Chat with us, powered by LiveChat

TOYA S.A. - Zapisy dla inwestorów indywidualnych do 25 lipca



 

KLUCZ DO SUKCESU

 

TRWA OFERTA PUBLICZNA TOYA S.A. – ZAPISY DLA
INWESTORÓW INDYWIDUALNYCH DO 25 LIPCA

Trwa oferta publiczna TOYA S.A., jednej z czołowych polskich spółek w branży artykułów przemysłowych i jednego z liderów polskiego rynku narzędzi ręcznych i elektronarzędzi. Spółka planuje pozyskać z nowej emisji wpływy netto w wysokości około 77 – 120 mln zł, które zamierza przeznaczyć przede wszystkim na zwiększenie skali działalności i rozszerzenie oferty produktowej, jak również wzmocnienie kanałów dystrybucji oraz ewentualne przejęcie spółki z branży, które mogłoby zwiększyć potencjał handlowy TOYA.

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O OFERCIE PUBLICZNEJ TOYA S.A.

  • Oferta publiczna obejmuje 28.103.060 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela Serii C.
  • Cena maksymalna została ustalona na poziomie 4,40 zł za akcję
  • Akcje Toya S.A. zostaną zaoferowane w transzy inwestorów indywidualnych i w transzy inwestorów instytucjonalnych. Spółka zamierza przydzielić inwestorom indywidualnym nie mniej niż 15% i nie więcej niż 25% wszystkich Akcji Oferowanych. Pozostałe Akcje Oferowane zostaną przydzielone Inwestorom Instytucjonalnym.
  • Zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych będą przyjmowane w dniach 19-25 lipca w Punktach Obsługi Klienta Millennium Domu Maklerskiego S.A., Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska S.A., Biura Maklerskiego Alior Banku S.A., Domu Maklerskiego PKO BP S.A. oraz Domu Inwestycyjnego BRE Banku S.A.
  • Spółka przewiduje, iż udział nowych akcjonariuszy w łącznej liczbie akcji Spółki po ofercie będzie kształtował się na poziomie 30%, przy założeniu, że wszystkie akcje zostaną objęte.
  • Doradcami Spółki w procesie upublicznienia są: WOOD & Company Financial Services a.s., S.A., Oddział w Polsce. (oferujący i prowadzący Księgę Popytu), Kancelaria Wardyński i Wspólnicy sp.k. (doradca prawny) oraz PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. (audytor Grupy).

 

HARMONOGRAM OFERTY PUBLICZNEJ

 

Data

Działanie

19 - 26 lipca 2011

Budowanie Księgi Popytu wśród Inwestorów Instytucjonalnych

19 - 25 lipca 2011

Przyjmowanie zapisów od Inwestorów Indywidualnych.

27 lipca 2011 r. do godz. 8.00

Publikacja Ceny Emisyjnej oraz informacji o liczbie Akcji Oferowanych alokowanych Inwestorom Instytucjonalnym oraz Inwestorom Indywidualnym

27 - 29 lipca 2011

Przyjmowanie zapisów od Inwestorów Instytucjonalnych

Najwcześniej 1 sierpnia 2011

Zamknięcie Oferty i przydział akcji Inwestorom Instytucjonalnym oraz Indywidualnym

Najwcześniej 5 sierpnia 2011

Pierwszy dzień notowania PDA na GPW

 

CELE EMISJI

Spółka szacuje, że w zależności od istniejącej koniunktury na GPW, z emisji Akcji Serii C, po uwzględnieniu jej kosztów, może uzyskać wpływy netto w kwocie w przedziale około
77 – 120 mln  zł.

Wpływy pozyskane z oferty publicznej akcji Grupa Toya zamierza przeznaczyć na poniżej wymienione cele rozwojowe, których realizację planuje na lata 2011-2012:

 

Cel emisji

Przeznaczana kwota ze środków pochodzących z emisji

Kapitał obrotowy - zwiększenie skali prowadzonej działalności przez skokowe rozszerzenie oferty asortymentowej

42 – 60 mln zł

Akwizycje – przejęcie spółki z branży, zwiększającej potencjał handlowy Spółki

10 – 15 mln zł

Rozwój tradycyjnego kanału dystrybucji w Polsce - wzmocnienie detalicznego kanału dystrybucji poprzez rozwój sieci sklepów patronackich YATO

10 – 15 mln zł

Rozwój nowoczesnego kanału sprzedaży internetowej

3 – 6 mln zł

Rozwój systemów informatycznych wspomagania sprzedaży

4 – 7 mln zł

Rozwój CRP „Centrum Rozwoju Produktów

3 – 7 mln zł

Dokapitalizowanie Yato China Trading

5 – 10 mln zł

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O GRUPIE TOYA

TOYA S.A. jest jedną z czołowych polskich spółek w branży artykułów przemysłowych i jednym z liderów polskiego rynku narzędzi ręcznych i elektronarzędzi, przeznaczonych zarówno dla profesjonalistów, jak i do domowego użytku.

 

Działalność Grupy obejmuje projektowanie produktów, zlecanie i nadzór jakościowy nad ich produkcją oraz dystrybucję pod własnymi markami poprzez rozwiniętą sieć sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym: w krajach Europy Środkowej, Południowej i Wschodniej - Rosji, Rumunii, Ukrainie, Litwie, na Węgrzech, w Czechach, Niemczech, na Białorusi, w Słowacji i na Bałkanach oraz w krajach Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Oceanii, Afryki oraz Ameryki Centralnej i Południowej.

 

Grupa współpracuje przede wszystkim z producentami z Azji Południowo-Wschodniej, skąd importuje do swoich centrów logistycznych gotowe produkty i sprzedaje je poprzez szeroko rozwiniętą i wysoce efektywną sieć dystrybucji. W Chinach, dzięki wieloletniej obecności na tym rynku, postrzegana jest jako ważny i wiarygodny partner handlowy oraz posiada silną pozycję konkurencyjną. W 2008 roku Spółka rozpoczęła działalność handlową bezpośrednio na rynku chińskim poprzez spółkę Yato China Trading, którą współkontroluje.

 

Obecnie w asortymencie Grupy znajduje się ponad 6 tysięcy artykułów sprzedawanych pod siedmioma markami własnymi (są to: YATO, VOREL, FLO, POWER UP, STOHR, LUND, FALA).

 

Akcjonariuszami TOYA S.A. są: Jan Szmidt (47,9%) i Tomasz Koprowski (24,9%) – założyciele Spółki oraz Romuald Szałagan (18,6%) i Piotr Wojciechowski (8,6%).

 

Na koniec maja 2011 roku Grupa zatrudniała około 293 osoby.

WYNIKI FINANSOWE

Wybrane dane finansowe i informacje pro forma Grupy TOYA przedstawia poniższa tabela

 

 

w tys. PLN

I kw. 2011

I kw. 2010

Zmiana

2010

2009

Przychody ze sprzedaży

54 024

46 072

+17,4%

189 136

167 168

Zysk na działalności operacyjnej

9 873

5 496

+79,8%

28 642

18 854

Zysk netto z działalności kontynuowanej

7 010

3 941

+77,9%

21 298

12 530

 

Więcej informacji na www.toya.pl

 

 


Niniejszy dokument ma charakter wyłącznie promocyjny i nie może stanowić podstawy podjęcia decyzji o dokonaniu inwestycji w papiery wartościowe spółki Toya S.A. („Spółka”). Prospekt emisyjny akcji Spółki („Prospekt”), zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 14 lipca 2011,  został opublikowany na stronie internetowej Spółki www.toya.pl. Prospekt stanowi jedyny prawnie wiążący dokument zawierający informacje na temat Spółki, jej akcji i oferty publicznej i jakakolwiek inwestycja w akcje powinna być dokonywana wyłącznie na podstawie informacji zawartych w Prospekcie oraz wszelkich aneksach oraz komunikatach aktualizujących do Prospektu.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie