Chat with us, powered by LiveChat

Omówienie wyników Intersport Polska S.A. za I półrocze 2014 roku oraz przedstawienie założeń na najbliższy okres

 

czat inwestorski

Temat czatu:

Omówienie wyników Spółki za I półrocze 2014 roku

oraz przedstawienie założeń na najbliższy okres

16 września 2014

godz. 14.00

czat inwestorski

 

Na pytania inwestorów odpowie:

 

Artur Mikołajko

p. Artur Mikołajko – od 25 lat Prezes Zarządu, współzałożyciel i główny akcjonariusz Spółki. Jego wieloletnie doświadczenie oraz znajomość polskiego rynku artykułów sportowych znakomicie przyczynia się sukcesu prowadzonego biznesu.

Pasjonuje się narciarstwem i żeglarstwem, czego dowodem są liczne uprawnienia m.in.: patent kapitana jachtowego Polskiego Związku Żeglarskiego, patent kapitana motorowodnego Polskiego Związku Motorowodnego, stopień instruktora narciarskiego Polskiego Związku Narciarskiego, stopień podharcmistrza Związku Harcerstwa Polskiego, uprawnienia nurkowe P1 CMAS. W roku 2009 dowodził (jako kapitan) wyprawą żeglarską wokół Przylądka Horn. 

Opis Spółki:

Podstawowa działalność spółki INTERSPORT Polska S.A. polega na handlu detalicznym artykułami sportowymi w specjalistycznych sklepach sportowych o powierzchni około 1000 m2 zlokalizowanych w prestiżowych centrach handlowych dużych miast Polski. 

 

Sklep IntersSport Polska

 

Spółka działa na polskim rynku artykułów sportowych od 1988 roku. Początkowo znana pod nazwami Centrum Sportu MAKS sp. z o.o. i MAKS SPORT S.A., a od 2005 roku jako INTERSPORT Polska S.A. Spółka podpisała wówczas Umowę Licencyjną z INTERSPORT Deutschland eG (IDE), działającą w imieniu właściciela znaków, tj. INTERSPORT International Corporation (IIC) i stała się wyłącznym w Polsce partnerem biznesowym Grupy INTERSPORT. Przynależność do największej na świecie Grupy INTERSPORT, zapewnia Spółce dostęp do najkorzystniejszych ofert produktowych, co gwarantuje klientom optymalne ceny w stosunku do jakości.

 

Każdy z salonów INTERSPORT posiada pełną gamę sprzętu do uprawiania około 40 dyscyplin sportowych. Marki wiodących producentów  takich jak: Adidas, Nike, Puma, Reebook, Salomon stanowią 80% całej oferty. Dodatkowo asortyment wzbogacony jest o OFERTY SPECJALNE, czyli specjalnie zaprojektowane modele, dostępne wyłącznie w sieci INTERSPORT, a znane już na świecie MARKI WŁASNEINTERSPORT.

 

Stałym klientom spółka INTERSPORT Polska S.A. proponuje udział w programie lojalnościowym „Dla Aktywnych”, zaś rodzicom uczestniczenie w SYSTEMIE WYMIANY NART DZIECIĘCYCH – TECNOPro. W wybranych placówkach działa  INTERSPORT RENT - system wypożyczenia topowych modeli nart oraz rakiet tenisowych. Uzupełnieniem oferty jest również  działający sezonowo SERWIS (narciarski, rowerowy, rolkowy i tenisowy). Profesjonalni pracownicy w salonie są gwarancją satysfakcji klienta.

 

W dniu 11 lipca 2006 roku Spółka INTERSPORT POLSKA S.A. zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.  Kapitał zakładowy dzieli się na 13.933.334 akcje, które uprawniają do oddania łącznie 20.600.000 głosów. Spółka jest objęta Programem Wspierania Płynności GPW z uwagi na niski free flow. 

 


 

Zapis czata inwestorskiego

 

Moderator: Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w czacie inwestorskim z Arturem Mikołajko, Prezesem Zarządu Intersport Polska SA, który odbędzie się 16 września (wtorek) o godz: 14:00.

 

Moderator: Witamy wszystkich Inwestorów, uczestniczących w czacie. Zapraszamy do zadawania pytań. Odpowiedzi będzie udzielał p. Artur Mikołajko Prezes Zarządu INTERSPORT Polska S.A. Dziękujemy za pierwsze pytania, czekamy na kolejne.

 

 

Damian: widziałem, że jesteście partnerem capital market games. Do zobaczenia w Zakopcu!

 

Artur Mikołajko: Miło nam się będzie spotkać w realu..

 

 

Janko: Dzień dobry Panie Prezesie!

 

Artur Mikołajko: Witam...

 

Artur Mikołajko: Głównym powodem są słabe wyniki osiągnięte w styczniu i lutym br. W styczniu sprzedaż była niższa o 12% z powodu braku zimy, a w lutym obniżyliśmy znacząco marżę sprzedając kurtki za 1/2 ceny - w celu obniżenia stanu towarów zimowych. Wynik po stycziu i lutym był dużo słabszy, ale efektem udanej wyprzedaży jest niższy stan towarów zimowych z którym wchodzimy w kolejny sezon. Wyniki od marca w każdym miesiącu były lepsze r/r.

 

 

Janko: Zmniejszyliście koszty, w tym za wynajem. Oprócz lokalu w Łodzi, nie zmniejszyliście żadnego innego lokalu.

 

Artur Mikołajko: W zeszłym roku zmniejszyliśmy powierzchnię salonu Kraków CH Zakopianka i CH Borek Wrocław. Obecnie zmiejszamy powierzchnię w CH Rivieraw Gdyni. Dzięki temu mimo dodatkowych sklepów koszty czynszów pozostały na podobnym poziomie.

 

 

marek b: Ostatnio wiele wydarzeń sportowych i okołosportowych odbywa się na Stadionie Narodowym. Czy IPO planuje jakieś działania promocyjne towarzyszące takim imprezom?

 

Artur Mikołajko: POszukujemy działań promocyjnych, które przyczynią się do wzrostu sprzedaży. Duże akcje marketingowe koordynuje centrala INTERSPORT. Jeżeli imprezy na Stadionie Narodowym będą się wpisywały w ten schemat, to z nich skorzystamy.

 

 

marek b: Z czego wynikała poprawa przepływów operacyjnych (półrocze do półrocza)?

 

Artur Mikołajko: Przepływy operacyjne na 1H 2014 uległy poprawie w stosunku do 1H 2013. Spowodowane to jest głównie lepszą rotacją towarów oraz mniejszym stanem zobowiązań krótkoterminowych.

 

 

marek b: Czy z poprawy przepływów operacynych w H1 możemy wnioskować, że w całym roku też może być lepiej czy to raczej inne rozłożenie w czasie?

 

Artur Mikołajko: Pracujemy nad poprawą przepływów i chcemy aby były lepsze na koniec tego roku, w porównaniu do 2013.

 

 

banex: Zmniejszyły się koszty finansowe. Dlaczego?

 

Artur Mikołajko: Zmniejszający się poziom kredytów inwestycyjnych powoduje, że płacimy mniejsze odsetki od zaciągniętych kredytów. Dodatkowo obniżenie stawki WIBOR pozytywnie wpłynęło na zmniejszenie kosztów finansowych.

 

 

big stiff: Czy wyjaśniło się już postępowanie antymonopolowe wobec spółki oraz FORDEX SA?

 

Artur Mikołajko: Zgodnie z tym co informowaliśmy sprawa nie jest do końca zakończona przez UOKIK.

 

 

masło: w komunikacie czytamy, ze struktura przychodów była nietypowa dla dwóch pierwszych kwartałów. Jaka ona była? Dlaczego?

 

Artur Mikołajko: W komunikacie mówimy o zmianie struktury zysków a nie przychodów. W I kwartale pomimo osiągniętego zysku nie jesteśmy zadowoleni z wyniku (słaba zima), natomiast w II kwartale poprawiliśmy sprzedaż i wynik z czego jesteśmy zadowoleni (znaczny wzrost sprzedaz grup całorocznych).

 

 

Irek: Grupa zmienia politykę na zwiększanie udziałów całorocznych grup towarów. Czy możecie oszacować w jakim stopniu wpłynęło to na osiągnięte wyniki? W jakim stopniu wdrożyliście już tą nową politykę?

 

Artur Mikołajko: Stawiamy na rozwój sprzedaży grup całorocznych, co uniezależnia nas od wpływu pogody. Od 2 lat notujemy wzrosty w tych grupach, ale dopiero teraz ich udział jest znaczący.

 

 

Tomson: jak na wyniki II spółki wpłynął mundial 2014?

 

Artur Mikołajko: Niestety nie tak pozytywnie jak EURO 2012, ale np. piłki Adidas sprzedawały się bardzo dobrze.

 

 

knf: Czy w planach na ten rok jest otwarcie jeszcze jakiegoś sklepu?

 

Artur Mikołajko: Planujemy otwarcie zmodernizowanego salonu w CH Riviera w Gdyni w IV kwartale br. Szczegóły w dzisiejszym raporcie bieżącym.

 

 

Tomek: Jak na prowadzony biznes przekłada sie rozwój konkurencji czyli Decathlonu ?

 

Artur Mikołajko: Każdy sklep sportowy jest konkurencją, ale jeśli chodzi o Decathlon to mocno się różnimy konceptami. Na początku mieliśmy obawy, ale obecnie chętnie konkurujemy w podobnych lokalizacjach ze względu na różną ofertę towarową.

 

 

Tomek: Jak chcą Państwo zwiększać przychody skoro maleje powierzchnia handlowa? Gdzie szukać potencjału do zwiększania przychodów ?

 

Artur Mikołajko: Powierzchnia ogólna zmalała dzięki procesowi optymalizacji, ale powierzchni sprzedaży pozostała na podobnym poziomie. Planujemy zwiększać sprzedaż z 1 m2 istniejących sklepów oraz otwierając nowe lokalizacje.

 

 

Ewka: jakie cele są przed spółką na najbliższy okres/najbliższe lata?

 

Artur Mikołajko: Główny cel to poprawa rentowności. Dzięki wzrostowi sprzedaży, zwiększeniu marży i utrzymaniu kosztów na podobnym poziomie.

 

 

KRK_biegacz: Czy na polskiej giełdzie są podobne spółki do Intersport? Jeśli nie to do jakich zagranicznych spółek porównywać Intersport?

 

Artur Mikołajko: Na polskiej giełdzie nie ma podobnych spółek z branży sportowej. Jesteśmy siecią sklepów sportowych i porównywanie nas do sklepów odzieżowych i obuwniczych jest nie do końca trafione.

 

 

radamel!: Podobno przeciętny Polak wydaje na artykuły sportowe 8 euro rocznie. Jest to bardzo mało. Czy w związku z tym nie byłoby dobrym pomysłem na wprowadzenie do oferty również tańszych produktów?

 

Artur Mikołajko: Mamy też tańsze produkty, ale gwarantujący minimalny poziom jakości. Wydatki na artykuły sportowe są bardzo zróżnicowane i my w swojej polityce stawiamy na dobre produkty sportowe.

 

 

Money MAKER: Czy w ostatnich 12 miesiącach Intersport otwierał nowe sklepy?

 

Artur Mikołajko: W listopadzie 2013 otworzyliśmy salon w Galerii Bronowice w Krakowie, a w marcu 2014 dwa sklepy - jeden w Lublinie CH Felicity a drugi w Kaliszu w Galerii Amber.

 

 

KRK_biegacz: Jak po pierwszym półroczu i kawałku drugiego półrocza zapatruje się Pan na wyniki za cały 2014 rok?

 

Artur Mikołajko: Chcemy osiągną dodatni wynik finansowy.

 

 

inwestoR: ciekawi mnie czy sprzedawcy w sklepach dostają wynagrodzenie od wielkości sprzedaży?

 

Artur Mikołajko: Tak, sprzedawcy otrzymują premię od wielkości sprzedaży.

 

 

andi: Obrót akcjami spółki na GPW jest śladowy. Pojedyncze transakcje potrafią zbić kurs o kilka procent. Kiedyś w planach była emisja mająca na celu rozwodnienie kapitału? Czy nadal jest rozważana?

 

Artur Mikołajko: Przy tym poziomie kursu akcji na razie nie rozważamy dodatkowej emisji.

 

 

Robson: jak kształtują się marże produktów całorocznych względem pozostałych produktów?

 

Artur Mikołajko: Ciężki sprzęt sportowy: rowery, narty, sprzęt fitnesowy ma niską marżę, odzież jest na średniej marży, a akcesoria sportowe na najwyższej. W renomowanym sklepie sportowym musimy przedstawić klientowi ofertę wszystkich grup towarowych, z naciskiem na różnorodność.

 

 

fifi grosz: Czy jest możliwe wydłużenie terminów płatności od dostawców?

 

Artur Mikołajko: Model współpracy INTERSPORT z dostawcami wyróżnia się dogodnymi warunkami płatności.

 

 

zimmek!: ile lokali jeszcze planujecie \"pomniejszyć\"?

 

Artur Mikołajko: Obecnie jesteśmy na etapie modernizacji salonu w CH Riviera w Gdyni. Zmiejszamy go z pow. około 2.600 m2 do 1.200 m2.

 

 

zimmek!: ale w nieskończoność nie na się tego zmniejszać

 

Artur Mikołajko: Chcemy osiągnąć zaplanowany poziom rentowności sklepów. Nie chodzi o samo zmniejszanie powierzchni a jej dostosowanie do odpowiedniej lokalizacji.

 

 

Dagson: Czy Mistrzostwa Świata w Siatkówce w Polsce mają jakieś znaczenie dla sprzedaży?

 

Artur Mikołajko: Posiadamy małą ofertę z tym związaną, ale nie ma to większego znaczenia na globalne wyniki.

 

 

Dagson: pamietam, że efekt EURO był super dla Was i odbił się w wynikach

 

Artur Mikołajko: Tak, ale EURO było wyjątkowe, bo dotyczyło ogromnej ilości kibiców na stadionach i fan zonach.

 

 

łysy: Po doświadczeniach z zeszłej zimy macie już strategię, jeżeli sytuacja się powtórzy w tym roku?

 

Artur Mikołajko: Nasze oczekiwania do sprzedaży grup zimowych są w tym roku mniejsze ponieważ stawiamy na sprzedaż grup całorocznych.

 

 

Piotras_1988: skąd taki wzrost sprzedaży. Nigdzie nie widziałem żadnej nowej akcji promocyjnej

 

Artur Mikołajko: Od lutego do sierpnia notujemy stały wzrost sprzedaży r/r. Wynika to głównie z dynamiki obrotów grup całorocznych. Poza tym mamy wiele akcji promocyjnych skierownych do wszystkich klientów oraz do klientów systemu lojalnościowego.

 

 

waldi: Czym wyróżnia się spółka na tle konkurencji?

 

Artur Mikołajko: Zależy której konkurencji ? Mamy dobre, markowe produkty w możliwie najlepszych cenach, oferowane w dogodnych lokalizacjach dla klienta. Oferujemy usługi dodatkowe: w tym serwis narciarski-rowerowy-łyżworolkowy-tenisowy, badanie na bieżni, e-sklep, imprezy dla stałych klientów.

 

 

marek b: Czy możecie otwierać sklepy w polsce w modelu franczyzowym? Jeśli tak to czy taki model wpsółpracy jest rozważany?

 

Artur Mikołajko: Tak, zgodnie z zapisami umowy licencyjnej możemy rozwijać sieć franczyzową w Polsce. Obecnie skupiamy się jednak na rozwoju sklepów własnych.

 

 

Tomek: Kiedy będzie można spodziewać sie stałego zrównoważonego wzrostu akcji ?

 

Artur Mikołajko: Kiedy zaczniemy pokazywać coraz lepsze wyniki. Mam nadzieję, że to nastąpi w najbliższym czasie.

 

 

deco: W czym widzi Pan potencjał spółki? Kurs akcji w trendzie spadkowym... niestety

 

Artur Mikołajko: Głównie w poprawie wyników...

 

 

marek b: Jak w dwóch zdaniach zachęciłby Pan inwestorów do kupna akcji?

 

Artur Mikołajko: W spółce drzemie duży potencjał. Akcje dzisiaj są wyjątkowo tanie i można na nich będzie w przyszłości dużo zarobić. Planujemy dalsze wzrosty sprzedaży, co wpłynie pozytywnie na poprawę wyników i przełoży się na kurs akcji.

 

 

marek b: Jaki wpływ na wyniki spółki miała sprazedaż artykułów FIFA World Cup 2014?

 

Artur Mikołajko: Jak już wcześniej odpowiadałem - był pozytywny ale nieznaczący.

 

 

marek b: Jakie były główne wydatki inwestycyjne spółki w bieżącym roku?

 

Artur Mikołajko: Otworzyliśmy dwa nowe sklepy - w Lublinie i Kaliszu.

 

 

marek b: W tym i przyszłym roku przypada termin spłaty ok. 15 mln zł kredytów krótkotemirnowych. Czy spółka będzie refinansować zadłużenie bieżące zadłużeniem długoterminowym?

 

Artur Mikołajko: Planujemy odnowić kredyty na kolejny okres.

 

 

marek b: Czy możemy spodziewać się dalszej obniżki marż?

 

Artur Mikołajko: Chcemy docelowo podwyższyć marżę sprzedażową.

 

 

marek b: Większość zobowiązań stanowią te krótkoterminowe. Czy powinniśmy się martwić?

 

Artur Mikołajko: Nie :)

 

 

marek b: Czy wszystkie sklepy sieci są rentowne?

 

Artur Mikołajko: Niestety nie. Stąd wynika nasza optymalizacja powierzchni sieci.

 

 

marek b: Jaką orientacyjnie stawkę za metr kw. płacicie?

 

Artur Mikołajko: Wg naszej wiedzy jest ona rozsądnie niska...

 

 

Janko: czy ceny wynajmu takich powierzchni idzie w dół?

 

Artur Mikołajko: Z tego co nam wiadomo, ceny wynajmu się nie zmieniły jeśli chodzi o cały rynek. Natomiast różnie wygląda to w poszczególnych lokalizacjach.

 

 

marek b: Jakie są plany spółki związane z otwarciami nowych sklepów?

 

Artur Mikołajko: Planujemy rozwój sieci sprzedaży, ale tylko w dogodnych lokalizacjach oraz na dobrych warunkach finansowych.

 

 

proffes: Z jaką marżą spółka sprzedaje produkty?

 

Artur Mikołajko: Jak już odpowiadałem, wcześniej marże na posczególnych produktach są zróżnicowane i oscylują około 40% - nie jesteśmy "odzieżówką" aby osiągać więcej :)

 

 

Sowa: Panie Arturze, udało Wam się zmniejszyć straty, zwiększyć przychody netto, ale zysk brutto jest dużo niższy wobec 1H13. Dlaczego?

 

Artur Mikołajko: Jak już odpowiadałem wcześniej, za mniejszy zysk od oczekiwanego odpowiedzialny jest wynik sprzedaży zimowej (I-II). Od marca do czerwca wynik na sprzedaży jest znacznie lepszy r/r.

 

 

marek b: Jeśli marża oscyluje koło 40%, to eliminując rowery, narty etc. mamy ponad 60%? Czy jeszcze więcej?

 

Artur Mikołajko: W całości oscyluje około 40%. Na dobrych markowych produktach nie można mieć 60% jeśli nie jest się producentem.

 

 

andi: czy obecnie bardzo ciepły wrzesień pomaga, czy przeszkadza w sprzedaży?

 

Artur Mikołajko: Ciepły wrzesień nam nie pomaga....

 

 

marek b: Cena za metr kw - poniżej 30€? Może jakieś widełki?

 

Artur Mikołajko: Na szczęście znacznie poniżej 30 € ..

 

 

marek b: Odnośnie zapadającego zadłużenia krótkoterminowego - rozumiem, że będą przedłużane umowy na kredyty w rachunku bieżącym?

 

Artur Mikołajko: Tak.

 

 

Im on fire: Czy w ostatnim okresie skończyły się umowy na wynajmowane powierzchnie handlowe? Spółka wynegocjowała lepsze warunki przy przedłużaniu? Które umowy są bliskie wygaśnięcia?

 

Artur Mikołajko: W każdym roku kończy się kilka umów najmu. Jest to okazja do renegocjacji warunków. Ostatnio przedłużyliśmy umowę w Arkadii na porównywalnych warunkach, w innym centrum handlowym udało nam sie obniżyć czynsz.

 

 

Łukasz EM: Panie Prezesie, niby fajny ten wasz sklep, ale kto te rzeczy kupuje? w mojej opinii macie mega drogie produkty. czy macie jakieś narzucenia z centrali? Niemiecki intersport też jest drogi w porównaniu do konkurencji

 

Artur Mikołajko: Na całym świecie produkty markowe nie są tanie - jakość jest w cenie. Np. na rynku samochodowym auto potrafi kosztować od 30 do 300 tys. zł - podobnie jest w przypadku butów biegowych, które mogą kosztować od 50-1000 zł. Świadomy klient wybiera produkty spełniające odpowiednie parametry.

 

 

sad september: Istotnie spadły koszty finansowe.... czy jest to spowodowane spadkiem wysokości odsetek czy innymi zdarzeniami jednorazowymi?

 

Artur Mikołajko: Wysokości odsetek.

 

 

Fijałek: Czy zarząd zakłada dalszy rozwój marek własnych?

 

Artur Mikołajko: Tak, zakładamy dalszy rozwój marek własnych jako uzupełnienie oferty wiodących producentów.

 

 

andi: Jakie warunki musiałyby zostać spełnione, żebyście mieli szansę na wypracowanie ok. 5% rentowności netto? Jaki poziom rentowności może osiągnąć Intersport np. w perspektywie 3 lat?

 

Artur Mikołajko: Planujemy powrócić do dobrych czasów osiągania rentowności na poziomie 3%.

 

 

czatmistrz: Jakie usługi dodatkowe można świadczyć w sklepach oprócz dotychczasowych?

 

Artur Mikołajko: W tym roku po raz pierwszy w naszych salonach na specjalnych urządzeniach można było dobrać odpowiednią wielkość roweru, poszerzyliśmy bazę sklepów oferujących badanie biegaczy na bieżni. Stale rozszerzamy ofertę usług dodatkowych.

 

 

marek b: Czy popularyzacja sportowego stylu życia w szczególności biegania i fitness znacząco i bezpośrednio wpływa na wyniki, czy jest to ogólny pozytywny wpływ?

 

Artur Mikołajko: Popularyzacja biegania i fitnesu wpływa pozytywnie na sprzedaż tych grup towarowych. Ich dynamika jest obecnie dwucyfrowa.

 

 

Stypuł: Spółka charakteryzuje się bardzo dobrą obsługą. Jakie działania podejmujecie aby obsługa była na takim poziomie..

 

Artur Mikołajko: Staramy się odpowiednio dobrać obsługę w procesie rekrutacji, długo ją szkolimy a następnie kontrolujemy okresowo. Najlepsi otrzymują premię.

 

 

marek b: Decathlon ma inny koncept rozwoju, a jak zapatrujecie się na zagrożenie konkurencyjne ze strony Martes Sport, który wydaje się mieć zbliżony koncept biznesowy, a ostatnio otwiera coraz więcej sklepów

 

Artur Mikołajko: Martes Sport opiera się głównie na swoich markach i ma tanie produkty - podobnie jak Decathlon. Nasza oferta jest inna - mocno sie różnimy, co potrafi docenić świadomy klient.

 

 

marcin: Czy planują Państwo wprowadzenie produktów innych firm?

 

Artur Mikołajko: Nie zamykamy sie na żadne firmy. W strategii INTERSPORT jest posiadanie oferty najlepszych producentów. Ciągle testujemy nowych dostawców i ich produkty na pojedynczych sklepach i w przypadku pozytywnych efektów sprzedaży rozszerzamy na całą sieć.

 

 

andi: W jakim stopniu udało się spółce uniezależnić poziom przychodów od pogody. Jakie są Państwa szacunki dot. wyników II półrocza br.

 

Artur Mikołajko: Uniezależniliśmy się od pogody kładąc nacisk na grupy całoroczne. Nie podawaliśmy prognozy, ale planujemy osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego w tym roku.

 

 

andi: czy spółka ma większe potrzeby kapitałowe, czy ewentualne zyski mogłaby przeznaczyć na dywidendę?

 

Artur Mikołajko: Jak już wcześniej informowaliśmy... w momencie kiedy zaczniemy wypracowywać znaczące zyski, chcemy część przeznaczyć na dywidendę.

 

 

tm: Z czego wynika niska rentowność niektórych sklepów

 

Artur Mikołajko: Czasami ze zbyt dużej powierzchni, a czasami z niedostosowania warunków finansowych do danej lokalizacji.

 

 

marek b: Na Zachodzie wzrasta moda na elektryczne rowery i inne gadżety ekologicznej, ale niekoniecznie wysiłkowej jazdy. Jak Pan ocenia potencjał takich produktów i czy możliwe jest wprowadzenie go do sklepów?

 

Artur Mikołajko: W Niemczech sprzedaż elekrycznych rowerów przeżywa boom... kupują je głównie emeryci. Niestety polskiego emeryta nie stać na taki rower. Posiadamy takie rowery w sprzedaży, ale ich sprzedaz jest śladowa. Barierą jest cena.

 

 

kris: rośnie zainteresowanie sportem, dlaczego nie widać tego w wynikach spółki, kiedy należy oczekiwać poprawy?

 

Artur Mikołajko: Przeciwnie, w tym roku spółka od lutego do sierpnia pokazuje wzrosty sprzedaży.

 

 

marek b: Jak wygląda lojalizacja pracowników, zatrzymywania najlepszych sprzedawców? Zdarzyło mi się spotkać w IS z różną jakością obsługi...

 

Artur Mikołajko: Prowadzimy program kafeteryjny dla pracowników, najlepszych nagradzamy premią. Staramy się mieć jak najlepszych pracowników, ale młodzi ludzie uprawiający sport nie zawsze mają dobre podejście do klientów - pracujemy nad tym :)

 

 

marek b: Czy w obszarze optymalizacji zatrudnienia coś będzie sie działo?

 

Artur Mikołajko: Cały czas dostosowujemy ilość pracowników do natężenia sprzedaży w salonach. Dbamy o jakość pracowników, staramy sie eliminować najsłabszych i w ich miejsce zatrudniać bardziej obiecujących. Od tego roku mamy również ponad 5% pracowników z niewielkim stopniem niepełnosprawności, co przynosi oszczędności w kosztach zatrudnienia.

 

 

marek b: Jakie są przyczyny tak znacznego spadku zysków firmy?

 

Artur Mikołajko: Odpowiadałem już wcześniej :) - chodzi głownie o słabe wyniki sprzedaży zimowej (stycznia i lutego).

 

 

Moderator: Dziękujemy bardzo ! Zapraszamy do kontaktu poprzez stronę internetową www.inwestor.intersport.pl, archiwalny zapis czata zostanie opublikowany na naszej stronie oraz stronie SII. Zainteresowane osoby prosimy o dalszy kontakt mailowy.

 

 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie