Czym jest SII?

Czat inwestorski: Intersport - Omówienie wyników za I półrocze 2015 roku i bieżącej sytuacji spółki INTERSPORT POLSKA S.A.

 

Czat inwestorski

Temat czatu:

Omówienie wyników za I półrocze 2015 roku i bieżącej sytuacji spółki Intersport

28 sierpnia 
godzina 15:30

INTERSPORT Polska S.A.

 

 

Na pytania internautów odpowiadał Artur Mikołajko, Prezes Zarządu INTERSPORT POLSKA S.A.

 

Artur Mikołajko, Prezes Zarządu INTERSPORT Polska S.AOd 25 lat Prezes Zarządu, współzałożyciel i główny akcjonariusz Spółki. Jego wieloletnie doświadczenie oraz znajomość polskiego rynku artykułów sportowych znakomicie przyczynia się sukcesu prowadzonego biznesu.

Pasjonuje się narciarstwem i żeglarstwem, czego dowodem są liczne uprawnienia m.in.: patent kapitana jachtowego Polskiego Związku Żeglarskiego, patent kapitana motorowodnego Polskiego Związku Motorowodnego, stopień instruktora narciarskiego Polskiego Związku Narciarskiego, stopień podharcmistrza Związku Harcerstwa Polskiego, uprawnienia nurkowe P1 CMAS. W roku 2009 dowodził (jako kapitan) wyprawą żeglarską wokół Przylądka Horn. 

 

Opis spółki:

Podstawowa działalność spółki INTERSPORT Polska S.A. polega na handlu detalicznym artykułami sportowymi w specjalistycznych sklepach sportowych o powierzchni około 1000 m2 zlokalizowanych w prestiżowych centrach handlowych dużych miast Polski.

Spółka działa na polskim rynku artykułów sportowych od 1988 roku. Początkowo znana pod nazwami Centrum Sportu MAKS sp. z o.o. i MAKS SPORT S.A., a od 2005 roku jako INTERSPORT Polska S.A. Spółka podpisała wówczas Umowę Licencyjną z INTERSPORT Deutschland eG (IDE), działającą
w imieniu właściciela znaków, tj. INTERSPORT International Corporation (IIC) i stała się wyłącznym
w Polsce partnerem biznesowym Grupy INTERSPORT. Przynależność do największej na świecie Grupy INTERSPORT, zapewnia Spółce dostęp do najkorzystniejszych ofert produktowych, co gwarantuje klientom optymalne ceny w stosunku do jakości.

 

Każdy z salonów INTERSPORT posiada pełną gamę sprzętu do uprawiania około 40 dyscyplin sportowych. Marki wiodących producentów  takich jak: Adidas, Nike, Puma, Reebook, Salomon stanowią 80% całej oferty. Dodatkowo asortyment wzbogacony jest o OFERTY SPECJALNE, czyli specjalnie zaprojektowane modele, dostępne wyłącznie w sieci INTERSPORT, a znane już na świecie MARKI WŁASNEINTERSPORT.

 

Stałym klientom spółka INTERSPORT Polska S.A. proponuje udział w programie lojalnościowym „Dla Aktywnych”, zaś rodzicom uczestniczenie w SYSTEMIE WYMIANY NART DZIECIĘCYCH – TECNOPro. W wybranych placówkach działa  INTERSPORT RENT - system wypożyczenia topowych modeli nart oraz rakiet tenisowych. Uzupełnieniem oferty jest również  działający sezonowo SERWIS (narciarski, rowerowy, rolkowy i tenisowy). Profesjonalni pracownicy w salonie są gwarancją satysfakcji klienta.

 

W dniu 11 lipca 2006 roku Spółka INTERSPORT POLSKA S.A. zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.  Kapitał zakładowy dzieli się na 13.933.334 akcje, które uprawniają do oddania łącznie 20.600.000 głosów. Spółka jest objęta Programem Wspierania Płynności GPW
z uwagi na niski free flow. 

 


 Zapis czatu inwestorskiego


 

Moderator: Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z INTERSPORT POLSKA SA, który odbędzie się 28 sierpnia (piątek) o godz. 15:30. Na pytania inwestorów będzie odpowiadał Artur Mikołajko, Prezes Zarządu INTERSPORT POLSKA SA. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

 

Moderator: Witamy wszystkich Inwestorów, uczestniczących w czacie. Zapraszamy do zadawania pytań. Odpowiedzi będzie udzielał p. Artur Mikołajko Prezes Zarządu INTERSPORT Polska S.A. Dziękujemy za pierwsze pytania, czekamy na kolejne.

 

Grzegorz: Czy mozliwe jest ze w przyszlosci w zarzadzie zasiadzie przedstawiciel TFI lub OFE?

 

Artur Mikołajko: Wybór członków zarządu leży w gestii Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. Wszystko jest możliwe, ale raczej dopiero po zaangażowaniu TFI lub OFE w akcje.

 

Grzegorz: Jaka jest wartość godziwa 1 akcji wg Pana Prezesa?

 

Artur Mikołajko: Akcje są moim zdaniem niedoszacowane, ale cena zawsze jest wynikiem popytu i podaży.

 

Grzegorz: Czy jesli 2015 rok zakonczy sie zyskiem, a wszystko wskazuje ze tak bedzie to czy jest szansa na dywidendę i skup akcji?!

 

Artur Mikołajko: Chcemy wypłacać dywidendę naszym akcjonariuszom, ale ostatecznie zadecyduje o tym WZA.

 

Grzegorz: Dlaczego zarzad wzorem innych spolek nie kupuje akcji skoro na tle rynku sa skrajnie niedowartosciowane?!

 

Artur Mikołajko: Będąc członkami Zarządu jesteśmy jednocześnie głównymi akcjonariuszami Spółki. Posiadamy obecnie po 16,19% udziału w liczbie głosów na WZ. Zwiększanie naszego pakietu wpłynie negatywnie na już niski free float akcji. Pomimo braku zakupów ręczymy za Spółkę, naszym kapitałem budowanym przez 25 lat.

 

Grzegorz: Czy w kolejnych kwartałach można sie spodziewać rowniez znaczacej poprawy wynikow?

 

Artur Mikołajko: Sprzedaż w III kwartale zaczęliśmy na plusach. Mamy mocną „amunicję” świetnych ofert na sezon jesienno-zimowy. Liczę więc, że powinniśmy utrzymać trend wzrostowy.

 

sportowiec: Jakie plany na drugą część roku ?

 

Artur Mikołajko: Wzrost przychodów, dalsze obniżenie kosztów i stąd mam nadzieję - dobry wynik.

 

b2b: Jak prezentuje się struktura przychodów z podziału na asortyment zimowy i letni/ogólnoroczny? Do jakich proporcji dąży spółka?

 

Artur Mikołajko: 7 lat temu towary zimowe stanowiły około 60% w obrotach całorocznych. W zeszłym roku było to już 40%, a obecnie między 30 a 40%. Uważam, że doszliśmy do zdrowej proporcji a rynek i pogoda to zweryfikują. Jednocześnie gdyby akurat w tym roku aura była bardzo zimowa to mamy z wieloma dostawcami umowę o dodatkowe towary zimowe w tzw. buforze.

 

b2b: Po I półroczu spółka wykazała zysk netto niemal 1 mln zł. Czy w tym roku uda się wykazać zysk netto również za cały rok?

 

Artur Mikołajko: Mamy w planach kontynuację trendu wzrostowego. Chcemy osiągnąć dodatni wynik finansowy na koniec roku. Traktujemy ten rok jako przełomowy i planujemy jeszcze lepsze wyniki od przyszłego roku.

 

piotrek: dlaczego kurs jest tak nisko w stosunku do rekordowych wyników w historii?

 

Artur Mikołajko: Naszym zadaniem, jako Zarządu jest generowanie dobrych wyników i po paru chudych latach wchodzimy na ścieżkę wzrostu. Mamy nadzieję, że rynek to doceni a za tym pójdzie wyższa wycena akcji.

 

heniek: gdzie Pan widzi wartość godziwa akcji?

 

Artur Mikołajko: Uważam, że akcje są niedowartościowane. Mam nadzieję, że ich wartość na rynku będzie rosła w miarę powrotu do dobrych wyników Spółki.

 

Ewa74: Czy spółka zamierza dalej szukać oszczędności i obniżać koszty? Ile Pana zdaniem można jeszcze osiągnąć w tej kwestii?

 

Artur Mikołajko: Cały czas kontunuujemy proces optymalizacji kosztów w wielu obszarach: czynsze, energia elektrycznia, obsługa i inne. W dzisiejszych czasach trzeba szukać oszczędności na bieżąco. Każda oszczędność poprawia nam wynik, więc bardzo nam na tym zależy, ale robimy to zdroworozsądkowo, nie możemy zwolnić wszystkich pracowników, bo kto będzie obsługiwał klientów? Przynajmniej w kilku kolejnych miesiącach oszczędności będą istotne.

 

timing: zaczeliscie wczesniej mialo byc o 15.30 mozna powiedziec ze intersport jest splka \"grzechu warta\”?

 

Artur Mikołajko: Kontakt z inwestorami dla nas jest tak ważny, że nie mogliśmy się już doczekać:=) Uważam, że w najbliższym czasie jest przed naszą spółką duży potencjał wzrostu.

 

bloger: Czy w całym roku spodziewa się Pan większych przychodów niż przed rokiem? Raport lipcowy mówi, że zwiększyły się o 7,3%. Jak przedstawia się sierpień?

 

Artur Mikołajko: Planujemy wzrost przychodów w II. półroczu 2015. Lipiec dobrze to zapoczątkował, wyniki za sierpień podamy w przyszłym tygodniu, przed nami ważny weekend back to school.

 

kros: Jaki jest plan spółki odnośnie otwierania nowych sklepów? Ile otwarć jest planowanych, w jakich lokalizacjach?

 

Artur Mikołajko: W IV kw. otwieramy nowy sklep w Bydgoszczy ok. 750 m2. w największym centrum handlowym tego miasta. W przyszłym roku planujemy i otwarcia i ewentualne ograniczania pow. sprzedaży, która per saldo powinna być porównywalna. Naszym celem jest wzrost sprzedaży na m2.

 

dexter: Jakie zmiany zostały dokonane jeśli chodzi o powierzchnię handlową w I półroczu? Czy spółka otworzyła jakieś nowe sklepy?

 

Artur Mikołajko: W grudniu zeszłego roku otworzyliśmy nowy sklep w Olsztynie, w pierwszej połowie tego roku nie otworzylismy żadnego sklepu, a w IV. kw planujemy nowy sklep w Bydgoszczy.

 

mixer: Jeśli zima w końcu dopisze to można oczekiwać skokowych wyników spółki, szczególnie, ze baza jest niska, w ostatnich latach zima była słaba. Czy oczekuje Pan w tym roku poprawy „solidnej” zimy?

 

Artur Mikołajko: Skokowa poprawa wyników jest możliwa, zwłaszcza, że Q4 2014 był najcieplejszy od 20 lat. Ma Pan rację baz jest niska, liczymy,że spełnią się amerykańskie prognozy o srogiej zimie, ale to tylko prognozy…

 

inwestor_: Jak prezentują się wyniki spółki na tle innych wydziałów Intersportu w Europie?

 

Artur Mikołajko: IV kw. 2014 był słaby we wszystkich oddziałach. I kw. 2015 był na plusach w Europie, my zgodnie z planem znacząco poprawiliśmy marżę. W II. kw. 2015 wszędzie sytuacja była podobna- dynamika sprzedaży r/r ok. 0%. Lipiec natomiast mieliśmy w Polsce dużo lepszy niż reszta Europy.

 

Bradar: obserwuje kurs w tej chwili i prawie zero plynnosci! w jaki sposob chcecie przekonac inwestorow do spolki i co w tym celu robicie?

 

Artur Mikołajko: Mamy dwóch animatorów, staramy się być otwarci dla inwestorów, a najważniejsze poprawiamy wyniki, reszta w Państwa gestii, bo spółka nie jest od handlowania akcjami, ale zależy nam oczywiście na godziwym kursie.

 

profes: W I półroczu spadły przychody, zysk jest jednak większy. Co było tego powodem?

 

Artur Mikołajko: W pierwszym kw. przychody były słabsze o 6 %, ale dzięki poprawie marży i oszczędnościom w kosztach, znacząco poprawiliśmy wynik. W drugim kw. osiągnęliśmy porównywalne przychody, ale dzięki oszczędnościom w kosztach i lekkiej poprawie marży wypracowaliśmy pierwszy raz w historii zysk. Mamy nadzieję dalej to kontynuować.

 

inwestycjepl: Przychody za lipiec wzrosły o 7%. Jak wypadła na tym tle dynamika przyrostu powierzchni handlowej?

 

Artur Mikołajko: Na sklepach porównywalnych sprzedaż wzrosła o ponad 5%. W I półroczu br. mieliśmy tylko jeden nowy sklep - Olsztyn o pow. 634m2.

 

inwestor: Jakie perspektywy widzi Pan przed spółką?

 

Artur Mikołajko: Ponieważ obserwujemy wzrost zainteresowania Polaków aktywnością sportową - potencjał branży sportowej jest duży i stąd tu widzimy możliwość dalszego rozwoju.

 

tri: Czy wszystkie sklepy są zbliżone do koncepcji sklepu wzorcowego?

 

Artur Mikołajko: Staramy się utrzymywać jednolitą wizualizację, chociaż proszę mieć na uwadze, że mamy dzisiaj sklepy od 500-2500 m2 - to wymusza indywidualne podejście do każdego sklepu. Jednocześnie dostosowujemy ofertę sklepu do danego regionu Polski.

 

Mateo: Czy Intersport jest największym sprzedawcą sprzętu sportowego w Polsce?

 

Artur Mikołajko: Obecnie nie - największym sprzedawcą jest Decathlon, który handluje najtańszymi produktami na rynku. Oferta INTERSPORTU skierowana jest do bardziej wymagających klientów.

 

maku: Jakiego rzędu wyprzedaże realizowała spółka w I półroczu?

 

Artur Mikołajko: Wyprzedaż towarów zimowych była w tym roku mniejsza niż poprzednio, co pozwoliło podnieść marżę. Jednocześnie udało się obniżyć stany towaru zimowego po sezonie.

 

hossa: Jaka część przychodów generowana jest przez internetowy sklep?

 

Artur Mikołajko: Sprzedaż w e-sklepie stale rośnie, jest rzędu kilku %.

 

hossa: Ilu klientów spółka pozyskała do programu stałego klienta? W jakim tempie ta liczba rośnie?

 

Artur Mikołajko: Stale pozyskujemy nowych klientów, którzy przekonują się do sklepów i naszej oferty. W tej chwili w naszej bazie jest ponad 400 tys. osób.

 

AM: Jakie są przewagi spółki nad konkurencją? Kogo wytypowałby Pan na największego konkurenta?

 

Artur Mikołajko: Współpraca z wiodącymi markami na rynku, oferty dedykowane wyłącznie dla sieci INTERSPORT, serwis, możliwośc zwrotu towaru i wykwalifikowana obsługa - to przewaga sieci INTERSPORT. Nasza oferta na rynku jest wyjątkowa w porównaniu do konkurencji. Mamy wielu konkurentów na niższym poziomie cenowym - ale nie są oni dla nas bezpośrednią konkurencją. Celujemy do klienta świadomego, któremu oferujemy towar ze średniej i wyższej półki cenowej. Tu oczywiście konkurujemy ze sklepami specjalistycznymi, ale każda konkurencja motywuje nas do wytężonej pracy …

 

matis: Na kiedy przypadają najbliższe negocjacje umów czynszowych? W jednym z wywiadów mówił Pan, że centra handlowe chcą mieć Intersport. Czy wiąże się to z lepszymi stawkami czynszowymi?

 

Artur Mikołajko: W ciągu najbliższych 3 lat, kończy się wiele umów i to daje nam dużą szansę na wynegocjowanie lepszych warunków najmu.

 

matis: Ile kosztuje otwarcie nowego sklepu?

 

Artur Mikołajko: Wyjściowo ok. 2000 zł na m2, ale ostatnie otwarcia były znacznie tańsze ze względu na dobrze wynegocjowane umowy z Wynajmującym.

 

true: czy w akcjonariacie spolki sa jakies fundusze?

 

Artur Mikołajko: Na razie nie, ale jesteśmy otwarci ….

 

inwestor: Czy w kolejnych miesiącach można liczyć również na miesięczne dane sprzedażowe?

 

Artur Mikołajko: Oczywiście tak - zawsze do 5 dnia roboczego kolejnego miesiąca.

 

członekSII: Będzie Pan prezes na Capital Market Games za tydzień?

 

Artur Mikołajko: Niestety nie ciałem, ale duchem z moją drużyną zawsze :)

 

Ania: Czy przy przedłużaniu umów najmu na kolejne okresy wiąże się to z jakąś jednorazową opłatą?

 

Artur Mikołajko: Nie.

 

Michał: Jak wypadają dane pokazujące średnią odwiedzalność sklepów przez klientów?

 

Artur Mikołajko: W I pół. były porównywalne r/r

 

kristof: Czy jakiś sklep jest planowany do zamknięcia?

 

Artur Mikołajko: W tej chwili żaden. Umowy kończą się w przyszłym roku. Wszystko zależy od negocjacji - chcemy żeby sklepy były rentowne.

 

saldokredyt: Spółka podpisała umowę na sklep w Bydgoszczy. Jakie inne lokalizacje są planowane do otwarć w najbliższej przyszłości?

 

Artur Mikołajko: W przyszłym roku - CH Posnania w Poznaniu.

 

jacawks: Czy będziecie także w nowo otwieranym centrum handlowym Zielone Arkady w Bydgoszczy ?

 

Artur Mikołajko: Tak.

 

pit: Czy i jakie zdarzenia jednorazowe istotnie wpłynęły na wyniki I półrocza 2015 r.?

 

Artur Mikołajko: Nie było żadnych znaczących zdarzeń jednorazowych.

 

bartek74@wp.pl: Jaki udział w sprzedaży mają marki własne?

 

Artur Mikołajko: około 15%

 

kros: Które kategorie produktowe mają najwyższa marżę?

 

Artur Mikołajko: Akcesoria.

 

członekSII: Monnari w ostatnim czasie stwierdziło, że widzi szanse na renegocjacje umów najmu, czy Pan również widzi takie szanse?

 

Artur Mikołajko: Tak, największe szanse są przy przedłużaniu umów na kolejne okresy.

 

inwestorzy.tv: Spółka wykazała poprawę zyskowności przy spadku przychodów. Jakie czynniki temu sprzyjały?

 

Artur Mikołajko: Konsekwentne obniżanie kosztów i poprawa marży.

 

hossa: Jaki udział umów najmu sklepów jest wyrażony w euro?

 

Artur Mikołajko: Większość czynszów jest w Euro, natomiast znacząca ilość kosztów eksploatacyjnych jest w PLN.

 

hossa: Czy spółka jest przygotowana na wzrost wartości euro do złotówki?

 

Artur Mikołajko: Zabezpieczamy kurs zapłaty czynszów, na najbliższe kilka miesięcy, jeśli chodzi o zakup Euro przeznaczone na zakup towaru to jego udział wynosi ok. 15 %. w stosunku do całości zakupów.

 

profes: Czy drugie półrocze będzie lepsze czy gorsze od pierwszego pod względem zysku netto?

 

Artur Mikołajko: Mamy nadzieje, że będzie lepsze.

 

true: w jaki sposob zamierzacie przekonac mnie by zainwestowac w akcje intersport?

 

Artur Mikołajko: Akcje są dzisiaj niedowartościowane, spółka przeszła proces optymalizacji i zamiany grup towarowych, niwelujemy sezonowość i powinniśmy osiągać rosnące, dodatnie wyniki. To powinno się przełożyć na wzrost ceny akcji.

 

tri: Z czego wynikał niewielki spadek przychodów w I półroczu?

 

Artur Mikołajko: Głównie w pierwszym kwartale ze względu na mniejsze wyprzedaże towarów zimowych.

 

Moderator: Dziękujemy bardzo za udział w czacie! Kilka pytań się powtarzało, zapraszamy do kontaktu poprzez stronę internetową www.inwestor.intersport.pl, archiwalny zapis czata zostanie opublikowany na naszej stronie oraz stronie SII. Zainteresowane osoby prosimy o dalszy kontakt mailowy.

 

 

 

Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie

 

×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.