Chat with us, powered by LiveChat

Dane sprzedażowe spółek odzieżowych w maju

Skomentuj artykuł

Spółki odzieżowe opublikowały miesięczną dynamikę sprzedaży za maj 2015 roku. Poniżej prezentujemy zestawienie wyników za poprzedni miesiąc oraz w ujęciu narastającym od początku roku.

 

 

Przychody

maj 2015 [mln zł]

dynamika r/r Przychody narastająco styczeń-maj 2015 [mln zł] dynamika r/r
LPP 447 12% 1 833 6%
Vistula 47,5 16,1% 189,4 16,5%
Redan 47 16% 209 12%
Bytom 11,7 39,4% 47,4 30,8%
Próchnik 4 10% - -
Coccodrillo 10,9 17% 40 17%
Solar 9,8 -10,1% - -

Źródło: raporty bieżące spółek

 

W maju br. spółki odzieżowe zwiększyły sprzedaż rok do roku, jedynie Solar odnotował mniejsze przychody niż rok wcześniej. LPP, największy przedstawiciel segmentu odzieżowego na polskiej giełdzie, zwiększył przychody w maju o 12% rok do roku, a narastająco od początku roku o 6%. W raporcie bieżącym LPP podało, że szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży w maju 2015 roku wyniosła 52%, o 10 punktów procentowych mniej niż przed rokiem. Spółka informuje również o zmianie powierzchni sprzedaży. Na koniec maja 2015 roku wyniosła ona 770,4 tys. m2 i była większa o 17% rok do roku.

 

Grupa Vistula zwiększyła przychody w maju o 16,1%, do 47,5 mln zł. Z tego przychody z segmentu odzieżowego wyniosły 26,7 mln zł i były wyższe o 22,2% rok do roku. Z kolei przychody z segmentu jubilerskiego wzrosły o 13,3%, do 17,7 mln zł w maju 2015 roku. Przypomnijmy, że W. Kruk, odpowiedzialny za segment jubilerski, został wydzielony na początku roku do odzielnej spółki, a w planach jest jego debiut na giełdzie.

 

Redan zwiększył przychody w maju o 16%, do 47 mln zł. Spółka w miesięcznych raportach podaje również zmianę powierzchni handlowej, która na koniec maja 2015 roku wyniosła 110,4 tys. m2, co oznacza wzrost o 8% rok do roku. W segmencie dyskontowym przychody wyniosły 27 mln zł, a więc wzrosły o 16% w porównaniu z majem 2014 roku. Z kolei w segmencie modowym przychody na rynku polskim wzrosły o 29% i wyniosły 17,7 mln zł. Na rynkach zagranicznych sprzedaż spadła o 30% rok do roku, i wyniosła 2,7 mln zł po przeliczeniu na polską walutę.

 

Największą dynamikę przychodów w maju br. odnotował Bytom, którego sprzedaż wzrosła o 39,4% i wyniosła 11,72 mln zł. Z kolei sprzedaż Próchnika wzrosła o 10% i wyniosła 4 mln zł. Sklep internetowy wygenerował w maju br. 79,3 mln zł przychodów, podczas gdy rok wcześniej jeszcze nie funkcjonował. Niedawny debiutant, Corccodrillo, wygenerował w maju 10,9 mln zł przychodów, o 17% więcej niż w maju ubiegłego roku.

 

Źródło: LPP, Vistula, Redan, Bytom, Próchnik, Coccodrillo, Solar

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie