Zachęcamy do udziału w 25. Konferencja Rynku Kapitałowego. Udział w tegorocznej konferencji zapowiedziało wielu przedstawicieli rynku kapitałowego, w tym goście honorowi: Jacek Jastrzębski - Przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego, Jurand Drop – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów. Gospodarzem konferencji jest Izba Domów Maklerskich. Celem projektu jest wspieranie rozwoju rynku kapitałowego w Polsce, który ma służyć budowaniu konkurencyjnej gospodarki i dobrobytu obywateli. Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych jest partnerem instytucjonalnym.
📅 9-12 marca 2025 r.
Hotel BUKOVINA, Bukowina Tatrzańska
Konferencja Rynku Kapitałowego to jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych, coroczne 3-dniowe forum dyskusji przedstawicieli zarządów czołowych instytucji finansowych, spółek giełdowych i inwestorów, administracji rządowej, firm konsultingowych, doradców, kancelarii prawnych i audytorów. Celem konferencji jest wspieranie rozwoju rynku kapitałowego w Polsce, który ma służyć budowaniu konkurencyjnej gospodarki oraz dobrobytu obywateli. Od 1 stycznia 2025 r. Polska będzie przewodniczyć pracom Rady Unii Europejskiej. Na posiedzeniu w czerwcu 2024 r. Rada Europejska dokonała przeglądu postępów i omówiła dodatkowe kroki w celu dalszej integracji unijnych rynków kapitałowych. Unia Rynków Kapitałowych będzie jednym z wiodących tematów konferencji w Bukowinie. Polska gospodarka potrzebuje silnego krajowego rynku kapitałowego dla zwiększenia jej innowacyjności i produktywności, a także dla sfinansowania wyzwań transformacji energetycznej i cyfrowej.
Najbliższa 25. jubileuszowa konferencja także będzie okazją do podsumowania 25 lat wspólnych działań czołowych instytucji rynku kapitałowego w interesie rozwoju rynku kapitałowego. KRK’25 to unikatowa platforma dla promocji potencjału polskiego rynku kapitałowego i giełdy w Warszawie.
W ramach najbliższej konferencji zaplanowano blisko 30 paneli, prezentacji i warsztatów merytorycznych. Pierwszego dnia konferencji odbędą się debaty strategiczne dotyczące, m.in. tematów Unii Rynków Kapitałowych, potrzeby ożywienia rynku IPO, współpracy sektora private equity i giełdy, zaangażowania rynku w transformację energetyczną, ładu korporacyjnego spółek giełdowych i wyzwań ESG.
Debata inauguracyjna będzie poświęcona zadaniom polskiego rynku kapitałowego w kontekście wyzwań, jakie czekają krajową gospodarkę w najbliższych latach. Obejmie tematykę związaną z projektem Unii Rynków Kapitałowych oraz rolą polskiego rynku kapitałowego, który zabezpiecza finansowanie krajowych innowacyjnych inwestycji, szczególnie w sektorze średnich i małych firm, co ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia produktywności i konkurencyjności naszej gospodarki, a także dla sfinansowania wyzwań transformacji energetycznej i cyfrowej.
W drugim dniu konferencji odbędą się prelekcje, prezentacje, debaty i panele specjalistyczne na tematy związane z makroekonomią, innowacjami w obszarze rynku kapitałowego, wyzwaniami dla spółek giełdowych czy AI oraz nowych produktów finansowych. W czasie wydarzenia nie zabraknie również tematów związanych z działalnością biur i domów maklerskich. W planach jest także strategiczna Debata Szefów firm inwestycyjnych dot. rozwoju rynku kapitałowego.
W kontekście wyzwań transformacji energetycznej, jakie stoją przed polską gospodarką, Izba Domów Maklerskich organizuje w Bukowinie Tatrzańskiej merytoryczną debatę „Szczyt energetyczny w Bukownie - rola i możliwości rynku kapitałowego w finansowaniu transformacji energetycznej w Polsce”. Debata dot. transformacji energetycznej wpisuje się w kluczowy obecnie temat finansowania inwestycji energetycznych przez krajowe instytucje finansowe i rynek kapitałowy. Wielomiliardowe inwestycje o wysokim ryzyku i wieloletnim okresie zwrotu stanowią wyzwanie dla budżetu państwa i banków, dlatego rola rynku kapitałowego w tych projektach może stanowić ważny element finansowania projektów. Szczyt energetyczny to debata nie tylko na temat potrzeb finansowych, ale przede wszystkim roli, możliwości (instrumenty) i szans dla polskiego rynku kapitałowego i jego uczestników.