Chat with us, powered by LiveChat

Analitycy znowu niedoszacowali CD Projektu, wyniki znacznie lepsze od oczekiwań

Skomentuj artykuł
© Daniel Krasoń - Fotolia.com

CD Projekt ponownie zaskoczył analityków, raportując lepsze od oczekiwanych wyniki finansowe. W IV kw. 2016 roku spółka osiągnęła 79,3 mln zł zysku netto, co było wynikiem o 24,3% lepszym od konsensusu PAP na poziomie 63,8 mln zł.

 

Oczekiwania analityków względem przychodów w IV kw. 2016 roku wyniosły 150,6 mln zł, podczas gdy CD Projekt osiągnął przychody o 8,9% większe – 164,1 mln zł. Na poziomie zysku EBITDA i operacyjnego zaraportowane wyniki okazały się o odpowiednio 23,6% i 23,8% lepsze od oczekiwanych. EBITDA wyniosła 97,4 mln zł a zysk operacyjny 95,8 mln zł. Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane roczne dane finansowe.

 

Wybrane dane finansowe (tys. zł)

2016 rok

2015 rok

Przychody

583 903

798 014

Wynik brutto na sprzedaży

469 946

587 393

Wynik operacyjny

303 627

424 193

Wynik brutto

311 938

421 585

Wynik netto

250 514

342 430

Źródło: CD Projekt S.A.

 

W 2016 roku CD Projekt osiągnął 583,9 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2016 roku premierę miał dodatek do Wiedźmina 3: Dziki Gon – Krew i Wino, a także zamknięte beta testy gry karcianej GWINT. Ponadto, spółka wprowadziła do sprzedaży Wiedźmina 3 w ramach Edycji Gry Roku (ze wszystkimi dodatkami). Struktura geograficzna przychodów kształtowała się na podobnym poziomie co przed rokiem – dominującym kierunkiem sprzedaży są Stany Zjednoczone – 55,45% wszystkich przychodów, następnie Unia Europejska – 26,58%, w tym Polska –4,53%. GOG.com osiągnął przychody na poziomie 133,5 mln zł, co było wynikiem o 15,3% lepszym niż przed rokiem.

 

Przychody z produkcji Wiedźmin3: Dziki Gon wraz z dodatkami od premiery do końca 2016 roku przekroczyły 1 mld zł. Od 2007 roku CD Projekt sprzedał łącznie 25 mln egzemplarzy gier z serii Wiedźmin. Każda kolejna produkcja okazywała się jeszcze większym sukcesem, co pokazuje grafika poniżej z przychodami każdej z części gry.

 

Wiedźmin
Źródło: CD Projekt S.A.

 

Motorem napędowym wyników w 2017 roku ma być gra karciana w uniwersum Wiedźmina – GWINT. 25 października rozpoczęły się zamknięte beta tety gry, a publiczna beta ma zostać wprowadzona wiosną tego roku. Co ważne, od dnia pierwszego GWINT osiada wbudowane formy mikropłatności – gracze mogą kupować beczki z kartami. Największe przychody z produkcji generowane są w USA, a następnie w Niemczech, Rosji, Polsce i Wielkiej Brytanii. Poniższa mapka pokazuje wszystkie kraje, z których CD Projekt osiągnął przychody z GWINTA. Spółka zorganizowała także pierwszy turniej z łączną pulą nagród 100 tys. dolarów i widzi duży potencjał GWINTA w e-sporcie.

 

Gwint
Źródło: Źródło: CD Projekt S.A.

 

GWINT dostępny jest na razie na PC i konsole xBox One, jednak niedługo ma zostać uruchomiony również na PS4. Spółka jest także w trakcie przygotowywania produkcji do wejścia na rynek chiński – największy rynek w 2016 roku o wartości 24,3 mld dolarów w 2016 roku.

 

Chiny
Źródło: CD Projekt S.A.

 

Rozwijany jest również sklep GOG.com, który funkcjonuje także jako aplikacja na komputer. Najnowsza aktualizacja ma wprowadzić wiele nowych funkcjonalności, a także wyprowadzić projekt z wersji beta. Przedstawiciele spółki nie odnieśli się do największej produkcji – Cyberpunk 2077, podsumowując krótko, że prace nad grą są bardzo intensywne.

 

Zysk operacyjny CD Projektu w 2016 roku wyniósł 303,6 mln zł, a zysk netto 250,5 mln zł. Spółka utrzymała rentowności z poprzedniego roku – na poziomie zysku netto osiągnęła 42,9%.

 

Po publikacji wyników rocznych kurs akcji CD Projektu otworzył się 2,7% luką wzrostową, a w trakcie sesji zwyżkował nawet o 6,5%. Do godziny 12:00 wzrosty nieco spadły do poziomu około 4%. W szerszej perspektywie kurs akcji kontynuuje silny trend wzrostowy, a oporem do sforsowania pozostaje historyczne maksimum na poziomie 77,76 zł. Wsparcie wyznaczają lokalne dołki przy cenie 70 zł.

 

CD Projekt - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: CD Projekt S.A.

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie