Chat with us, powered by LiveChat

Braster sprzedał ponad 1,9 tys. urządzeń w IV kw. 2016 roku

Skomentuj artykuł
© Therina Groenewald - Fotolia.com

Braster sprzedał w IV kw. 2016 roku 1 917 urządzeń Braster (urządzenie do samobadania piersi w domu). Liczba sprzedanych urządzeń wraz z abonamentem wyniosła 282 sztuk. Ponadto, spółka sprzedała 474  abonamenty bez urządzeń.

 

Liczba sprzedanych samych urządzeń Braster wyniosła 1 635 sztuk, w tym 1 444 urządzeń sprzedano do aptek z odroczonym terminem płatności, prawem zwrotu po tym terminie lub możliwością przedłużenia tego terminu. W opinii spółki rozwój sieci sprzedaży oraz tempo wprowadzania produktu na rynek są na zadowalającym poziomie.

 

Zgodnie ze strategią Brastera na lata 2015-2021 uruchomienie produkcji oraz sprzedaży miały rozpocząć się w III kw. 2016 roku, a więc spółka nie odnotowała dużego przesunięcia. W swojej ofercie spółka posiada samo urządzenie – tester piersi Braster, a także abonament oraz usługi dodatkowe. Zgodnie z założeniami strategii około 70% przychodów ma generować sprzedaż abonamentów i usług. Samo urządzenie może być wykorzystywane przez wiele użytkowniczek, a użyte w nim matryce są elementem wymiennym co dwa lata.

 

Strategia spółki zakłada ekspansję zagraniczną już w 2017 roku – najpierw na rynki europejskie (Niemcy, Wielka Brytania), na których panują jednolite wymogi formalne. W 2018 roku spółka planuje dalszą ekspansję w Stanach Zjednoczonych i na świecie.

 

Inwestorzy negatywnie przyjęli opublikowany raport handlowy Brastera – kurs akcji zniżkuje nawet o blisko 14% na początku dzisiejszej sesji, to jest 16 stycznia 2017 roku. Tym samym kurs akcji odbił się od 200-okresowej średniej kroczącej oraz oporu w okolicach 18,50 zł. Przebicie wsparcia na poziomie 15 zł (do którego cena dynamicznie spadła) otworzy drogę do kontynuacji spadków i będzie niepokojącym sygnałem zmiany trendu wzrostowego.

 

Braster - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: Braster S.A.

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie