Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Rekomendowane praktyki komunikacji spółek notowanych z inwestorami indywidualnymi

© anyaberkut - Fotolia.com

Na polskiej giełdzie notowanych jest obecnie około 1000 spółek, które emitują swoje akcje i obligacje. Są one dostępne dla 1,5 miliona inwestorów indywidualnych, którzy zainwestowali dziesiątki milionów złotych.

 

W związku z koniecznością budowania wśród emitentów potrzeby prowadzenia transparentnej polityki informacyjnej oraz dobrych relacji inwestorskich, Ministerstwo Skarbu Państwa wraz z partnerami merytorycznymi programu „Akcjonariat Obywatelski. Inwestuj Świadomie” wydało 

przewodnik, który jest skierowany jest zarówno do emitentów z rynku regulowanego, jak i alternatywnego. Jak pokazuje doświadczenie zaobserowane w zakresie pozytywnie prowadzonej komunikacji z inwestorami przez spółki z rynków zachodnich, otwartość na inwestorów przekłada się wyższą płynność oraz wycenę na rynku. Autorzy mają nadzieję, że wdrożenie zalecanych praktyk, wpłynie na umocnienie polskiego rynku kapitałowego.

 

Zestaw 10 rekomendacji komunikacji z inwestorami indywidualnymi składa się m.in. ze wskazówek i porad dotyczących planowania strategii komunikacji, badania potrzeb inwestorów, dostępności dla inwestorów, aktywności i konsekwencji w komunikacji, a także otwartości i nowoczesności w relacjach inwestorskich.

 

Inwestorzy indywidualni stanowią siłę i odgrywają niezwykle ważną rolę w płynności instrumentów finansowych spółek, a także ich wyceny rynkowej. Autorzy publikacji zachęcają emitentów do wdrażania rekomendowanych praktyk, zwłaszcza, że przygotowane zestawienie pozwala na wprowadzanie pozytywnych zmian bez dużego nakładu finansowego. Wprowadzane zmiany korzystnie wpłyną na wszystkich uczestników rynku kapitałowego w Polsce. 

 

Rekomendowane praktyki komunikacji z inwestorami indywidualnymi from Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Zobacz również:

15 listopada na Giełdzie Papierów Wartościowych zostały wprowadzone do obrotu giełdowego certyfikaty strukturyzowane Turbo oparte o notowania Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A. oraz pary walutowej GBP/PLN. Ich emitentem jest ING N.V.

Spółka osiągnęła dodatni wynik finansowy w III kw. 2019 roku, który wyniósł blisko 50 tys. zł. W sprawozdaniu zwrócono jednak uwagę, że czynniki i okoliczności wpływające na spowolnienie tempa przyrostu nowych klientów netto w pewnym zakresie będą miały także wpływ na wyniki IV kw., w tym w szczególności pierwszej połowy tego okresu.

Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie