×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Czym jest SII?

The Dust w przyszłym roku zakończy produkcję Ja, Inkwizytor, trwa oferta publiczna akcji – wywiad z Jakubem Wolffem, Prezesem Zarządu The Dust

Jakub Wolff, Prezes Zarządu The DustSII: Kiedy można liczyć na ujawnienie pierwszych istotniejszych materiałów dotyczących gry „Ja, Inkwizytor”?


Jakub Wolff, Prezes Zarządu The Dust: W środę 26 maja opublikowaliśmy na naszym firmowym kanale na youtube pierwszy oficjalny materiał wideo poświęcony grze Ja, Inkwizytor. Zaprezentowany przez nas minutowy teaser produkcji zdradza dwie lokacje, które zostaną oddane do eksploracji przez graczy – miasteczko Koenigsten z epoki renesansu oraz Nieświat, tajemnicza i mroczna kraina do której bohater będzie mógł się przenosić w celu rozwiązywania stojących przed nim intryg i dążeniu do poznania prawdy. Materiał w ciągu 48h od publikacji został obejrzany ponad 45 tys. razy, a my jesteśmy bardzo zadowoleni z feedbacku jaki do nas dociera.

 

Jaki szacowany jest łączny budżet projektu „Ja, Inkwizytor”?


Budżet produkcji Ja, Inkwizytor wynosi około 8 mln zł, tworzymy grę Indie Premium i celujemy w tytuł kategorii AA. Prowadzone przez nas rozmowy z globalnymi wydawcami potwierdzają wysoką jakość naszego produktu, a warto dodać, że mamy jeszcze przed sobą półtora roku na jego dalszy rozwój i dopracowanie. Część z planowanej przez nas do pozyskania kwoty w ramach trwającej oferty publicznej akcji, zostanie przeznaczone na rozbudowę tego tytułu, co przełoży się na jeszcze wyższą jakość, która w naszej branży jest jednym z kluczowych składników końcowego sukcesu gry.

 


Ile osób pracuje obecnie nad tym projektem? Na jakim jest on etapie? Czy jest w planach powiększenie zespołu odpowiadającą za tę produkcję?


W projekt Ja, Inkwizytor zaangażowaliśmy do tej pory dedykowany zespół, składający się z 30 specjalistów. Cały czas poszukujemy doświadczonych deweloperów, którzy wesprą nasz flagowy projekt, jednak nie przewidujemy skokowego wzrostu zatrudnienia. Kontrolujemy ponoszone przez nas koszty i staramy się odpowiednio wyważyć wielkość zespołu. Na Cykl Inkwizytorski składa się już 15 tomów książek, które razem tworzą bogaty i rozległy świat, co daje nam w przyszłości pole na jego dalsze eksplorowanie poprzez gry wideo, na przykład kolejne części. Obecnie skupiamy się na wersji alpha gry, większość mechanik i assetów jest już gotowa, a postęp produkcji oceniam pozytywnie, jesteśmy już za połową.


W jakim okresie Spółka chciałaby pozyskać wydawcę dla tego projektu? Jak Pan ocenia obecne zainteresowanie wydawców tą grą?


Nasz plan to wyłonienie partnera i wydawcy dla tytułu jeszcze w bieżącym roku. Prowadzimy aktualnie rozmowy z kilkoma globalnymi podmiotami i to między innymi ich pozytywny feedback przyczynił się do podjęcia decyzji o rozszerzeniu budżetu gry i ofercie publicznej. Oceniając potencjał tytułu warto popatrzeć na gry, które są naszą inspiracją jak np. Detroit: Become Human, który sprzedał się w 2 mln egzemplarzy. Choć tworzymy grę typu action-adventure, często porównuje się nas do Wiedźmina. Widać to na pewno w brudnym i brutalnym świecie oraz settingu gry, której akcja odbywa się w miasteczku w około 1500 roku, mocno czerpaliśmy z architektury i stylu renesansu.


Nad iloma łącznie projektami pracują wszystkie podmioty z grupy The Dust?


Tych projektów łącznie jest już kilkanaście. W 2020 roku w celu usprawnienia prac nad poszczególnymi grami zdecydowaliśmy się na utworzenie grupy kapitałowej, powołując spółki zależne Game Island oraz Two Horizons. Każda z nich ogłosiła już kilka tytułów, a Hotel Renovator, Car Thief Simulator i Deadly Desert są najbliżej planowanych premier w trybie early access. Jeszcze wcześniej nastąpi premiery gry własnej The Dust czyli Together, którą wydamy wspólnie z Ultimate Games już 11 czerwca w wersji na Nintendo Switch.

 

Jakie są plany inwestycyjne Spółki na najbliższy rok, dwa lata w przypadku pozyskania oczekiwanych środków na rozwój?


Skupiamy się jako The Dust na rozwoju flagowej produkcji czyli Ja, Inkwizytor. Zakończenie prac produkcyjnych jest planowane na koniec 2022 roku, więc do tego czasu będziemy rozbudowywać i dopracowywać ten tytuł, zwłaszcza teraz kiedy poznaliśmy o nim opinie potencjalnych wydawców oraz graczy. Jesteśmy zmotywowani i chcemy sprostać oczekiwaniom nie tylko fanów serii książek o Inkwizytorze, ale także fanom gier, którzy uwielbiają rozbudowaną fabułę i poznawanie ciekawej historii oraz bohaterów. Jednocześnie każda z naszych spółek zależnych ma swoją strategię, którą konsekwentnie realizuje, a to oznacza, że w najbliższych 1-2 latach, światło dzienne ujrzy wiele z przygotowywanych przez nich tytułów o średnich budżetach w gatunku survival i symulatorów.


Jakie są parametry realizowanej obecnie emisji?


Liczba akcji objętych ofertą wynosi 300 tys. jeżeli chodzi o emisję serii F oferowaną przez The Dust, kolejne 100 tys. to istniejące akcje serii A1 oferowane przez naszego głównego akcjonariusza czyli Me & My Friends S.A. Planujemy pozyskać około 5 mln zł netto, a ich głównym przeznaczeniem jest zwiększenie potencjału sprzedażowego tytułu Ja, Inkwizytor. Planujemy osiągnąć to poprzez zwiększenie zatrudnienia w zespole odpowiedzialnym za produkcję gry, rozwój naszego działu marketingu, rozbudowę liczby dostępnych ścieżek językowych na start premiery do jedenastu oraz wydłużenie rozgrywki poprzez dodatkowe zadania poboczne i rozszerzoną fabułę. Pozostałe cele emisji to rozwój działu Quality Assurance, który zapewni najwyższą możliwą jakość gry na wszystkich platformach docelowych produkcji czyli komputery PC oraz konsole nowej generacji PS i Xbox. Chcemy także przeznaczyć część środków na działania marketingowe oraz działalność wydawniczą, którą świadczymy dla naszych spółek zależnych. Ich projekty mają potencjał na wysoki pozytywny wpływ na nasze skonsolidowane wyniki w niedalekiej przyszłości, a to przełoży się na szybszy rozwój całej grupy kapitałowej.


Czy Spółka rozważa możliwość wejścia w przyszłości na podstawowy parkiet, jeśli pozwoli na to kapitalizacja Spółki?


W ciągu 7 lat istnienia zawsze przyświecał nam rozwój firmy. Zaczynaliśmy od tworzenia projektów na zlecenie w obszarze advergaming dla dużych i rozpoznawalnych podmiotów, następnie zdecydowaliśmy o postawieniu na produkcje własne, a teraz tworzymy grupę kapitałową, jesteśmy notowani na rynku NewConnect i tworzymy jedną z najbardziej oczekiwanych w Polsce gier na podstawie kultowej serii fantasy. Patrząc na to w jaki sposób nasza firma się rozrosła, obecnie w projekty zaangażowanych jest ponad 50 osób, jestem pewien, że nie zwolnimy tempa. W takim przypadku główny parkiet byłby naturalnym krokiem, ale wolimy się skupiać na tu i teraz. Na sukces trzeba zapracować i na tym się koncentrujemy.


Jak rozwijają się Państwa spółki zależne – Game Island i Two Horizons?


Już za kilka tygodni gracze sami będą mogli się o tym przekonać, Two Horizons planuje udostępnić demo swojej produkcji Hotel Renovator podczas czerwcowego festiwalu na Steam, a to oznacza, że każdy będzie mógł ocenić potencjał tego produktu. Ponadto studio prowadzi jeszcze prace nad 6 innymi tytułami, a dwa tytuły czyli Hotel Renovator i Car Thief Simulator znajdują się na tzw. Global Top Wishlist Steam. Z kolei Game Island zaprezentował miesiąc temu zapowiedź gry Serum i już w tej chwili trailer ma największą liczbę wyświetleń ze wszystkich dotąd opublikowanych. Uważam, że koncept gry jest niezwykle atrakcyjny i mocno kibicuję zespołowi w pracach nad tą produkcją. Demo pojawi się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Ideą spółek zależnych jest specjalizacja w konkretnym gatunku gier, Two Horizons koncentruje się na symulatorach, a Game Island na survivalach. To bardzo popularne gatunki, a średnie budżety produkcji to około 300 tys. zł. Pozwala to na wysoką szansę szybkiego zwrotu z produkcji i reinwestowanie środków w kolejne gry, a inwestorom pozwala na elastyczne podejście do inwestycji – jeżeli widzą potencjał w grach Indie Premium mogą zainwestować w The Dust, jeżeli uważają, że symulatory to świetna gałąź zainwestują w Two Horizons, a jeżeli liczą na boom na survivale, przeznaczą swoje środki na Game Island.


Czy Spółka ma w planach wprowadzenie Game Island oraz Two Horizons na giełdę?


Tak, to spółki z własnymi zespołami, strategią i portfolio gier, a ponieważ chcą się dynamicznie rozwijać to są zainteresowane wejściem na rynek NewConnect. Pracujemy nad tym żeby pierwsze premiery ich gier miały miejsce jeszcze przed debiutem, więc inwestorzy będą mogli ocenić ich potencjał. Obecnie w kolejce na mały parkiet jest duża liczba spółek, więc choć chciałbym aby debiut nastąpił jeszcze w 2021 roku, ze względów ode mnie niezależnych może przesunąć się to na kolejny rok. Z mojej perspektywy najważniejsze jest aby spółki produkowały wysokie jakościowo tytuły, wykorzystywały opracowane mechaniki do innych gier celem przyspieszenia cyklu produkcyjnego i tworzyły wokół siebie społeczność graczy. Każda ze spółek ma swój dedykowany discord poprzez który prowadzi bezpośrednią komunikację z graczami. Tworzymy wspólnie grupę kapitałową, mamy ambitne plany biznesowe, ale nie zapominajmy, że to wszystko jest konsekwencją pasji jaką mamy do gier. Od niej się zaczęło i to jej wynik w postaci tworzonych gier, będzie zawsze najważniejszy.

 

Więcej szczegółów dotyczących oferty publicznej, w tym Memorandum Informacyjne, dostępnych jest na oficjalnej stronie Spółki:

https://thedust.pl/#/investor-relations/oferta

 

Link do materiału wideo z gry I, the Inquisitor na oficjalnym kanale The Dust:

https://www.youtube.com/watch?v=CkW_0L37l68

 

Niniejszy materiał nie stanowi rekomendacji inwestycyjnej ani porady inwestycyjnej. Niniejszego materiału nie należy również traktować jako porady prawnej lub podatkowej. Żadne z prezentowanych informacji nie stanowią prognoz w tym zwłaszcza prognoz finansowych i nie powinny być interpretowane jako prognozy. Wszelkie informacje lub stwierdzenia, dotyczące przyszłości mogą zostać zmienione przez Spółkę lub ich przedstawicieli w każdym czasie, bez konieczności uprzedzenia osób, którym materiał został wcześniej udostępniony. Żadne stwierdzenie lub inny element zawarty w materiale nie powinien być traktowany jako gwarancja, zapewnienie albo zobowiązanie do osiągnięcia w przyszłości jakiegokolwiek wyniku finansowego albo rezultatu handlowego. Spółka nie jest zobowiązana do aktualizowania niniejszego materiału, w przypadku zaistnienia jakichkolwiek zmian ani do zapewnienia odbiorcom materiału przekazania ewentualnych zaktualizowanych informacji. Niniejszy materiał nie był w żadnym stopniu przedmiotem weryfikacji ze strony Komisji Nadzoru Finansowego ani Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Niniejszy dokument nie stanowi informacji o papierach wartościowych Spółki i warunkach ich nabycia lub objęcia, stanowiącej wystarczającą podstawę do podjęcia decyzji o nabyciu lub objęciu tych papierów wartościowych. Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o Spółce, ofercie publicznej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej akcji na okaziciela serii F oraz akcji serii A1 spółki The Dust S.A. (dalej „Oferta Publiczna”) jest memorandum informacyjne wraz z ewentualnymi suplementami (dalej „Memorandum Informacyjne”), które zostało sporządzone na podstawie art. 37b ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 12 maja 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, jakim powinno odpowiadać memorandum informacyjne.