpUSS). Uczestniczył również w innych grantach B+R, m.in. Generacja Przyszłości, Najlepsi z Najlepszych (NzN) - MNiSW; Autonomiczne Platformy Nawodne (APN) - MON. Paweł był menadżerem projektu Kropelka 2.0 (prototyp super-oszczędnego samochodu) w Studenckim Kole Aerodynamiki Pojazdów (SKAP) Politechniki Warszawskiej.

 

Dr inż. arch. Katarzyna Foljanty, MBA -  CBO, współzałożycielka Hyper PolandDr inż. arch. Katarzyna Foljanty, MBA
CBO, współzałożycielka Hyper Poland
Katarzyna doświadczenie zdobywała w biurach projektowych w Warszawie i Berlinie. Jest także autorką oraz recenzentką artykułów i monografii dla amerykańskich organizacji z branży budowlanej i transportowej. Jako stypendystka polskich i niemieckich programów badawczych, Katarzyna pracowała w Instytucie Inżynierii Lądowej TU Berlin oraz w Niemieckim Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki (DLR).

 

W 2017 roku Katarzyna uzyskała tytuł doktora nauk technicznych na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej.

 

Dodatkowo ukończyła studia MBA (Innovation and Data Analysis) w Instytucie Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk przy współpracy z Utah Valley University z USA.

Hyper Poland

Hyper Poland rozwija nową generację Kolei Dużych Prędkości, opartych o lewitację magnetyczną, silnik liniowy i autonomiczne systemy sterowania, które mogą zostać następnie przekształcone w wersję próżniową. Jest jedyną firmą na świecie, która może stopniowo wdrażać rozwiązania inspirowane technologią hyperloop zaprojektowane jako ulepszenie dla branży kolejowej.

 

Spółka opracowała unikalną, zgłoszoną do opatentowania technologię dla systemu magrail – kolei magnetycznej używającej lewitacji pasywnej poruszającej się na istniejących zwykłych torach kolejowych z prędkością do 300 km/h i do 415 km/h na liniach KDP. To hybrydowe rozwiązanie pozwala na funkcjonowanie zarówno systemu magrail, jak i konwencjonalnych pociągów na tych samych liniach.

 


Zapis czatu inwestorskiego


 

Moderator: Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z Hyper Poland, który odbędzie się 22 stycznia (środa) o godz. 11: 00. Na pytania inwestorów odpowiedzą: Przemysław Pączek - Prezes Zarządu, Paweł Radziszewski - CTO oraz Dr inż. arch. Katarzyna Foljanty, CBO. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

 

Moderator: Witamy serdecznie na czacie poświęconemu firmie Hyper Poland. Zachęcamy do zadawania pytań! Na pytania będzie odpowiadać trzech założycieli spółki: Przemysław Pączek, Paweł Radziszewski i Katarzyna Foljanty.

 

Nysia: Nie udało mi się dotrzeć na forum finansów, czy będzie szansa spotkać się z Państwem na tegorocznym Wallstreecie?

 

Hyper Poland: K.Foljanty: Nasz udział w tym wydarzeniu nie jest jeszcze potwierdzony ale istnieje duża szansa, że jeden z naszych reprezentantow się tam pojawi. W lutym bedziemy brać udział w Middle East Rail w Dubaju.

 

Barysza51: Jakie są firmy/projekty konkurencyjne do Hyper Poland?

 

Hyper Poland: K. Foljanty: Na świecie istnieje kilka firm skupiających się na rozwoju technologii hyperloopa, czyli systemu magnetycznej kolei próżniowej. Najwieksze firmy to Hyperloop One, HTT oraz w Europie: Transpod, Zeleros i Hardt. Z ostatnimi trzema firmami założylismy w 2018 roku konsorcjum, którego celem jest współne opracowanie ram regulacyjnych dla systemu hyperloopa w Europie. Jednakże, my jesteśmy jedyną firmą na świecie, która może stopniowo wdrażać rozwiązania inspirowane technologią hyperloop zaprojektowane jako ulepszenie dla branży kolejowej. Opracowalismy unikalny system kolei magnetycznej - magrail poruszającej się na istniejących torach kolejowych z prędkością 300 km/h - 415 km/h.

 

Szymon Hołubowski: Witam ile udziałów planujecie wyemitować, czy mają wartość nominalną? Jak duży jest rynek?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: Dzień dobry. Planujemy wyemitować nie mniej niż 21 udziałów o wartości nominalnej 21,5 tys. EUR każdy, przy czym na potrzeby kampanii Seedrs dzieli je przez 1000, co oznacza, że minimalna wpłata wynosi 21,5 EUR. TAM (Total Addresable Market) obejmujący pociągi i infrastrukturę Kolei Dużyuch Prędkości oraz linii magistralnych midzymiastowych wynosi ok. 55,8 mld EUR rocznie, z czego 37 mld przypada na infrastrukturę. SAM (Serviceable Addresable Market) czyli segment, który planujemy obsługiiwać (wybrane elementy infrastruktury oraz wybrane elementy pojazdów) to 1,7 mld EUR rocznie, z czego 1 mld EUR to infrastruktura. SOM (Servicaeble Obtainable Market), tj. fragment rynku, który realnie jesteśmy w stanie obsłużyć średniorocznie w pierszych 3 latach sprzedaży (lata 2024-26) to 10 mln EUR, z czego 6,1 mln EUR to infrastruktura. SOM sprowadza nas na osiągalny realnie poziom przychodów z licencjonowania naszej technologii do producentów.

 

Damian Dominik: Na jakim etapie jest projekt Hyper Poland? Czy technologia Hyper Poland nadaje się już bezpośrednio do zastosowania w transporcie towarów i ludzi?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: W październiku 2019 zaprezentowaliśmy pierwszy prototyp pojazdu i toru. Obecnie kontynuujemy fazę badawczo-rozwojową. Pełnoskalowy prototyp planujemy na połowę 2021 roku.Testy powinny zakończyć się do 2022 roku, po tym nastąpi pilotaż w okresie 2023-2024 (ok. 15-20 km trasy, testy i certyfikacja). Od 2025 powinnny ruszyć pierwsze przeargi na wdrożenia komercyjne. Już w tej chwili mamy spore zainteresowanie operatorów kolejowych i zarządców infastruktury z kilku krajów pod kątem pilotaży. Nasza technologia wymaga pewnych korekt regulacyjnych, aby mogła być bezpośrednio stosowana, natomiast jest zto zdecydowanie łatwiejsze niż tworzenie zupełnie nowych regulacji dla branży hyperloop (w tym procesie też uczestniczymy na poziomie Komisji Europejskiej wraz z wszystkimi liczącymi się firmami z branży). Podstawową zaletą naszych unikalnych systemów: magrail i hyperrrail jest możliwość adaptacji istniejącej infrastruktury kolejowej, co znacząco skraca czas wdrożenia i minimalizuje koszty.

 

bosmanx: Dzień dobry. Czy na istniejących zwykłych torach kolejowych kolej magnetyczna będzie jechała szybciej od klasycznej tylko na odcinkach prosty czy również w zakrętach?

 

Hyper Poland: Kolej magnetyczna Magrail będzie poruszać się szybciej zarówno na odcinkach prostych, jak i na łukach. Tabor Magrail będzie dostosowany do osiągania prędkości ponad 400 km/h. Dzięki zastosowaniu autorskiego pudła wychylnego opracowanego przez Hyper Poland prędkośc na łukach będzie o 50-70% wyższa, niż w przypadku taboru konwencjonalnego.

 

bosmanx: Czy kolej magnetyczna poruszająca się po istniejących zwykłych torach kolejowych będzie miała kontakt z istniejącymi szynami (czy może tylko niskich prędkościach)?

 

Hyper Poland: Paweł Radziszewski: Kolej magnetyczna magrail będzie dostosowana do poruszania się również po istniejącej infrastrukturze kolejowej, co jest niezbędne z punktu widzenia bezpieczeństwa systemu, jak i możliwości serwisowania pojazdów.

 

kivi: Jaka jest wycena spółki na potrzeby kolejnej rundy finansowania (pre i post)?

 

Hyper Poland: Pre-money: 13,5 mln EUR. W przypadku zebrania zakładanej kwoty docelowej (451 tys. EUR) Post-money wyniesie 13,95 mln EUR.

 

kivi: Jaka część udziałów zostanie zaoferowana inwestorom indywidualnym?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: Chcemy pozyskać 451 tys. EUR za 3,34% udziałów (pre-money).

 

Simeon: Jakiej konkretnie infrastruktury wymaga uruchomienie projektu Hyper Poland?

 

Hyper Poland: K. Foljanty: Do wprowadzenia technologii magrail na istniejącej infrastrukturze kolejowej wymagana jest modernizacja tejże infrastruktury do prędkości 160km/h. Nasze rozwiązanie polega na uzupełnieniu istniejących torów o silnik liniowy zainstalowany pomiędzy istniejącymi szynami oraz o płyty lewitacyjne montowane po bokach toru. Silnik liniowy ma postać trzeciej szyny zamontowanej w osi toru i będzie służyć do napędu oraz hamowania pojazdów. Płyty lewitacyjne będą służyć do unoszenia pojazdu nad powierzchnią oraz stabilizacji bocznej pojazdu.

 

MK: Jaki procent akcji będzie zaproponowany inwestorom w kolejnej rundzie i jaki będzie koszt jednej akcji?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: 3,34% udziałów (pre-money, za ktore chcemy pozyskać 451 tys. EUR. Wartość nominalna 1 udziału to 21,5 tys. EUR, ale platforma wprowadza ich podział wtórny przez 1000, tzn. minimalna kwota inwestycji to 21,5 EUR. Większe wpłaty to wielokrtoność kwoty minimalnej.

 

rodzyn1989@gmail.com: Are the rails in Poland compatibile with the magrails at the moment? They are outdated and my concern is that before instaling magrails you will need to replace the old rails completely?

 

Hyper Poland: K. Foljanty: Magrail is a magnetic railway transportation system that uses existing conventional railway corridors. Both conventional trains and magnetic levitation vehicles will use the same railway track interchangeably. Modernization of existings tracks to 160kph is needed before we instal linear motor and magnetic track. On railway lines where trains are able to move up to 160 kph, magrail vehicles are able to reach speeds almost twice as high (up to 300 kph). Our main goal is to keep the interoperability of different European systems.

 

rodzyn1989@gmail.com: Is the rate per share same as on the first round of crowdfunding or different?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: It was 11,920 EUR in previous campaign (subdivided by 1,000 into a minimum investment of 11.92 EUR). In current campaign it will be 21,500 EUR per share (subdivided by 1,000 into a minimum investment of 21.50 EUR).

 

Szczepek: Czym projekt Hyper Poland ma wyróżniać się na tle innych tego typu projektów ze świata?

 

Hyper Poland: K.Foljanty: Hyper Poland rozwija nową generację Kolei Dużych Prędkości (KDP), opartych o lewitację magnetyczną, silnik liniowy i autonomiczne systemy sterowania, które mogą zostać następnie przekształcone w wersję próżniową. Jesteśmy jedyną firmą na świecie, która może stopniowo wdrażać rozwiązania inspirowane technologią hyperloop zaprojektowane jako ulepszenie dla branży kolejowej. Opracowaliśmy unikalną, zgłoszoną do opatentowania technologię dla systemu magrail – kolei magnetycznej używającej lewitacji pasywnej poruszającej się na istniejących zwykłych torach kolejowych z prędkością do 300 km/h i do 415 km/h na liniach KDP. To hybrydowe rozwiązanie pozwala na funkcjonowanie zarówno systemu magrail, jak i konwencjonalnych pociągów na tych samych liniach (operatorzy kolejowi mogą zamortyzować posiadany tabor). System magrail może być następnie przekształcony w system próżniowy - hyperrail, poruszający się z max. prędkością 600 km/h na zwykłych liniach oraz 1000 km/h na liniach kolei dużych prędkości. Ostatni etap – kolej próżniowa (hyperloop) będzie wymagała nowej, dedykowanej infrastruktury, pojazdy będą poruszać się z prędkością do 1200 km/h. Tutaj zostaną wykorzystane podsystemy przetestowane w pierwszych dwóch generacjach.

 

Szczepek: Czy każdy człowiek będzie mógł podróżować hyperloopem? Co z przeciążeniami?

 

Hyper Poland: Paweł Radziszewski: Tak, każda osoba będzie w stanie bezpiecznie podróżować zarówno hyperloopem, jak i koleją magnetyczną magrail. Przeciążenia nie będą większe, niż ma to miejsce w obecnych środkach transportu. Zarówno normy kolejowe, jak i lotnicze, na których się wzorujemy, jasno określają bezpieczne zakresy przeciążeń dla człowieka.

 

Białoskórski: Jak duży byłby koszt wybudowania kolei dużych prędkości w oparciu o technologię Hyper Poland?

 

Hyper Poland: K.Foljanty: Koszty modernizacji infrastruktury kolejowej do standardu magrail są szacowane na poziomie ok. 6-8 mln EUR za km, tj. są porównywalne do kosztów budowy autostrady i nawet o 60-70% niższe od średnich kosztów budowy nowej linii KDP w Europie. Koszty utrzymania i energii będą istotnie niższe niż dla KDP.

 

Hudziak: Czy mogą Państwo nieco dokładnie opisać, na czym polega technologia Hyper Poland?

 

Hyper Poland: Paweł Radziszewski: W Hyper Poland przyjęliśmy trzyetapowe podejście do rozwoju technologii hyperloop w celu skrócenia czasu do rynku. Pierwszy etap - system magrail jest unikalną technologią kolei magnetycznej poruszającej się na istniejących torach kolejowych z prędkością 300 km/h - 415 km/h. To hybrydowe rozwiązanie pozwala na funkcjonowanie zarówno pojazdów magnetycznych, jak i konwencjonalnych pociągów na tych samych liniach. System magrail może być następnie przekształcony w wersję próżniową - hyperrail, pozwalający na poruszanie się z max. prędkością 600 km/h na zwykłych liniach oraz 1000 km/h na liniach kolei dużych prędkości. Nasz ostatni etap – kolej próżniowa (hyperloop) będzie wymagał nowej, dedykowanej infrastruktury, a pojazdy będą poruszać się z prędkością do 1200 km/h. Tutaj zostaną wykorzystane podsystemy przetestowane w pierwszych dwóch generacjach.

 

Arni: Kto jest największym udziałowcem spółki? Czy obecni udziałowcy mają umowy lock-up? Czy zamierzają sprzedawać swoje udziały?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: Założyciele kontrolują obecnie Hyper Poland pośrednio poprzez spółkę. Najwięksi udziałowcy to osoby reprezentujące spółkę na chat: Przemek Pączek, Paweł Radziszewski, Kasia Foljanty. Aktualnie nie mamy umów lock-up, prawdopodobnie mogą one się pojawić przy okazji kolejnej rundy finansowania (seria A). Spółkę traktujemy długoterminowo, nikt obecnie nie planuje w perspektywie kilkuletniej zbywania swoich udziałów.

 

amator: Teoretycznie czas transportu hyperloopem jest dużo krótszy, ale czy to nie jest trochę iluzja? Przykładowo w transporcie lotniczym potrzeba być 1-2h przed lotem, co wydłuża cały czas. Zapewne w hyperloop pasażer również nie wsiądzie bezpośrednio po przyjściu na stację?

 

Hyper Poland: K.Foljanty: Obecnie nasza firma skupia się na rozwoju technologii typu magrail, hyperloop będzie dopiero 3 etapem. Pojazdy typu magrail będą dojeżdzać po istniejących torach kolejowych do istniejących dworców/stacji, dlatego też proces potrzebny pasażerom przed wejściem na pokład będzie podobny do tego, który obecnie istnieje w kolejnictwie.

 

Karol Wajchrzak: Ile osób zatrudnia Hyper Poland?

 

Hyper Poland: K.Foljanty: Hyper Poland rozwija projekt interdyscyplinarny. Zespół biznesowy składa się z 6 osób a zespół techniczny z 26 osób. Dodatkowo posiadamy Radę Doradczą w skład której wchodzą międzynarodowi ekperci z obszarów logistyki, infrastruktury oraz hi-tech. Ponadto, naszymi głównymi partnerami są Microsoft, Transfer Multisort Elektronik, Zakład Energoelektroniki TWERD, Politechnika Warszawska, Instytut Kolejnictwa oraz dziesięć innych firm i instytucji z obszarów B+R oraz IT.

 

Karol Wajchrzak: Ile do tej pory kapitału zebrał Hyper Poland? Skąd? Na co został przeznaczony?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: Łączne pozyskane do tej pory finansowanie wynosi 4,418 mln euro. W tym: grant NCBR 3,95 mln euro crowdfunding nagrodowy 58 tys euro, sponsoring i inwestycje wspólników 74 tys euro crowdfunding udziałowy na Seedrs 334 tys euro. Grant został dotychczas wykorzystany w mniej niż 10% (największe wydatki czekają nas w bieżącym roku). Większość środków z pierwszej kampanii Seedrs została przeznaczona na zaprojektowanie i budowę pierwszego prototypu toru i pojazdu (zademonstrowanego w październiku 2019).

 

amator: Gdzie mógłby powstać w Polsce projekt hyperloop?

 

Hyper Poland: K.Foljanty: Hyper Poland rozwija obecnie kolej magnetyczną typu magrail, który wykorzystuje istniejące korytarze transportowe kolei konwencjonalnych. Zarówno pociągi konwencjonalne, jak i pojazdy lewitujące magnetycznie mogą używać tego samego toru kolejowego wymiennie. Aby mozliwe było wprowadzenie tego systemy wymagana jest modernizacja istniejącej infrastruktury kolejowej do prędkości 160km/h. Hyperloop natomiast wymaga budowy nowej infrastruktury. Głównym celem wprowadzenia nowego środka transportu - hyperloop - jest przejęcie ruchu od transportu drogowego i lotniczego - obecnie dominujących sposobów długodystansowego przemieszczania ludzi i towarów na terenie Unii Europejskiej. Szacuje się, że w pierwszej kolejności nastąpi zmniejszenie ruchu samochodów ciężarowych – głównie transportujących ładunki dla firm logistycznych i przemysłowych, a następnie przy rozwiniętej sieci połączeń pasażerskich nastąpi zmniejszenie użycia pojazdów drogowych oraz redukcja połączeń lotniczych na dystansach 200-1000 km. Sam system ma szansę uzupełnić pewną lukę między połączeniami kolejowymi a lotniczymi. Będzie stosowany tam gdzie podróż pociągiem staje się już uciążliwa a lot samolotem jest nieopłacalny czasowo, ze względu na długi czas potrzebny na dojazd oraz oczekiwanie na lotnisku. Ponadto, "we wstępnej definicji portu lotniczego Programu CPK, która stała się bazą do opracowywania master planu lotniska, jako potencjalne rozwiązanie został uwzględniony hyperloop, czyli kolejowy transport przyszłości. Jest on też wymieniony w Koncepcji CPK uchwalonej przez rząd w listopadzie 2017 r."

 

Kam: Jakich środków na rozwój potrzebuje spółka? Na co konkretnie zostaną one przeznaczone? Poza crowdfundingiem z czego będą one finansowane?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: Aktualnie skupiamy się na uzupełnieniu wkładu własnego do grantu z NCBR w kwocie 3,95 mln EUR. Potrzebujemy jeszcze nieco poniżej 1 mln EUR wkładu na współfinansowanie grantu do jego zakończenia, tj. do połowy 2022. Dodatkowo będziemy potrzebować w tym okresie nie mniej niż 05, mln EUR na finansowanie business developement'u. Część z tych środków pokryje obecna runda seed na Seedrs, wspierana środkami aniołów biznesu. Na przełomie 2020/21 planujemy pozyskać kolejną rundę (Series A), w której udział wezmą już fundusze VC. Powyższe to plan minimum. Począwszy od II połowy 2020 planujemy uruchamianie kolejnych projektów badawczo-rozwojowych, finansowanych w min 70-80% ze środków unijnych, uzupełnianych dodatkowymi środkami prywatnymi. W grę wchodzą również inne instrumenty, w większości nie rozwadniającej udziałów (np. unijne Innoenergy czy SME Instrument). Na poziomie finansowania części środków trwałych i działalności oepracyjnej korzystamy również z leasingu i pożyczek obrotowych.

 

bosmanx: Czy możecie udostępnić jakiekolwiek techniczne rysunki/schematy pokazujące jak zwykłe tory będą dostosowywane do magrail? (nie chodzi mi o pojazdy, tylko właśnie o tory)

 

Hyper Poland: Paweł Radziszewski: dziękujemy za ciekawe pytanie, natomiast z oczywistych względów nie jest to możliwe. : )

 

Rafael: Czy mogą Państwo porównać projekt Hyper Poland do tradycyjnej kolei (czas transportu, ceny dla pasażerów, koszty infrastruktury, koszty pojazdów, eksploatacji, napraw itd.?)

 

Hyper Poland: Paweł Radziszewski: W przypadku kolei magnetycznej magrail czas transportu będzie od 20% do 70% niższy, niż dla kolei konwencjonalnej, co wynika zarówno w wyższej prędkości taboru magnetycznego, wyższym priorytecie pojazdów magrail (analogicznie do priorytetu, jaki ma na torach PKP EIP) jak i podejściu do transportu point-to-point (z pominięciem przystankow pośrednich, oczywiście tam, gdzie będzie to zasadne dla operatorów taboru). Koszt modernizacji infrastruktury z Kolei Dużych Prędkości do magrail wynosi ok. 6-8 mln Euro za kilometr. Koszt pojazdu w przeliczeniu na pasażera będzie nieznacznie wyższy od współczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Cena biletu będzie zależeć od operatorów taboru magrail, natomiast wg naszych obecnych szacunków nie powinna się ona znacząco różnić od obecnych cen KDP. Koszty eksploatacji i napraw ze względu m.in. na ruch na poduszce magnetycznej, będą niższe o ok. 20-40%.

 

SF: Czy jest to bezpieczny środek transportu?

 

Hyper Poland: K.Foljanty: Istniejąca w Szanghaju kolej magnetyczna typu maglev jest jednym z najbezpieczniejszych (i najbardziej punktualnych) środków transportu. Wszystkie podsystemy naszego magraila są projekotwane, aby spełniamy najwyższe standardy bezpieczeństwa, w czym wspiera nas grono doświadczonych ekspertów.

 

Tomasz@czartoryski.pl: W którym roku najwcześniej mogłaby zostać uruchomiona kolej dużych prędkości Hyper Poland?

 

Hyper Poland: K.Foljanty: Zakończenie budowy pierwszego pełnoskalowego toru testowego oraz pojazdu planowane jest na połowę 2021 roku. Pierwsze wdrożenia pilotażowe systemu magrail planujemy na przełom 2022/23 roku.

 

bosmanx: Gdzie można znaleźć szczegółowe informacje o dokonanych przez Was zgłoszeniach patentowych (numer wniosków, gdzie zgłoszone, itp.)?

 

Hyper Poland: Paweł Radziszewski: Zgłoszenia patentowe są publikowane przez właściwe instytucje, jak UPRP (Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej), WIPO (World Intellectual Property Organization), EPO (European Patent Office) w czasie zgodnym z procedurami. Zazwyczaj jest to 18 miesięcy od złożenia wniosku. Po tym czasie będą dostępne w bazach patentowych. Na tę chwilę złożyliśmy 8 polskich wniosków patentowych, z czego 5 z nich zostało już rozszerzone na międzynarodową procedurę patentową PCT, jedno zostało złożone do europejskiego biura patentowego. W przygotowaniu są kolejne wnioski, które będziemy składać w ciągu najbliższych miesięcy.

 

MK: Czy i jeżeli tak to kiedy, planują planują państwo debiut na giełdzie?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: Giełda jest przez nas coraz poważniej roważana, m.in. ze względu na pojawiające się w ostatnich miesiącach coraz częstsze kontakty ze strony z jendej z największych zachodnioeuropejskich grup giełdowych. Jest jeszcze zdecydowanie zbyt wcześnie, żeby mówić o kokretnych decyzjach w tym zakresie, przy czym od początku tego roku pracujemy nad ułożeniem struktury firmy w taki sposób, aby formalnie było to możliwe w perspektywie 3-5 lat.

 

TZSK: Dzień dobry, gdzie będzie tor testowy ?

 

Hyper Poland: Na tę chwilę najbardziej prawdopodobną lokalizacją jest Ośrodek Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie pod Wrocławiem.

 

Barysza51: Czy widzą Państwo zainteresowanie projektem Hyper Poland wśród przedstawicieli rządowych w Polsce lub poza Polską? Z kim prowadzą Państwo rozmowy?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: W zakresie komercjalizacji skupiamy się obecnie przede wszystkim na rozmowach z operatorami kolejowymi i zarządcami infrastruktury, gdyż to oni są klcuzowi w procesie decyzyjnym. Największe zainteresowanie tych podmiotów mamy obecnie w trzech dużych krajach europejskich (Niemcy, Włochy, Francja), przy czym również rozmowy w Polsce nabierają w ostatnich tygodniach coraz większej dynamiki. Poza tym mamy wstępnie uruchomione kontakty w takich krajach jak Hiszpania, Szwajcaria, Austria czy Indie. Pojawiają się juz także rozmowy inicjowane przez spółki kolejowe a nie przez nas. W styczniu w ten sposób zgłosił się do nas jeden z największych zintegrowanych (tj. zarządzającyh infrastrukturą i prowadzących operacje) przewożników kolejowych w Ameryce Południowej. Rozmowy nabrały bardzo szybkiego tempa po demonstracji pierwszego prototypu w październiku 2019 (wzięli w nich udział przedstawiciele kolei m.in. z Polski, Niemiec, Włoch, Francji i Indii). Część z nich obejmuje już wstępne dyskusje nt. możliwości wspólnego przeprowadzania pilotażowych wdrożeń naszej technologii (w perspektywie ok 3 lat), które zakończą się certyfikacją i umożliwią rozpisywanie pierwszych przetargów na wdrożenia komercyjne.

 

TZSK: Jakie patenty zostały zgłoszone przez Hyper Poland ? i na jakim są teraz etapie ?

 

Hyper Poland: Paweł Radziszewski: Duża część wniosków patentowych złożonych przez Hyper Poland dotyczy interoperacyjności kolei magrail, Jako że jesteśmy jedyną firmą rozwijającą taki system na świecie, daje nam to znaczącą przewagę konkurencyjną nad potencjalną konkurencją dla systemu magrail. Ponadto również są to wnioski dotyczące pojazdów magrail oraz hyperloop, oraz samej infrastruktury próżniowej. Jak napisałem w odpowiedzi na pytanie bosmanx: Na tę chwilę złożyliśmy 8 polskich wniosków patentowych, z czego 5 z nich zostało już rozszerzone na międzynarodową procedurę patentową PCT, jedno zostało złożone do europejskiego biura patentowego. W przygotowaniu są kolejne wnioski, które będziemy składać w ciągu najbliższych miesięcy.

 

owl: Gdzie widzicie spółkę za 5, 10, 20 lat?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: 5 lat: Opracowana, opatentowana i scertyfikowana technologia magrail po zakończonych pierwszych pilotażach. Pierwsze przetargi na wdrożenia komercyjne. Pierwsze przychody z licencjonowania technologii. 10 lat: Działajacy komercyjnie system magrail na co najmniej kilku odcinkach o łącznej długości kilkuset kilometrów. Dynamicznie rosnące przychody z licencjonowania technologii. 20 lat: Do tego czasu spodziewamy się akwizycji przez jedną z wiodących grup produkujących tabor i elementy infrastruktury kolejowej. Technologia magrail staje się standardem przy modernizacji istniejącej infrastruktury kolejowej. Pojawiają się pierwsze wdrożenia systemów hyperrail i hyperloop.

 

Miau: Jaki mógłby być koszt transportu w tej technologii dla pojedynczego pasażera? Ile osób jednocześnie może zostać przetransportowanych?

 

Hyper Poland: Paweł Radziszewski: Według naszych szacunków koszt transportu jednego pasażera nie powinien odbiegać od kosztu transportu KDP, natomiast będzie to zależeć od operatorów taboru magrail. W pojedynczym pojeździe będzie mieściło się do 70 osób, natomiast pojazdy będą mogły poruszać się za sobą, analogicznie do wagonów taboru konwencjonalnego, co pozwala skalować liczbę miejsc w zależności od zapotrzebowania.

 

BB: Jak się domyślam, spółka nie generuje obecnie przychodów. A jakie koszty ponosi spółka i jak mogą się one kształtować w kolejnych latach?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: Faktycznie spółka poza sporadycznymi sytuacjami (np. opracowywanie analiz na potrzeby podmiotów zewnętrznych) nie generuje jeszcze regularnych przychodów, ze wzgledu na skupienie się na działalności badawczo-rozwojowej i ochronie powstającej w jej trakcie własności intelektualnej. Średniomiesięczne koszty funkcjonowania nie przekraczały w 2019 roku 200 tys. zł, w 2020 mają wynieść nieco poniżej 1 mln zł średniomiesięcznie, ze względu na bardzo duży wzrost wydatków na środki trwałe w postaci infrastruktury labolatoryjnej oraz pełnoskalowego prototypu. W 2020 najwięcej środków zostanie przeznaczonych właśnie na zakup komponentów do prototypów oraz związane z ich wykonaniem usługi zewnętrzne, np. roboty budowlane przy torze testowym. Kolejna istotna kategoria kosztowa to wynagrodzenia, w zdecydowanej większości odnoszące się do zespołu technocznego projektującego te prototypy. Powyższe kwoty dotyczą trwającego projektu (napęd i zawieszenie dla systemu magrail), którego finansowanie mamy już w większości zapewnione dzięki grantowi z NCBR. W związku z planowanym uruchamianiem dalszych projektów badawczo-rozwojowych obejmujących kolejne istotne elementy systemu magrail, spodziewamy się istotnego wzostu kosztów. NAstąpi to oczywiście jedynie pod warunkiem pozyskania stabilnego finansowania. Więcej szczegółów możemy przekazać w formie prezentacji - zachęcamy do pozostawienia adresu mailowego pod linkiem: hyperpoland.seedrs.com/

 

Terek: Gdzie Państwa zdaniem na świecie powstanie pierwszy hyperloop? Kto go wybuduje i dlaczego nie będziecie to Wy? : )

 

Hyper Poland: Paweł Radziszewski: Zacznę od końca - nie będziemy to my, ponieważ obecnie skupiamy się na technologii magrail, nie na hyperloopie. : ) Jest ciężko ocenić, gdzie pojawi się pierwsza linia komercyjna, natomiast duże szanse ma na to jedna z amerykańskich spółek w Arabii Saudyjskiej lub Zjednocznych Emiratach Arabskich.

 

booksmen: Jak wygląda obecna sytuacja finansowa spółki? Mam na myśli wartość aktywów, zadłużenia, kapitału własnego?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: Sytuacja finansowa jest stabilna: środki z NCBR spływają do nas w sposób przewidywalny, dodatkowo krótkoterminowo wspieramy bieżącą płynność obsługiwanym zgodnie z zapisami umownymi finansowaniem dłużnym. Co do konkretnych wartości - zamykamy księgi za 2019 rok i chętnie podamy więcej szczegółów w rozmowie telefonicznej lub podczas spotkania. Zachęcamy do pozostawienia adresu mailowaego na poniższej stronie: https://hyperpoland.seedrs.com/

 

Majkel: Na ile realne jest w ogóle uruchomienie projektu Hyper Poland w Polsce? Czy to nie jest trochę science fiction?

 

Hyper Poland: Paweł Radziszewski: Uruchomienie projektu Hyper Poland komercyjnie w Polsce nie jest science-fiction, szczególnie w przypadku trzyetapowego wdrożenia, niemniej jednak potencjał eksportowy jest znacznie większy, co wynika z z dużego zainteresowania naszą technologią czołowych spółek kolejowych w Europie i nie tylko. Natomiast jest pewne, że pierwsza infrastruktura badawcza powstanie w Polsce.

 

konduktor: Jeśli koszty modernizacji są niższe niż KDP to jaka jest szansa, że w PL będziecie realizować? Czy jest wola polityczna na takie projekty?

 

Hyper Poland: Przemek Pączek: Odpowiedź jak na pytanie od Majkela: "Na ile realne jest w ogóle uruchomienie projektu Hyper Poland w Polsce? Czy to nie jest trochę science fiction?"

 

Moderator: Bardzo dziękujemy za pytania! Zapraszamy do pre-rejestracji na stronie: https://hyperpoland.seedrs.com/ Wystarczy zostawić adres email i imię i nazwisko: prześlemy prezentację oraz poinformujemy o dalszych krokach związanych ze startem kampanii. Zapraszamy również do śrledzenia nas w mediach społecznościowych. W imieniu całego zespołu dziękujemy za udział w chat! Przemek Pączek, Paweł Radziszewski, Kasia Foljanty

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie