Chat with us, powered by LiveChat

Fundacja CSR Profit publikuje przewodnik po tematyce zaangażowania interesariuszy

Skomentuj artykuł
© contrastwerkstatt - Fotolia.com

Podstawowymi założeniami odpowiedzialnego biznesu są: wywieranie pozytywnego wpływu na otoczenie, niwelowanie szkodliwych czynników powstałych w wyniku działalności przedsiębiorstwa, wspieranie zrównoważonego rozwoju i tworzenie trwałej wartości biznesowej. CSR niezaprzeczalnie wpływa na wzrost konkurencyjności firmy, a konsekwentnie realizowany buduje jej wartość. Firmy angażują w CSR coraz więcej zasobów. Powstaje jednak pytanie co zrobić, aby te zasoby zostały wykorzystanie jak najefektywniej? Odpowiedzi udziela Fundacja CSR Profit, której misją jest wspieranie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw oraz społeczeństwa. Właśnie ukazała się najnowsza publikacja Fundacji : „Wartość angażowania interariuszy”, która odpowiada na wiele nurtujących pytań związanych z wdrażaniem idei odpowiedzialnego biznesu.

 

Celem publikacji jest przedstawienie wartości i praktycznego wymiaru angażowania interesariuszy przede wszystkim dla biznesu, ale również dla organizacji rozumianej w szerszym kontekście (np. NGOs). Z publikacji można dowiedzieć się czego oczekują od przedsiębiorcy interesariusze, jak strategicznie angażować interesariuszy, jakie korzyści można osiągnąć z wdrażania CSRu oraz poznać opinię tych którzy wdrażają ideę odpowiedzialnego biznesu od dawna.

 Wartość angażowania interesariuszy

 

Poradnik przeprowadza czytelnika przez najważniejsze normy i standardy w zakresie angażowania interesariuszy wskazując przy tym metody wdrożenia strategicznego zarządzania relacjami z interesariuszami. Prezentuje także Kodeks Współpracy z Interesariuszami, jako jedną z wielu możliwych form wdrożenia strategicznego podejścia do tematu angażowania interesariuszy.

 

Co ważne, publikacja nie odnosi się jedynie do teorii, ale podaje najciekawsze przykłady zaczerpnięte z takich firm i organizacji jak: Pirelli, NESsT, NotJustShop, SPOA „Dalej Razem”. Poradnik przedstawia także punkt widzenia odpowiedzialnych inwestorów (F&C Investments i RobecoSAM), w tym model oceny strategicznego angażowania interesariuszy oraz dialog z firmami na temat kluczowych zagadnień pozafinansowych.

 

„Wartość angażowania interesariuszy” ujmuje temat z trzech perspektyw: przedsiębiorcy, inwestora oraz organizacji pozarządowej, dzięki czemu może stanowić dobry fundament pod budowę zrównoważonego modelu biznesowego.

 

Publikacja jest dostępna na stronie Fundacji CSR Profit:

 

Poznaj Wartość angażowania interesariuszy

 

„Wartość angażowania interesariuszy” jest częścią zbioru publikacji, jakie przygotowuje Fundacja CSR Profit pod nazwą: Business Impact.

 

Patronat medialny nad akcją objęły: Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, Analizy Online, GoodBrand & Company Polska, CR Navigator, Portal eGospodarka.pl. Zapraszamy do lektury.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie