Chat with us, powered by LiveChat

Eurotel SA planuje wypłatę dywidendy za 2011 rok w wysokości 1,50 zł na akcję

Eurotel S.A.

 

Eurotel SA, obsługująca sieć ponad 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, planuje wypłatę dywidendy za 2011 rok w wysokości 1,50 zł na akcję. To kolejny rok z rzędu kiedy Spółka dzieli się swoim zyskiem z akcjonariuszami.

 

Zarząd spółki przedstawił Radzie Nadzorczej propozycję podziału zysku netto osiągniętego w 2011 roku w wysokości 6 155 425,89 zł w ten sposób, aby przeznaczyć na wypłatę dywidendy kwotę 5 622 382, 50 zł, zaś resztę zysku w kwocie 533 043,39 zł przeznaczyć na kapitał zapasowy.

 

Powyższy wniosek oznacza, że dywidenda na każdą akcję Spółki w ilości 3 748 255 sztuk wyniesie 1,50 zł. Kapitał akcyjny spółki dzieli się na 3.748.255 akcji.

- Rekomendacją do wypłaty dywidendy w wyższej wysokości niż za ubiegły rok jest poprawienie wyniku Eurotel SA za 2011 rok w stosunku do poprzedniego okresu, kontynuacja strategii corocznych wypłat dywidendy oraz stabilna sytuacja Spółki na rynku. Podział zysku proponowanej wysokości oznacza przeznaczenie ponad 90% zysku na dywidendę - mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA.

 

Jest to kolejny rok z rzędu, w którym Eurotel SA dzieli się swoim zyskiem z akcjonariuszami. Co więcej, wypłacana dywidenda jest z roku na rok wyższa. Za 2008 rok spółka wypłaciła dywidendę w wysokości 1,05 zł; w 2009 r. - 1,20 zł; w 2010 r. - 1,40 zł.

 

Wykres 1.

 

Rok temu, z zysku za 2010 rok, Eurotel SA przeznaczył na dywidendę 5,2 mln zł, czyli 1,40 zł na akcję, a pozostałe 1,72 mln zł na kapitał zapasowy.

Zysk netto Eurotel SA za 2011 rok wzrósł o prawie 10%. Rezultat został osiągnięty głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi spółki zależnej Viamind, obsługującej sieć sprzedaży działającą w ramach operatora PLAY. W tej spółce wynik poprawił się rok do roku o ponad 60%.

 

Tomasz Basiński- Osiągnięte za 2011 rok rezultaty Grupy Eurotel są po raz kolejny lepsze niż w poprzednich latach. W stosunku do 2010 roku nastąpił wzrost zysku netto w wysokości prawie 10%. Rezultat został osiągnięty głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi w ramach spółki zależnej Viamind, obsługującej sieć sprzedaży działającą w ramach operatora PLAY. W tej spółce wynik poprawił się rok do roku o ponad 60% - komentuje Tomasz Basiński, dodając: Rezultaty Grupy są w rzeczywistości jednak jeszcze lepsze, gdyż w 2010 roku miały miejsce jednorazowe zdarzenia poprawiające uzyskany wtedy wynik, a dodatkowo w 2011 roku odpisano znaczną część wartości posiadanych terminali elektronicznych jako składnika majątku Spółki, zmniejszając uzyskany wynik.

 

Suma aktywów i pasywów Grupy Eurotel zamyka się kwotą 65 834 tys. zł. Na koniec 2011 roku Grupa posiadała środki pieniężne wysokości 8 980 tys. zł, a żadna ze spółek Grupy nie korzystała z finansowania zewnętrznego w postaci kredytu bankowego.

 

Tak więc, pomimo wypłacania prawie całości zysku w formie dywidendy, Eurotel SA może konsekwentnie realizować założoną strategię rozwoju Grupy Eurotel i dywersyfikacji kluczowych źródeł przychodów.

 

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Spółka dokonała dwóch ważnych inwestycji. W dniu 22 lutego br. dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży operatora telekomunikacyjnego PLAY (umowa pomiędzy stronami weszła w życie 1 marca). Viamind Sp. z o.o. - spółka zależna od Eurotel SA, kupiła za 1,8 mln zł prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci sprzedaży PLAY - dzięki temu Viamind stał się wiodącym dilerem w ramach operatora PLAY, zarządzając siecią 110 punktów sprzedaży PLAY.

 

Wcześniej, na przełomie listopada i grudnia br., Eurotel SA nabył 33 proc. udziałów w spółce MEDIA System, działającej w segmencie telesprzedaży ("call-center"), co dla Grupy oznacza wejście w nowy obszar działalności i w perspektywie 2 lat także ma znacząco wpłynąć na dywersyfikację przychodów Grupy .

 

Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od 6 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie około 300 salonów sprzedaży w tym T-Mobile (ok. 200 punktów) i PLAY (ponad 110 punktów) oraz sieć Telewizji "n" z 40 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak "Tak-Tak T-Mobile" oraz "Heyah". Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę "Heyah" na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Spółka posiada ponadto sieć ok. 400 terminali (w punktach sprzedaży prasy i sklepach) umożliwiających uzupełnianie stanu kont telefonów komórkowych, realizację płatności za rachunki oraz operacje kartami płatniczymi. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest również autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji "n", dystrybuując usługi tej platformy w sieci punktów sprzedaży niezależnej od innych operatorów telekomunikacyjnych.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie