Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Wyniki finansowe Grupy AMBRA za III kwartał 2013/2014 r.

Czat inwestorski

Temat czata:

Wyniki finansowe Grupy AMBRA
za III kwartał 2013/2014 r.

15 maja
(czwartek) 2014 r. 
g. 14:00

  

Uczestnicy czata: na pytania inwestorów odpowiadać będą:

Robert Ogór, Prezes Zarządu

W Zarządzie AMBRA S.A. od 2003 r., funkcję Prezesa Zarządu pełni od 2008 r. Absolwent Wydziału Filozofii Uniwersytetu w Heidelbergu. W latach 1994 – 2004 pracował jako doradca i członek grupy zarządczej do spraw inwestycji kapitałowych i rynków zagranicznych Sektkellerei Schloss Wachenheim AG – większościowego akcjonariusza AMBRA S.A. Pełni również szereg funkcji nadzorczych w spółkach zależnych AMBRA S.A.

 

 

 

 

 

Piotr Kaźmierczak – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy

Związany z AMBRA S.A. od 2005 r. Pełni funkcję Członka Zarządu AMBRA S.A. od 2008 r. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Studiował również zarządzanie na Uniwersytecie w Würzburgu. Ukończył studia podyplomowe ACCA w zakresie rachunkowości i finansów. W latach 1998 – 2005 pracował w KPMG Polska Audyt Sp. z o.o. w Warszawie oraz w KPMG DTG AG w Düsseldorfie. Pełni również funkcje nadzorcze w spółkach zależnych AMBRA S.A.

 

 

 


Zapis czata inwestorskiego

Moderator: Witamy serdecznie wszystkich uczestników naszego spotkania! Dziękujemy za już zadane pytania i zapraszamy do zadawania kolejnych. Rozpoczynamy za kilka minut...

 

Zdzisław: 2) Wg raportu za miniony kwartał, sprzedaż wartościowa Ambry w Polsce wzrosła o ok. 10% ale w Czechach, Słowacji spadła o ok. 20% a w Rumunii ponad 40% co w sumie przełożyło się na podobną dynamikę całości przychodów rdr. Jak zarząd widzi sytuację przychodów i rentowności w kolejnych 3 kwartałach tego roku kalendarzowego?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Oczekujemy utrzymania wzrostowego trendu sprzedaży w Polsce i stopniowej poprawy w pozostalych segmentach.

 

 

Zdzisław: 3) Spółka wykazała znaczny wzrost zapasów rdr. Czy jest to związane ze słabą sprzedażą zagraniczną (ezrosty akcyzy)? Czy spółka będzie chciała by te zapasy wróciły do normy? Czy oznacza to zrealizowanie niższej od planowanej marży by uwolnić kapitał?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Wyższy poziom zapasów związany jest zatowarowaniem w alkohole mocne przed podwyżka akcyzy w Polsce. Zapas ten będzie stopniowo się zmniejszał do końca roku 2014. W żadnym razie nie doprowadzi to do obniżki marży.

 

 

Zdzisław: 6) Jak prezentuje się pozycja Ambry względem głównych konkurentów? Spółka traci czy zyskuje udziały rynkowe?7) Wg posiadanych przez zarząd informacji, jaka jest zyskowność/marże głównych konkurentów Ambry w porównaniu do Spółki? Czy względna sytuacja spółki się poprawia, pogarsza?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Spółka umacnia swoją pozycję rynkowa wobec konkurentów. Wzrosty sprzedaży na rynku polskim osiągane są przez główne marki CIN&CIN, EL SOL, FRESCO oraz nowa marka CYDR LUBELSKI.

 

 

Zdzisław: 9) Jak sytuacja na Ukrainie wpływa na ceny zakupu surowca i jak to Zarząd widzi najbliższych kwartałach?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Ukraina nie jest eksporterem wina i sytuacja w tym kraju nie ma wpływu na ceny surowców w naszej branży.

 

 

Zdzisław: 4) W raporcie kwartalnym została zawarta informacja o wprowadzeniu na rynki zagraniczne nowych produktów, które mają wesprzeć przychody w warunkach wzrostu akcyzy m.in. w Rumunii. Jakie są to produkty (tańsze czy droższe, jaki segment rynku) i dlaczego?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nowe produkty w Rumunii oznaczają sprzedaż istniejących marek Grupy w niższych segmentach cenowych, ale o poprawionej rentowności dzięki zmienionym recepturom.

 

 

Zdzisław: 10) Jaka jest planowana roczna kontrybucja na poziomie przychodów i zysku netto z rynku cydru w tym roku kalendarzowym i jaka jest realizacja planu po minionym kwartale?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Sprzedaż i rozwój marki CYDR LUBELSKI jako lidera nowego rynku cydru w Polsce przebiega zgodnie z planem. Z uwagi na duże wsparcie dystrybucyjne i marketingowe projekt wdrożenia tej marki będzie w najbliższych okresach wypłaszczał nieznacznie marżę zysku brutto ze sprzedaży oraz zysku operacyjnego. Pomimo tego zyski Grupy będą rosły.

 

 

musujący: Jaki udział ma w polskim rynku cydru Ambra na dziś?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Udział AMBRA w rynku cydru przekracza 40%.

 

 

Zdzisław: 8) Czy spółka prowadzi rozmowy w/s przejęcia innych istotnych podmiotów z branży (ewentualna kwota transakcji powyżej 10 mln zł)?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Aktualnie nie prowadzimy negocjacji w sprawie akwizycji.

 

 

musujący: jak szacujecie udział w rynku cydru pod koniec roku/ po sezonie letnim i mocnej akcji marketingowej?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Oczekujemy dynamicznego wzrostu sprzedaży i rynku cydru w Polsce. Jako lider szybko rosnącego rynku zamierzamy przynajmniej utrzymać dzisiejszą pozycję.

 

 

Zdzisław: 1) Wycena głównego właściciela Ambry co roku rośnie dwucyfrowo począwszy od 2009 r. Kurs Ambry zachował się zwłaszcza w minionym półroczu słabiej. Czy zarząd mając to na uwadze, będzie rekomendował skup akcji w celu wsparcia wyceny?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Od początku roku 2009 kurs Ambry wzrósł o ponad 400%. W tym samym okresie kurs SSW wzrósł o ok. 220%. Nie jest planowany skup akcji.

 

 

Zdzisław: 5) Co nowego słychać w temacie sprzedaży nieruchomości inwestycyjnej w Rumunii wycenianej na ok. 22-24 mln zł? Czy sprzedaż w tym roku jest realna? Jeśli sprzedaż nastąpi to jaka będzie rekomendacja zarządu co do przeznaczenia przychodów z tej sprzedaży?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nieruchomość jest wystawiona na sprzedaż. Zarząd poinformuje o transakcji, kiedy będzie podpisana umowa. W chwili obecnej nie komentujemy prawdopodobieństwa zawarcia transakcji. Rekomendacja co do przeznaczenia przychodów ze sprzedaży będzie możliwa dopiero po jej sprzedaży.

 

 

Beata Drewnowska: Co dla grupy oznacza dynamiczny wzrost sprzedaży cydru? Jaką co najmniej dynamikę sprzedaży Cydru Lubelskiego rok do roku w proc. zakłada Ambra?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Rynek cydru przed rokiem jeszcze nie istniał. W roku 2013 sprzedano w Polsce szacunkowo 2 mln litrów cydru. Oczekujemy, że wolumen sprzedaży w tym roku przynajmniej sie potroi. Docelowo konsumpcja cydru może osiągnąć poziom ok. 2% sprzedaży piwa, co oznaczałoby w okresie 5 lat osiągnięcie rynku ok. 70 mln litrów.

 

 

ryan: Czy spółka ma w planach poszerzyć działalność na rynkach zagranicznych bądź wejść na nowy rynek zagraniczny?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Rynki zagraniczne, poza krajami, gdzie posiadamy spółki zależne, rozwijamy poprzez eksport naszych głównych marek. Nie planujemy inwestycji kapitałowych na tych rynkach.

 

 

Eric_the king: jak na ten moment klarują się alkohole mocne w przychodach Ambry? Rozglądacie się za jakimiś ciekawymi akwizycjami w tym obszarze?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Umacniamy pozycję rynkową w kategorii brandy. Nasze marki PLISKA i SŁONECZNY BRZEG są już liderami sprzedaży w handlu tradycyjnym. Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera w rynku brandy. Drugim ważnym segmentem są wódki superpremium, gdzie marka BACZEWSKI odnotowuje stałe wzrosty sprzedaży na niskiej bazie. Nie planujemy akwizycji w mocnych alkoholach.

 

 

piotr.p: Poproszę o komentarz do spadku kursu Ambry z 12 złotych na 7,5

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zarząd jest przekonany, że obecny kurs spółki jest mocno niedowartościowany. Mamy nadzieję, że inwestorzy podzielą ten pogląd na podstawie wyników kolejnych kwartałów.

 

 

analityk: Czy spółka będzie dążyć do przejęcia pełnej kontroli nad Wine 4 You Sp. Z o. o., udziałów powyżej 50%?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie jest to planowane. Działalność w segmencie Horeca jest realizowana głównie przez operację Centrum Wina należąca do Grupy Ambra.

 

 

ePortfel: Czy badacie satysfakcję konsumentów cydru i czy receptura (smak) będzie poprawiana czy jest w tej chwili optymalna?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Koncepcja marki, produktu, jego opakowania, jak również jego smak zostały wypracowane w oparciu o dogłębne badania oczekiwań i preferencji konsumenckich. Oceniamy, że jest to właśnie jednym z powodów entuzjastycznego przyjęcia naszej propozycji produktowej przez polskich konsumentów. Wraz z rozwojem rynku różnicować się będzie profil oczekiwań, za którym będą podążać nasze prace nad dalszym rozwojem portfela produktów. Cydr jest produktem naturalnym i opieramy naszą strategię na maksymalizacji jakościowej.

 

 

marcin: Witam. Jaki udział w przychodach segmentu Polska ma eksport zagranicę? Jaka jest wartość eksportu spółki na rynki Rosji i Ukrainy?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Udział eksportu w segmencie Polska nie przekracza 2%, głównie do Rosji. Nie eksportujemy na Ukrainę.

 

 

Dawid: Czy spółka planuje wprowadzić na rynek kolejne nowe produkty?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W tym roku koncentrujemy nasze działania na pełnym wykorzystaniu szansy biznesowej zawartej w projekcie rozwojowym CYDR LUBELSKI.

 

 

money: Jak kształtują się marże na poszczególnych produktach/markach?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Naszą strategią jest utrzymywanie zrównoważonych marż rynkowych w portfelu głównych marek i linii biznesowych.

 

 

ePortfel: Czy biznes handlowy (sklepy Centrum Wina) jest rentowny? Czy jego wpływ na wynik operacyjny całej grupy jest znaczący czy marginalny?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Wszystkie operacje działające na polskim rynku są rentowne. Wpływ wyników sieci sklepów CENTRUM WINA nie przekracza 10% wyniku Grupy.

 

 

marcin: Jaki poziom długu netto Ambra będzie mieć na koniec roku ? Jakie będą inwestycje w tym roku ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Dług na 30.06.2014 utrzyma się na poziomie zbliżonym do roku ubiegłego. Inwestycje wyniosą około 15 mln zł w roku 2013/14.

 

 

Zdzisław: W raporcie kwartalnym napisano, że spadły ceny surowca. O jaki surowiec chodziło? Jak Zarząd widzi zmiany cen głównych surowców w nadchodzących kwartałach względem cen z

analogicznych okresów poprzedniego roku?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Głównym surowcem mającym wpływ na koszt wytworzenia jest w naszej Grupie wino. Ceny wina w następstwie zbiorów 2013 r. spadły w porównaniu do roku 2012. Efekty te będą widoczne, z powodu długości cyklu technologicznego, od połowy bieżącego roku kalendarzowego.

 

 

marcin: Czy patrząc na akcjonariat Ambry boicie sie Panowie podaży akcji ze strony OFE po reformie?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie możemy wykluczyć zwiększonej podaży ze strony OFE. Z drugiej strony poprawić mogłaby się płynność akcji. W średnim okresie nie obawiamy się spadku kursu z tego powodu.

 

 

piotr.p: Czy za ostatni kwartał roku obrotowego strata netto r/r będzie mniejsza jak obiecywał poprzednio Pan Prezes czy tak jak okazało się w III kwartale wyższa?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Oczekujemy poprawy wyniku netto w IV kwartale. Wynik netto w III kwartale był niższy od ub. r. nieznacznie, czyli o 151 tys. zł. Narastająco po III kwartałach wynik netto jest lepszy o 1.150 tys. zł, czyli o 6%.

 

 

Beata Drewnowska: Jakie przede wszystkim działania mają wpłynąć na zapowiedziany wzrost zysku netto i EBIT rok do roku?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W odniesieniu do przyszłego roku obrotowego poprawa zysków powinna zostać osiągnięta głównie na bazie oczekiwanej kontynuacji wzrostowego trendu sprzedaży. Dynamika sprzedaży i zysku brutto ze sprzedaży powinna przewyższyć inwestycje w rozwój w nowych segmentach (CYDR LUBELSKI).

 

 

GPW_master: Które kwartały stanowiły o gorszym łącznym narastającym wyniku Grupy? Z czego to wynikało?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Narastający wynik netto w roku obrotowym 2013/2014 wynosi 20,3 mln zł i jest lepszy niż w tym samym okresie roku ubiegłego o 1.150 tys. zł. Grupa AMBRA w największym stopniu będzie poprawiać wyniki poza głównym sezonem sprzedażowym (poza IV kwartałem kalendarzowym) dzięki zmniejszonej sezonowości (wzrost rynku wina, wzrost udziału innych kategorii, m.in. cydru w sprzedaży).

 

 

pytający: nie boi się Pan Prezes, że cydr okaże się przejściową modą? Nakłady inwestycyjne przeznaczone na promocje cydru są znaczne…

 

Zarząd Grupy AMBRA: Cydr jest ukształtowaną i dojrzałą kategorią rynku alkoholi w wielu krajach Europy. Jest również produktem naturalnym, a nie kreacją marketingowo-reklamową. Cydr nie jest modą.

 

 

piotr.p: Kiedy zatrudnicie animatora który będzie dbał o płynność akcji? ostatnie spadki według mnie związane były z brakiem płynności i niewielkie zlecenia sprzedaży powodowały duże spadki kursu

 

Zarząd Grupy AMBRA: Spółka zatrudnia animatora. Jednak jego rola polega na zwiększaniu płynności a nie obronie kursu akcji. Działamy na rzecz zwiększania płynność akcji m.in. przez rozwijanie kontaktów z inwestorami indywidualnymi.

 

 

giełda_club: jak wytłumaczycie bardzo niepokojący czynnik jakim jest spadek zysków przy wzroście sprzedaży? Wojna cenowa? Wzrost kosztów operacyjnych?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Oczekujemy na rok 2014 ok. 4-5% wzrostu rynku wina w Polsce. Nasza sprzedaż produktów winiarskich powinna rosnąć zgodnie z dynamiką rynku. Średnio- i długoterminowo rynek wina będzie znajdował się w trendzie wzrostu w oparciu o nadal niską bazę konsumpcji per capita oraz silne społeczne czynniki prowzrostowe.

 

 

Ireneusz: Panie prezesie, w samym III kwartale przychody są lepsze niż w analogicznym okresie poprzednim. Jednak narastająco wyniki za 3 kwartały są gorsze. Czy należy spodziewać się gorszego roku obrotowego niż poprzedni?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Naszym celem jest zakończenie bieżącego roku obrotowego sprzedażowo i wynikowo na plusie.

 

 

piotr.p: Przy okazji omówienia wyników za poprzedni kwartał Pan Prezes informował o możliwej sprzedaży w bieżącym roku kalendarzowym działki w Bukareszcie, czy na wspomnianej transakcji Ambra osiągnie zysk?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Odpowiedź na to pytanie została udzielona już w ramach odpowiedzi na jedno z poprzednich pytań. Na transakcji jeżeli do niej dojdzie zostanie osiągnięty zysk. Wartość rynkowa nieruchomości jest powyżej wartości księgowej.

 

 

Zdzisław: Jakie jest obecnie oprocentowanie zadłużenia kredytowego spółki?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Oprocentowanie głównie oparte na WIBOR, marże poniżej 1%.

 

 

maślak: Znacznie zmniejszyły się zobowiązania długoterminowe. Czy spółka zamierza w najbliższym czasie zaciągać nowe zobowiązania na inwestycje/działalność?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie. Inwestycje finansujemy głównie ze własnych środków.

 

 

były akcjonariusz: Z czego wynikają dość duże różnice kursowe z przeliczenia jednostek? Da się to wyeliminować?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Różnice te wynikają z posiadania jednostek zagranica i nie można ich wyeliminować. Nie maja one jednak wpływu na wyniki i cash flow. Są zapisami czysto księgowymi.

 

 

zbychui: Jaka część pensji z 220 mln przypada na zarząd?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Odsyłamy do raportu rocznego spółki.

 

 

traders: Jakie poczynania marketingowi zarząd robi by zwiększyć sprzedaż/rozpoznawalność cydru?

 

Zarząd Grupy AMBRA: 18 kwietnia ruszyła na szeroką skalę kampania sponsoringowa w mediach, w tym TV, która potrwa do końca lata. Równocześnie dynamicznie rozwijamy dystrybucję i promocję marki w punktach sprzedaży oraz gastronomii. Program kompleksowej budowy marki uzupełniają szerokie aktywacje i publikacje w czasopismach, internecie oraz aktywności eventowe. Już dzisiaj CYDR LUBELSKI jest marką dominującą w percepcji konsumentów i nieomalże utożsamianą z kategorią.

 

 

levy: Do jakich poziomów marż dąży Grupa?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Średnioterminowym celem Zarządu jest osiągnięcie marży EBIT na poziomie 10%.

 

 

benny: Proszę wyjaśnić dlaczego w tym kwartale były niższe przepływy z działalności operacyjnej?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Na niższe przepływy operacyjne wpływ miał wzrost zapasów (alkohole mocne i cydr), a także wyższy poziom należności, ze względu na wzrost sprzedaży w kwartale.

 

 

Jakub: czy firma zastanawia się nad wprowadzeniem np. marki premium/luksusowej? aby zdobyć bardziej wymagających klientów?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Grupa AMBRA jest, poprzez markę dystrybucyjną CENTRUM WINA, wiodącym dystrybutorem win premium w Polsce. Co piąta butelka wina konsumowana w polskich restauracjach pochodzi od naszej Grupy. W alkoholach mocnych realizujemy strategię selektywnego rozwoju skoncentrowaną na produktach premium takich jak np. marka BACZEWSKI. Sklepy CENTRUM WINA są wiodącą siecią sprzedaży win i alkoholi premium w Polsce. Zarówno biznes, jak i portfolio marek będą dalej rozwijane.

 

 

SII_członek: Panie Prezesie, jeszcze jedno...bardzo mocno spadły długoterminowe zobowiązania. Czy to efekt spłaty kredytów? Dlaczego spółka spłaca zobowiązania kosztem strat na koniec okresu?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Jest to efekt wchodzenia kredytów długoterminowych w okres wymagalności do 1 roku. Spółka finansuje się w większym stopniu krótkoterminowo, bo przy niskim poziomie zadłużenia jest to optymalne kosztowo.

 

 

Paula: świadczenia pracownicze wzrosły o 5 mln zł. Czy to efekt rozwoju sieci i zwiększenia zatrudnienia czy może wzrost pensji?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W raporcie skonsolidowanym informujemy o spadku kosztów rzeczowych, jak również osobowych w efekcie działań optymalizacyjnych przeprowadzonych w roku 2012/2013.

 

 

dz.jarek: Jak przedstawiają się marże na poszczególnych rynkach (Polska, Rumunia, Czechy)? Który rynek jest najbardziej rentowny? Jakie są prognozy na przyszłość?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Rynek polski jest najbardziej rentowny i tak pozostanie w przyszłości z uwagi na skalę operacji na tym rynku i jego perspektywy. Rynek polski odpowiada za ponad 80% przychodów i jego udział rośnie.

 

 

inwestor_indywidualny: dlaczego sprzedaż nie przekłada się bezpośrednio na przychody ze sprzedaży? 8.9% vs. 4,5%?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Wpływa na to m.in. zwiększona sprzedaż cydru, którego cena jednostkowa jest niższa od średniej ceny.

 


szymek: co z dywidendą w dłużej perspektywie? Do tej pory co roku dywidenda… teraz na forach słychać głosy, że główny akcjonariusz już nie zapatruje się pozytywnie na kolejne wypłaty…

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zarząd Spółki podtrzymuje strategię trwałej i stabilnej wypłaty dywidendy, która w jego ocenie będzie kontynuowana.

 

 

Peter: Czy sprzedaż cydru jest zgodna z planami zarządu?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Tak.

 

 

Jarek K. Toruń: Jaki jest największy konkurent dla Was w PL?

 

Zarząd Grupy AMBRA: AMBRA posiada 20% udział w polskim rynku wina. Konkurenci Ambry nie przekraczają 10% udziału w rynku.

 

 

Thomas: konkurencja również wdraża swoje marki Cydru Lubelskiego między innymi do Biedronki, czy to powód do obaw związanych z możliwością utratą pozycji lidera ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Popularyzacja cydru wśród polskich konsumentów jest szerokim i powszechnym zjawiskiem. Aktywności sieci dyskontowych wspierają proces popularyzacji i rozszerzają bazę rynkową kategorii. Pozycja lidera CYDRU LUBELSKIEGO nie jest zagrożona, zwłaszcza, że polityka sieci dyskontowych oparta jest na marce własnej lub okresowych promocjach we współpracy z markami producentów.

 

Moderator: Za 5 minut kończymy nasz czat. Odpowiedzi na pytania po zakończeniu czata zostaną uzupełnione na forum inwestorskim - link poniżej.

 

 

Irek_d.: ale to jak? mamy zadać pytania na forum? czy jak? czy sami odpowiecie na pytania za pośrednictwem forum SII?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Tak, prosimy o zadanie pozostałych pytań na forum - odpowiemy na nie w ciągu najbliższego tygodnia.

 

 

Mario_23: Jak wygląda sytuacja spółki w I półroczu 2014? Czy wyniki są lepsze niż w roku poprzednim?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W odniesieniu do II półrocza roku obrotowego 2013/2014 Zarząd oczekuje wzrostu przychodów i zysków.

 

 

dmpko: Prognozują Państwo wzrost rynku wina na 5%, a Analitycy Euromonitora są bardziej sceptyczni widząc max. poziom 3,5%. Jakie założenia powinienem uwzględnić przy swoich obliczeniach ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Różnice między tymi prognozami nie sa bardzo znaczące. Mimo słabej dynamiki w początkowych miesiącach roku oczekujemy poprawy w drugiej połowie roku.

 

 

Beata Drewnowska: wracając do dywidendy - można się jej jak rozumiem spodziewać z zysku za rok 2013/2014?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Tak.

 

Moderator: Dziękujemy za bardzo liczny udział w naszym spotkaniu i prosimy o dalsze pytania na forum inwestorskim - link poniżej. Serdecznie pozdrawiamy wszystkich uczestników! Do widzenia!

 

Po zakończeniu czatu zapraszamy do dyskusji na forum inwestorskim. Przez najbliższy

tydzień Spółka będzie udzielała odpowiedzi na pytania zadane przez inwestorów.

 


Grupa AMBRA jest zdecydowanym liderem rosnącego rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w każdym z głównych segmentów rynku oraz kanałów dystrybucji. Obok własnych marek Grupa AMBRA oferuje również wina importowane od najbardziej renomowanych światowych producentów, m. in. poprzez największą w Polsce sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką CENTRUM WINA liczącą 26 sklepów, największą organizację sprzedaży do restauracji i hoteli (HoReCa) oraz jeden z wiodących winiarskich sklepów internetowych pod marką WINEZJA.PL. Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i rentowności jej marek dla akcjonariuszy. W ciągu ostatnich 3 lat obrotowych Grupa wygenerowała prawie 2 mld zł przychodów ze sprzedaży, ponad 50 mln zł zysku, 108 mln zł przepływów pieniężnych operacyjnych oraz wypłaciła swoim akcjonariuszom w formie dywidend ponad 30 mln zł. AMBRA S.A. zadebiutowała na GPW w Warszawie w czerwcu 2005 r. Jej głównym akcjonariuszem posiadającym ok. 61% akcji jest niemiecki koncern Sektkellerei Schloss Wachenheim AG - światowy lider w produkcji i dystrybucji win musujących notowany na giełdzie we Frankfurcie.


 

Zobacz również:

Tylko do niedzieli, 30 czerwca br. trwać będą zapisy na V edycję szkolenia online Amibroker Praktycznie, autorstwa Pawła Szczepanika. Dla członków SII jest 200 zł zniżki!

Sprawdź, który z blue chipów może się pochwalić w tym roku najwyższą stopą dywidendy.

Wyniki finansowe Grupy AMBRA za III kwartał 2013/2014 r.
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie