Chat with us, powered by LiveChat

Oferta Publiczna akcji spółki Hurtimex SA

1

 

Szanowni Państwo,

 

Zarząd spółki Hurtimex SA zaprasza do udziału w publicznej ofercie akcji serii C. Oferta obejmuje 4 mln akcji o cenie emisyjnej 0,70 zł każda. Zapisy na powyższe walory odbędą się w dniach od 25 do 29 sierpnia 2008 r. Oferującym jest Dom Maklerski POLONIA NET SA, który zorganizował konsorcjum dystrybucyjne. Memorandum Informacyjne sporządzone w związku z powyższą ofertą publiczną jest udostępnione w formie elektronicznej na stronach internetowych: Emitenta - http://www.hurtimex.com.pl/finanse.php?kat=5, Oferującego - www.polonia.com.pl oraz Autoryzowanego Doradcy NewConnect - www.dfp.pl.

Dodatkowo w formie drukowanej Memorandum będzie dostępne:

  • w siedzibie Emitenta w Łodzi: ul. 28 Płk. Strzelców Kaniowskich 42
  • w Punkcie Obsługi Klienta Oferującego DM POLONIA NET S.A. w Krakowie: ul. Szpitalna 40
  • w Punkcie Obsługi Klienta Oferującego DM POLONIA NET S.A. w Warszawie: ul. Nowy Świat 54/56

 

Zapisy na walory Emitenta można składać w poniższych biurach maklerskich:

  • DM POLONIA NET S.A., 31-034 Kraków, ul. Lubicz 3/215;
  • Biuro Maklerskie Banku DnB Nord Polska S.A., 26-600 Radom ul. Żeromskiego 75.

Harmonogram Oferty:

 

Czynność

Termin

Rozpoczęcie przyjmowania zapisów i wpłat na Akcje

25 sierpnia 2008 r.

Zakończenie przyjmowania zapisów i wpłat na Akcje

12 września 2008 r.
do godz. 17:00

Dokonanie przydziału Akcji Oferowanych

18 września 2008 r.

Zamknięcie Oferty publicznej Akcji

18 września 2008 r.

 

Skrócone informacje o spółce są przedstawione poniżej oraz w prezentacjach do ściągnięcia na stronie http://www.hurtimex.com.pl/finanse.php?kat=4.

Profil działalności spółki

Hurtimex SA zajmuje się działalnością projektową i produkcyjną odzieży niemowlęcej i dziecięcej pod własnymi markami handlowymi "tup-tup" i "HOOP". Kolekcje handlowe obu marek powstają dwa razy do roku - występuje podział na sezony wiosna-lato i jesień-zima. Ponadto od początku swojej działalności Emitent jest na terenie Polski dystrybutorem firmy Kanz - czołowego kreatora mody dziecięcej w Europie. Kolekcje odzieży własnych marek przygotowywane są wyłącznie wg wzorów Spółki.

 

Emitent zatrudnia własny zespół projektantów oraz konstruktorów odzieży, którzy w studiu projektowym Spółki, w dziale wzornictwa, tworzą projekty i wzory określonych kolekcji. Część zaprojektowanych wyrobów Spółki to produkcja własna (realizowana z zakupionych przez Spółkę materiałów, przekazywana do konfekcjonowania sprawdzonym firmom szwalniczym na terenie kraju), część zaś to produkcja obca (zakup z importu lub z kraju wg przedstawionych i zaakceptowanych przez Spółkę wzorów). Około 60-70% całości kolekcji stanowią zakupy realizowane na Dalekim Wschodzie (Chiny i Indie). Długoletnie doświadczenie zespołu projektantów i konstruktorów odzieży pracujących w Spółce pozwala na tworzenie kolekcji zgodnych z bieżącymi trendami i potrzebami klientów.

 

Wyroby oznaczone marką „tup-tup” projektowane są z myślą o najmłodszych odbiorcach w przedziale wiekowym 0-9 lat. W ramach określania asortymentu odzieży Spółka na bieżąco stosuje najnowsze tendencje w modzie, gwarantując tym samym dużą różnorodność wyrobów i bogatą kolorystykę. Na sezon wiosna-lato 2008 Emitent pod marką „tup-tup” przygotował 380 nowych modeli ubrań, a kolekcja jesień-zima składa się z 400 modeli. Emitent posiada prawo do zastrzeżonego znaku słowno–graficznego „tup-tup” - wpisanego do rejestru znaków towarowych w Urzędzie Patentowym RP.

 

Marka „HOOP” jest kontynuacją dla marki „tup-tup” i jest dedykowana dzieciom i młodzieży w wieku 7-14 lat. Asortyment „HOOP" charakteryzują się bogatą kolorystyką, licznymi elementami zdobniczymi i fasonami. Kolekcja obejmuje około 120 różnorodnych modeli, m.in. spodnie, spódniczki, koszule, kurtki. Emitent posiada prawo do zastrzeżonego znaku słowno–graficznego „HOOP” - wpisanego do rejestru znaków towarowych w Urzędzie Patentowym RP.

 

W ofercie Spółki znajdują się również mundurki szkolne. Zamawiane są one hurtowo przez szkoły dla wszystkich klas.

 

Aktualnie sieć sprzedaży Emitenta obejmuje trzy własne sklepy firmowe, jeden salon franczyzowy oraz dwanaście sklepów patronackich. Ponadto wyroby Spółki trafiają do ok. dwustu  stale współpracujących odbiorców na terenie całej Polski, którzy podczas tzw. kontraktacji sezonowych, zamawiają towar z półrocznym wyprzedzeniem, a także do klientów niekontraktujących, którzy kupują towar na bieżąco ze stanów magazynowych Spółki poprzez jej agentów regionalnych. Ponadto Hurtimex SA cyklicznie organizuje wyprzedaże końcówek kolekcji. W II półroczu 2008 roku Spółka zamierza rozpocząć proces rozwoju sieci sprzedaży w szczególności w zakresie sklepów franczyzowych. Spółka w ciągu dwóch lat planuje otwarcie 20 sklepów franczyzowych. Inwestycja ta będzie realizowana ze środków pozyskanych z publicznej emisji.

 

Wyroby Emitenta kierowane są również na eksport, około 17% przychodów ze sprzedaży stanowi eksport. Głównymi odbiorcami są Niemcy, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja, Litwa, Łotwa i Estonia oraz Irlandia i Bułgaria. Zamiarem Spółki jest pozyskanie klientów z Węgier, Wielkiej Brytanii, Kanady i Rumunii.

 

Hurtimex SA prowadzi ponadto sprzedaż za pomocą sklepu internetowego, który działa pod adresem www.outlet.tuptup.pl. Klientami docelowymi dla sklepu internetowego są przede wszystkim rodzice i opiekunowie małych dzieci. Sklep internetowy pełni funkcję outletu, ponieważ znajdują się tam przede wszystkim posezonowe wyprzedaże kolekcji oraz towarów o niskich jednostkowych cenach. Największe obroty generowane są w przedziale cenowym 20 - 30 zł za produkt. Obecnie Spółka rozważa dostosowanie sklepu internetowego do przyjmowania płatności w formie elektronicznej. Sprzedaż za pośrednictwem internetu, to stosunkowo niewielkie nakłady na program informatyczny oraz prowadzenie sprzedaży wysyłkowej, która dzięki dużo niższym kosztom zapewnia wysoką rentowność sprzedaży netto.

 

Oprócz sprzedaży odzieży dziecięcej Emitent prowadzi również sprzedaż detaliczną i hurtową dzianin. W ofercie znajdują się różnego rodzaju dzianiny i tkaniny pochodzące min. z nadwyżek produkcyjnych i stoków z własnych kolekcji „tup-tup” i „HOOP”. Oferta jest kierowana zarówno do osób poszukujących dzianin na indywidualne potrzeby, jak i podmiotów produkujących określone wyroby w ramach działalności gospodarczej.

Cele emisji

Hurtimex SA pozyskać z publicznej emisji Akcji serii C kwotę netto 2 468 tys. zł. Całość wpływów z emisji tych akcji Spółka zamierza przeznaczyć na:

 

  • Uruchomienie sieci 20 sklepów franczyzowych, które ugruntują rozpoznawalność własnych marek handlowych i wpłyną na wzrost przychodów ze sprzedaży Spółki. Na powyższy cel Emitent planuje przeznaczyć kwotę w wysokości ok. 1 400 tys. zł.

 

  • Rozszerzenie - we własnej sieci dystrybucji, a także w ramach własnego sklepu internetowego - asortymentu produktów spółki, m.in. o obuwie i zabawki. Realizacja powyższego celu powinna dostosować ofertę Hurtimex SA do wymagań klientów oraz zabezpieczyć przed wahaniami sezonowymi sprzedaży. Na powyższy cel Emitent planuje przeznaczyć kwotę w wysokości około 568 tys. zł.

 

  • Wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP, który wspierać będzie zarządzanie przedsiębiorstwem oraz siecią sklepów własnych i franczyzowych. Na ten cel Spółka zamierza przeznaczyć środki w wysokości około 500 tys. zł. Inwestycje tę zaplanowano na drugą połowę 2008 r. Ma ona charakter krótkoterminowy.

Strategia rozwoju

Hurtimex SA planuje uzyskać istotną pozycję na rynku odzieży dziecięcej, która utożsamiana będzie z wysoką jakością i bogatym wzornictwem oferowanych wyrobów. Celem Firmy jest umocnienie wizerunku marek „tup-tup” i „HOOP”.

 

Do krótkoterminowych planów inwestycyjnych Spółki, mających przynieść wymierne efekty, częściowo już w 2008 r., należą:

 

  • Wdrożenie nowoczesnego, zintegrowanego systemu komputerowego, zapewniającego lepszą kontrolę nad procesami zachodzącymi w Spółce oraz pozwalającego na szybką rozbudowę sieci dystrybucji.

 

Wdrożenie w drugiej połowie 2008 roku zintegrowanego systemu komputerowego klasy ERP ma na celu usystematyzowanie oraz przyspieszenie przepływu informacji między poszczególnymi działami Spółki. Nowy system dostarczy narzędzi, które umożliwią prowadzenie w sposób przejrzysty i łatwy stałego monitoringu sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa. ERP ułatwi planowanie strategiczne, umożliwi sprawne zarządzanie siecią sklepów własnych i franczyzowych, będzie posiadał funkcje budżetowania oraz controllingu. Ponadto pozwoli Spółce szybko uzyskać niezbędne dane do analiz finansowych i marketingowych.

 

  • Rozszerzenie oferty asortymentowej we własnej sieci dystrybucji oraz w ramach własnego sklepu internetowego

 

Spółka przewiduje rozwój własnych marek poprzez rozszerzanie swojej oferty handlowej. Głównym celem jest dalsze wprowadzanie asortymentu „szybko rotującego”, charakteryzującego się krótkim okresem obecności na półkach sklepowych. Spółka aktualnie wprowadziła już uzupełniającą kolekcję odzieży w postaci bielizny niemowlęcej i dziecięcej, która okazała się zdecydowanym sukcesem.

 

Dalszy rozwój oferty asortymentowej uwzględnia również wprowadzenie obuwia, gwarantując tym samym pełną gamę produktów na potrzeby wyspecjalizowanych sklepów. W ramach rozszerzania swojej oferty asortymentowej oraz zwiększania wolumenu produkcyjnego, niezbędny jest rozwój działu technicznego i technologicznego, nadzorującego zarówno produkcję krajową, jak i zagraniczną, który w szczególności powinien pozwolić na zintegrowanie współpracy ze strategicznymi partnerami z Polski oraz z Dalekiego Wschodu.

 

W swoich planach inwestycyjnych Spółka zakłada również rozwój własnego sklepu internetowego (www.outlet.tuptup.pl). Posiadanie marek o ugruntowanej pozycji na rynku oraz wyrobienie u klientów świadomości kupna wyrobów wysokiej jakości stanowiły podstawę do uruchomienia w 2005 roku sprzedaży przez internet. Aktualnie baza klientów Spółki realizujących zakupy za pośrednictwem internetu znacząco się rozszerzyła. Uzupełnienie oferty handlowej o nowe produkty i towary będzie miało znaczący wpływ na dalszy rozwój sprzedaży przy wykorzystaniu internetu.

