Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Informacje o wszystkich rachunkach PPK już niedługo w jednym miejscu!

Podgląd pod rachunki PPK to funkcjonalność portalu mojeppk.pl, której powstanie zapisane zostało w ustawie o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Przepisy wskazują, że uczestnik PPK, po zweryfikowaniu tożsamości, powinien mieć możliwość sprawdzenia, jaki kapitał zgromadził w PPK. To duży projekt, nad którym trwają intensywne prace. Ich zakończenie planowane jest na koniec bieżącego roku, a na początek 2022 – uruchomienie wszystkich funkcjonalności serwisu.


Podgląd pod rachunek PPK to projekt, który ma na celu umożliwienie prezentacji zgromadzonych w PPK środków w jednym miejscu. To nowoczesne technologicznie rozwiązanie, które ma zapewnić każdemu uczestnikowi programu PPK dostęp do swoich indywidualnych kont w ramach nowego serwisu połączonego z oficjalnym portalem mojeppk.pl


Uruchomienie podstrony rachunki.mojeppk.pl otworzy kolejny rozdział we wdrażaniu PPK i będzie stanowiło nową jakość w dostępie do informacji o środkach, dając możliwość łatwego i czytelnego sprawdzenia stanu swoich oszczędności w PPK – podsumowuje Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK, ekspert ds. oszczędzania.

 

Co to oznacza w praktyce?

Każdy uczestnik programu PPK może logować się na swój rachunek PPK w wybranej przez pracodawcę instytucji finansowej. Z czasem jednak może okazać się, że mamy otwartych kilka rachunków PPK w kilku różnych instytucjach – zmieniliśmy pracę lub nasz pracodawca zmienił instytucję obsługującą program PPK. Podgląd, który zostanie uruchomiony na stronie ma gromadzić dane z wszystkich tych instytucji – w jednym miejscu. Oznacza to, że wystarczy zalogować się do serwisu mojeppk.pl, żeby zobaczyć stan wszystkich zgromadzonych środków, bez konieczności logowania się na strony poszczególnych instytucji finansowych.


Jak zalogować się do serwisu mojeppk.pl?

Na portalu www.mojeppk.pl utworzona zostanie specjalna podstrona logowania. Będzie ona dostępna w przeglądarce komputera oraz na urządzeniach mobilnych. Serwis będzie umożliwiał działanie w trybie 24/7, w dni powszednie oraz w weekendy. W pierwszym kroku system zweryfikuje naszą tożsamość, czyli poprosi o zalogowanie: za pomocą profilu zaufanego, bankowości elektronicznej, e-dowodu lub – jeśli ktoś nie korzysta z żadnej z tych możliwości – za pomocą konta założonego w serwisie mojeppk.pl. W tym ostatnim przypadku do zalogowania konieczne będzie podanie indywidualnego loginu nadanego podczas rejestracji konta. System oczywiście będzie wyposażony w narzędzia przypominające i resetujące hasło, ale po kilku nieudanych próbach zalogowania dostęp zostanie zablokowany.

Co znajdzie się w nowym serwisie?

Po poprawnej weryfikacji pojawi się strona główna, umożliwiająca sprawdzenie ogólnego stanu środków zgromadzonych na wszystkich naszych rachunkach PPK. Na głównej stronie zobaczymy zbiorcze zestawienie danych o wszystkich rachunkach PPK: jaka jest wartość wszystkich zgromadzonych oszczędności, jaka jest łączna wartość wszystkich wpłat, a także ile wynoszą wpłaty w podziale na pracownika, pracodawcę oraz państwo. Wykres przedstawi udział procentowy w środkach każdej z finansujących stron (pracownika, pracodawcy, państwa). Na podglądzie zobaczymy również ile rachunków PPK jest podpiętych pod nasze konto. Co ważne, dane w serwisie będą pochodziły z Ewidencji PPK prowadzonej przez PFR S.A., która agreguje dane o prowadzonych rachunkach PPK z całego rynku. Warto pamiętać, że instytucje finansowe nie raportują do Ewidencji PPK w czasie rzeczywistym, a w systemie dobowym. Oznacza to, że stan zaprezentowanych rachunków może być aktualny np. na dzień poprzedni – po zalogowaniu użytkownik będzie widział datę pobrania tych danych z Ewidencji PPK.

Jakie funkcjonalności jeszcze znajdą się na stronie?

Strona będzie prezentowała także listę wszystkich rachunków PPK, nazwy pracodawców i daty zawarcia przez nich umów o prowadzenie PPK, a także nazwy obsługujących nas w danych firmach instytucji finansowych wraz z datą i wysokością ostatniej wpłaty pracodawcy na dany rachunek PPK. Ponadto, będziemy mogli wygenerować raporty z zestawieniem danych o naszych rachunkach i podsumowaniem całości zebranych środków w PPK. Serwis pokaże także nasze wpłaty w ujęciu historycznym (cały okres oszczędzania, ostatnie pół roku, miesiąc, itd.) wraz z uwzględnieniem zrealizowanych wypłat (data i kwota). Ponadto serwis będzie dostarczał podstawowej wiedzy o programie, wyjaśniając jakie są zasady, korzyści z uczestnictwa czy też scenariusze wypłat.

Gdzie uzyskać wsparcie?

Informacje o rachunkach będą prezentowane w sposób przejrzysty i czytelny, a nawigacja po stronie nie będzie skomplikowana. W przypadku trudności będziemy mogli skontaktować się z działem technicznym za pomocą formularza internetowego znajdującego się na stronie lub za pośrednictwem infolinii pod numerem 800 775 775. Konsultanci udzielą pomocy dotyczącej korzystania z serwisu oraz odpowiedzą na pytania związane z funkcjonowaniem programu PPK – infolinia jest zintegrowanym centrum informacji dla wszystkich osób i instytucji zainteresowanych Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.

Jakie są koszty korzystania z serwisu?

Korzystanie z serwisu będzie w pełni bezpłatne. Nowa funkcjonalność jest wymogiem określonym w ustawie, użytkownicy nie poniosą z tego tytułu żadnych opłat.

Czy portal mojeppk.pl zastąpi strony instytucji finansowych?

Serwisy klienckie instytucji finansowych będą działać równolegle z serwisem dostępnym na mojeppk.pl, ponieważ będą się one różnić funkcjonalnościami. Serwis mojeppk.pl pozwoli nam na dostęp do podstawowych informacji o historii naszego oszczędzania oraz na prezentację łącznej wartości środków zgromadzonych na rachunkach. Nie będzie tam jednak możliwe zmienianie danych, wskazywanie osób uprawnionych czy zlecanie jakichkolwiek dyspozycji do zgromadzonych środków – nie będzie to serwis transakcyjny, a czysto informacyjny.

Czy każdy będzie mógł skorzystać z serwisu?

Z możliwości zalogowania na stronę będzie mógł skorzystać każdy oszczędzający w PPK. Zarówno logowanie, jak i cała konstrukcja serwisu pomyślane są tak, aby były dostępne dla wszystkich uczestników PPK. Serwis będzie ogólnodostępny, wielojęzyczny oraz dostosowany do wymagań osób niewidomych i słabowidzących. W pierwszej odsłonie system będzie dostępny w języku polskim i angielskim, planowane jest także uruchomienie strony w języku ukraińskim (w pierwszym półroczu 2021 roku). Wdrożenie innych wersji językowych może potrwać nawet do kilku miesięcy po uruchomieniu wersji polskiej, ale takie rozwiązanie jest planowane.


Więcej informacji już niedługo na

www.mojeppk.pl