CD Projekt ponownie zaskoczył analityków, raportując lepsze od oczekiwanych wyniki finansowe. W IV kw. 2016 roku spółka osiągnęła 79,3 mln zł zysku netto, co było wynikiem o 24,3% lepszym od konsensusu PAP na poziomie 63,8 mln zł.
Oczekiwania analityków względem przychodów w IV kw. 2016 roku wyniosły 150,6 mln zł, podczas gdy CD Projekt osiągnął przychody o 8,9% większe – 164,1 mln zł. Na poziomie zysku EBITDA i operacyjnego zaraportowane wyniki okazały się o odpowiednio 23,6% i 23,8% lepsze od oczekiwanych. EBITDA wyniosła 97,4 mln zł a zysk operacyjny 95,8 mln zł. Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane roczne dane finansowe.
Wybrane dane finansowe (tys. zł) |
2016 rok |
2015 rok |
Przychody |
583 903 |
798 014 |
Wynik brutto na sprzedaży |
469 946 |
587 393 |
Wynik operacyjny |
303 627 |
424 193 |
Wynik brutto |
311 938 |
421 585 |
Wynik netto |
250 514 |
342 430 |
Źródło: CD Projekt S.A.
W 2016 roku CD Projekt osiągnął 583,9 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2016 roku premierę miał dodatek do Wiedźmina 3: Dziki Gon – Krew i Wino, a także zamknięte beta testy gry karcianej GWINT. Ponadto, spółka wprowadziła do sprzedaży Wiedźmina 3 w ramach Edycji Gry Roku (ze wszystkimi dodatkami). Struktura geograficzna przychodów kształtowała się na podobnym poziomie co przed rokiem – dominującym kierunkiem sprzedaży są Stany Zjednoczone – 55,45% wszystkich przychodów, następnie Unia Europejska – 26,58%, w tym Polska –4,53%. GOG.com osiągnął przychody na poziomie 133,5 mln zł, co było wynikiem o 15,3% lepszym niż przed rokiem.
Przychody z produkcji Wiedźmin3: Dziki Gon wraz z dodatkami od premiery do końca 2016 roku przekroczyły 1 mld zł. Od 2007 roku CD Projekt sprzedał łącznie 25 mln egzemplarzy gier z serii Wiedźmin. Każda kolejna produkcja okazywała się jeszcze większym sukcesem, co pokazuje grafika poniżej z przychodami każdej z części gry.
Źródło: CD Projekt S.A. |
Motorem napędowym wyników w 2017 roku ma być gra karciana w uniwersum Wiedźmina – GWINT. 25 października rozpoczęły się zamknięte beta tety gry, a publiczna beta ma zostać wprowadzona wiosną tego roku. Co ważne, od dnia pierwszego GWINT osiada wbudowane formy mikropłatności – gracze mogą kupować beczki z kartami. Największe przychody z produkcji generowane są w USA, a następnie w Niemczech, Rosji, Polsce i Wielkiej Brytanii. Poniższa mapka pokazuje wszystkie kraje, z których CD Projekt osiągnął przychody z GWINTA. Spółka zorganizowała także pierwszy turniej z łączną pulą nagród 100 tys. dolarów i widzi duży potencjał GWINTA w e-sporcie.
Źródło: Źródło: CD Projekt S.A. |
GWINT dostępny jest na razie na PC i konsole xBox One, jednak niedługo ma zostać uruchomiony również na PS4. Spółka jest także w trakcie przygotowywania produkcji do wejścia na rynek chiński – największy rynek w 2016 roku o wartości 24,3 mld dolarów w 2016 roku.
Źródło: CD Projekt S.A. |
Rozwijany jest również sklep GOG.com, który funkcjonuje także jako aplikacja na komputer. Najnowsza aktualizacja ma wprowadzić wiele nowych funkcjonalności, a także wyprowadzić projekt z wersji beta. Przedstawiciele spółki nie odnieśli się do największej produkcji – Cyberpunk 2077, podsumowując krótko, że prace nad grą są bardzo intensywne.
Zysk operacyjny CD Projektu w 2016 roku wyniósł 303,6 mln zł, a zysk netto 250,5 mln zł. Spółka utrzymała rentowności z poprzedniego roku – na poziomie zysku netto osiągnęła 42,9%.
Po publikacji wyników rocznych kurs akcji CD Projektu otworzył się 2,7% luką wzrostową, a w trakcie sesji zwyżkował nawet o 6,5%. Do godziny 12:00 wzrosty nieco spadły do poziomu około 4%. W szerszej perspektywie kurs akcji kontynuuje silny trend wzrostowy, a oporem do sforsowania pozostaje historyczne maksimum na poziomie 77,76 zł. Wsparcie wyznaczają lokalne dołki przy cenie 70 zł.
Źródło: stooq.pl |
Źródło: CD Projekt S.A.