 

  • Optymalizacja struktury rzeczowych aktywów trwałych

 

Hurtimex SA zamierza dostosować strukturę majątku trwałego do potrzeb prowadzonej działalności operacyjnej. W tym celu Spółka planuje dokonać:

 

    • sprzedaży zbędnych maszyn i urządzeń, w tym maszyn wydzierżawianych K-TEAM Sp. z o.o. (maszyny i urządzenia zakładu farbiarni Spółki). Docelowo Spółka zamierza korzystać z usług outsourcingu, w szczególności w zakresie: barwienia, uszlachetniania tkanin, usług wykorzystywanych do produkcji własnej;

 

    • sprzedaży dwóch zabudowanych nieruchomości zlokalizowanych w Łodzi, przy: ul. 28 Płk. Strzelców Kaniowskich 40 i ul. 28 Płk. Strzelców Kaniowskich 42. Spółka planuje sprzedać obie nieruchomości firmie deweloperskiej z przeznaczeniem na budowę wielorodzinnych budynków mieszkalnych;

 

    • przeniesienia siedziby Spółki (pod warunkiem dokonania transakcji sprzedaży nieruchomości zlokalizowanych w Łodzi, przy ul. 28 Płk. Strzelców Kaniowskich 40 i 42). Nowa siedziba mieścić się będzie w Łodzi, przy ul. Elektronowej 1/3, gdzie Hurtimex SA zamierza wybudować nowy budynek biurowy. Powstanie tam również nowoczesny magazyn wysokiego składowania, dzięki któremu Spółka nie będzie zmuszona korzystać z obcych magazynów, jak ma to miejsce obecnie, co wpłynie również na obniżenie kosztów działalności. Firma podjęła również kroki w celu uzyskania decyzji o warunkach zabudowy dla nieruchomości położonych przy ul. Elektronowej 1/3, dopuszczającej budowę zespołu wielorodzinnych budynków mieszkalnych. W przypadku uzyskania pozytywnej decyzji Emitent odstąpi od realizacji projektu umiejscawiania nowej siedziby na tym terenie  i dokona w tym celu zakupu nowego gruntu zlokalizowanego poza granicami Łodzi i bliżej obecnych lub planowanych połączeń drogowych.

 

Do długoterminowych planów inwestycyjnych Spółki należą:

 

  • Rozszerzenie oferty asortymentowej poprzez przejęcie krajowej firmy obuwniczej specjalizującej się w obuwiu dziecięcym.

 

Spółka, celem poszerzenia swojej oferty asortymentowej, planuje przejęcie na przełomie 2009 -2010 r. krajowej firmy obuwniczej o ugruntowanej pozycji na rynku, specjalizującej się w segmencie obuwia dziecięcego. Pozwoli to na stworzenie pełnej i spójnej propozycji handlowej w szczególności dla franczyzobiorców. Uzupełnienie asortymentu o dodatkowe akcesoria dla dzieci i niemowląt (pieluszki, żywność, zabawki i właśnie obuwie) pozwoli stworzyć wyspecjalizowaną sieć dystrybucji dedykowaną dla tej grupy odbiorców. Najważniejszym elementem, mającym zagwarantować sukces tego przedsięwzięcia, jest długoletnie doświadczenie Emitenta w branży odzieżowej oraz ugruntowana pozycja Spółki na rynku.

 

  • Zwiększenie rynku zbytu przez dalszy rozwój sklepów patronackich oraz uruchomienie sieci sklepów franczyzowych.

 

Obecnie głównym kanałem sprzedaży dla Spółki są sklepy obce oraz współpraca z wyspecjalizowanymi sklepami „multibrandowymi”. Strategia Firmy w najbliższych dwóch latach (2009-2010) zakłada dalszy rozwój sieci sprzedaży, w szczególności w zakresie zwiększania ilości sklepów patronackich, jak i uruchamiania sklepów franczyzowych.

 

Silny rozwój sieci dystrybucji w strategicznych lokalizacjach pozwoli Spółce na ugruntowanie na rynku krajowym pozycji własnych marek „tup-tup” i „HOOP”. Dzięki budowie sieci markowych sklepów nastąpi zwiększenie rozpoznawalności produktów Emitenta. Spółka upatruje duży potencjał w kolekcji dziecięcej występującej pod marką „HOOP” dedykowanej dla dzieci i młodzieży w wieku 7-14 lat. Emitent planuje stworzenie dla marki „HOOP” oddzielnej sieci dystrybucji opartej głównie o sklepy franczyzowe. Niewątpliwym atutem tego przedsięwzięcia jest fakt, iż marka „HOOP” jest rozpoznawalna na krajowym rynku i kojarzona z wyrobami o wysokiej jakości, zgodnymi z aktualnymi trendami.

 

Założeniem strategii Emitenta jest uruchamianie sklepów patronackich i franczyzowych funkcjonujących pod marką „tup–tup” i „HOOP” w miejscowościach do 500 tys. mieszkańców. Lokalizacja sklepów znajdować się będzie w centrach handlowych, mini galeriach, jak i na terenach osiedli mieszkaniowych tych miast. Planowane średnie nakłady inwestycyjne na uruchomienie jednego sklepu franczyzowego kształtują się na poziomie ok. 70 tys. zł. Na kwotę tą składa się wyposażenie lokalu w niezbędny sprzęt informatyczny (ok. 10 tys. zł) oraz zatowarowanie sklepu (ok. 60 tys. zł).

 

W zakresie rozwoju własnych sklepów firmowych strategia Emitenta zakłada umiejscawianie ich w prestiżowych lokalizacjach na terenach miast wojewódzkich powyżej 500 tys. mieszkańców m.in. Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku. Głównym celem tego założenia jest zamiar efektywnego utrwalenia wizerunku własnych marek handlowych na terenie całego kraju. Wraz z rozwojem sieci dystrybucji Spółka zamierza rozszerzać swoją ofertę produktów poprzez wprowadzanie uzupełniającego asortymentu, w postaci np. obuwia, towarów pierwszej potrzeby (pieluchy, żywność dla niemowląt i dzieci, itp.), zabawek oraz innych akcesoriów dziecięcych. Spółka zakłada, że przy udziale aktualnych dystrybutorów, rozszerzenie działalności na tych terenach nastąpi poprzez tworzenie sieci sklepów franczyzowych.

 

Na inwestycję, w zakresie uruchomienia sieci sklepów franczyzowych, Spółka zamierza przeznaczyć środki pozyskane z publicznej emisji Akcji serii C, w kwocie 1.400 tys. zł. Rozpoczęcie realizacji powyższej inwestycji zaplanowano na drugą połowę 2008 r., zakończenie zaś na pierwszą połowę roku 2010. Do końca 2008 r. planowane jest otwarcie 2 sklepów franczyzowych, w I półroczu roku 2009 - 4 sklepów franczyzowych, w II półroczu 2009 r. kolejnych 4 sklepów, natomiast w I półroczu 2010 r. – 10 sklepów franczyzowych. Inwestycja ta ma charakter długoterminowy, gdyż Spółka zamierza kontynuować rozwój sieci sklepów zarówno franczyzowych, jak i własnych. W okresie 2010-2012 r., poczynając od II połowy 2010 r. Emitent planuje otwierać w każdym półroczu łącznie 10 sklepów franczyzowych i własnych. Programowo na koniec 2012 r. funkcjonować powinno 70 sklepów na terenie całego kraju.

 

Jednocześnie począwszy od 2010 r., uwzględniając nabyte już doświadczenie w zarządzaniu siecią sklepów na terenie kraju, Emitent planuje uruchamiać sklepy franczyzowe poza granicami Polski. W pierwszej kolejności sklepy będą prowadzone na terenie Czech, Słowacji, Litwy gdzie Emitent już w chwili obecnej ma dobre kontakty handlowe. Obecnie na terenach Europy Środkowo-Wschodniej, jak i na terenach Europy Zachodniej podstawowym elementem dystrybucji Spółki, tak jak w przypadku krajowego rynku, są sklepy multibrandowe.

 

  • Przekazanie nadzoru nad realizacją produkcji na Dalekim Wschodzie do Biura Handlowego zlokalizowanego w Hong Kongu

 

Spółka od kilku lat, celem zmniejszenia kosztów działalności zleca wykonywanie produkcji na Dalekim Wschodzie (Chiny, Indie). W ciągu najbliższych lat Emitent przewiduje zwiększenie udziału tej produkcji w ogólnej produkcji realizowanej przez Spółkę. Dla zapewnienia ciągłości dostaw oraz zagwarantowania najwyższej jakości swoich wyrobów, Firma zamierza w drugiej połowie 2009 r. otworzyć Biuro Handlowe w Hong Kongu, którego celem byłby nadzór nad realizacją zleceń produkcyjnych na Dalekim Wschodzie.

 

Inwestycje określone w strategii rozwoju, które nie będą finansowane ze środków pozyskanych z publicznej emisji Akcji serii C (optymalizacja struktury rzeczowych aktywów trwałych, rozszerzenie oferty asortymentowej poprzez przejęcie krajowej firmy obuwniczej specjalizującej się w obuwiu dziecięcym, przekazanie nadzoru nad realizacją produkcji na Dalekim Wschodzie do Biura Handlowego zlokalizowanego w Hong Kongu, a także kontynuacja rozwoju sieci sprzedaży) zostaną zrealizowane, jeśli Zarząd uzna to za uzasadnione, przy pozyskaniu uzupełniającego finansowania w postaci innych instrumentów finansowych (kredyt, leasing, dłużne papiery wartościowe), a także sukcesywnie z nadwyżek finansowych wypracowanych przez Spółkę. 

Prognozy finansowe

Spółka w 2008 r. prognozuje osiągnięcie:

  • przychodów ze sprzedaży na poziomie 19 500 tys. zł;
  • zysku netto na poziomie 450 tys. zł.

Wyniki finansowe

Dane finansowe

2007 (tys. zł)

2006 (tys. zł)

Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów

19 409

17 184

Zysk (strata) na działalności gospodarczej

578

- 583

Zysk (strata) brutto

140

- 1 0003

Zysk (strata) netto

109

- 823

Szczegółowe sprawozdanie finansowe Spółki zamieszczone jest w Memorandum Informacyjnym – dostępnym m.in. na stronie http://www.hurtimex.com.pl/finanse.php?kat=5.

 

Akcjonariusze stan obecny – przed emisją akcji

 

Struktura kapitału zakładowego Spółki z wyszczególnieniem głównych akcjonariuszy:

 

Akcjonariusz

Seria akcji oraz ilość akcji
(w szt.)

Ilość głosów
(w szt.)

Udział w liczbie głosów na WZ Spółki (w %)

Udział w kapitale zakładowym Spółki (w %)

Bogdan Kopeć

Seria A

3 300 000

7 565 000

47,28 %

42,65 %

Seria B

965 000

Razem

4 265 000

Jarosław Kopeć

Seria A

900 000

2 145 000

13,41 %

12,45 %

Seria B

345 000

Razem

1 245 000

Krystyna Kopeć

Seria A

900 000

2 145 000

13,41 %

12,45 %

Seria B

345 000

Razem

1 245 000

Marcin Kopeć

Seria A

900 000

2 145 000

13,41 %

12,45 %

Seria B

345 000

Razem

1 245 000

Pozostali

Seria B

2 000 000

2 000 000

12,50 %

20,00 %

Razem

10 000 000

16 000 000

100,00 %

100,00 %

 

 

Struktura akcjonariuszy w kapitale zakładowym Spółki:

 

1

 

Niniejszy materiał ma charakter promocyjny. Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o Emitencie oraz Ofercie Akcji Emitenta jest opublikowane Memorandum Informacyjne Hurtimex SA, które będzie dostępne w wersji elektronicznej od 18.08.2008 r. na stronach internetowych: www.hurtimex.com.pl, www.polonia.com.pl oraz www.dfp.pl.

 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie