Chat with us, powered by LiveChat

Zarząd Triggo S.A.: „Triggo jest jedynym na świecie samochodem, zdolnym pokonywać korki i zaparkować praktycznie wszędzie”

Skomentuj artykuł

W czwartek, 29 kwietnia 2021 roku, na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Zarządem Triggo S.A. w składzie z Panem Rafałem Budweilem, Prezesem Zarządu, Panek Jackiem Koniorem, Wiceprezesem Zarządu oraz z Panem Adamem Piekarskim, Wiceprezesem Zarządu. W trakcie czatu internauci pytali m.in. o pojazd Triggo, model biznesowy, czy otoczenie rynkowe. 

 

Zobacz także: Triggo S.A. rozpoczyna publiczną emisję akcji

 

Pojazd Triggo

W trakcie czatu inwestorzy dopytywali o pilotażową produkcję pojazdów Triggo w Kutnie.

 

Produkcja pilotażowa w Kutnie ruszyła. Zakończy się na przełomie 2021 i 2022 roku. Tak, spółka może i będzie sprzedawać pojazdy z tej serii. Pierwsze z nich znalazły już swoich klientów – wskazał Zarząd Triggo S.A.

 

Inny internauta pytał o zasięg pojazdu Triggo.

 

W Triggo stosujemy system baterii wymiennych, których wymiana trwa zaledwie 5 min, co powoduje że kwestia zasięgu staje się dużo mniej istotna, niż w przypadku innych pojazdów elektrycznych. Na jednej "zmianie" baterii Triggo pokonuje ok. 140 km, co oznacza konieczność wymiany baterii mniej więcej co 20 wypożyczeń. Aby zobaczyć, jak proces wygląda w praktyce, zachęcamy do obejrzenia filmiku na naszym kanale YT – wytłumaczył Zarząd Triggo S.A.

 

Padło także pytanie o wytrzymałość i bezpieczeństwo pojazdu Triggo.

 

Sensem istnienia Triggo jest zapewnienie mobilności i łatwości parkowania, typowej dla skutera bądź motocykla, bez ryzyk i niedogodności związanych z korzystaniem z jednośladów. Zamknięta kabina Triggo jest wyposażona w pasy bezpieczeństwa, może być wyposażona w poduszki powietrzne i ma wbudowane wzmocnienia strukturalne. Jako taka zapewnia poziom bezpieczeństwa zbliżony do małego samochodu miejskiego. Jest to pierwsza taka konstrukcja na świecie – wyjaśnili przedstawiciele Spółki.

 

Jeden z uczestników zapytał o przewagi konkurencyjne rozwiazania Triggo.

 

Kilka razy dotykaliśmy dziś tego tematu, więc zwięźle: Triggo jest jedynym na świecie samochodem, zdolnym pokonywać korki i zaparkować praktycznie wszędzie – podsumował Zarząd.

 

Model biznesowy

Jeden z internautów dopytywał o model sprzedaży pojazdów Triggo.

 

Nasze analizy wskazują, że sprzedaż B2B do szybko rosnącego rynku operatorów Mobility-as-a-Service jest najkrótszą ścieżką do osiągnięcia zyskowności dla firmy. Dlatego szczególnie w pierwszych latach zakładamy koncentrację na sprzedaży B2B – wskazał zarząd Triggo S.A.

 

Nasza strategia zakłada kilka etapów komercjalizacji. Pierwszym jest sprzedaż B2B, w kolejnych wraz z rozwojem technologicznym konstrukcji i wraz z wynikającym z tego radykalnym wzrostem rentowności usług mobilności współdzielonej, planujemy wdrożenie własnych platform w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach.

 

Pierwsze przychody wykażemy w tym roku, zyski pojawią się w kolejnych latach zważywszy na skalę nakładów inwestycyjnych – dodali przedstawiciele Spółki w odpowiedzi na inne pytanie.

 

Inwestorzy pytali o możliwość długoterminowego najmu pojazdu.

 

Wraz z dużym międzynarodowym graczem branży leasingu i wynajmu długoterminowego, pracujemy nad kompleksową, wraz z wymianą baterii ofertą, która odpowiadałaby na podobne - coraz częściej deklarowane - zapotrzebowanie, ale na chwilę obecną nie możemy zdradzić więcej szczegółów – odpowiedzieli.

 

Otoczenie rynkowe

Inwestorzy byli ciekawi, jakie może być zapotrzebowanie na pojazdy Triggo.

 

Wg raportu Frost&Sullivan, w 2030 roku roczny rynek mikrosamochodów elektrycznych ma osiągnąć 1,8 mln szt. Liczymy na kilku procentowy udział w tym rynku – odpowiedział Zarząd.

 

W pytaniu o liczbę producentów pojazdów na zamówienie Zarząd Triggo odniósł się po części do otoczenia rynkowego.

 

Na "odległych" rynkach, takich jak Chiny, Indie, czy Japonia gdzie posiadamy przyznane patenty - planujemy znaleźć po jednym licencjobiorcy. Przy czym nie jest to tożsame z produkcją na zamówienie Triggo S.A. W połowie 2019 roku działało łącznie 236 operatorów car-sharingowych. Wg oczekiwań analityków rynek ten ma rosnąć średniorocznie o 31% r/r przez najbliższą dekadę, a liczba pojazdów wykorzystywanych we flotach ma wzrosnąć do 1,1 mln szt. w 2030 roku. Triggo idealnie pasuje do modelu mobility as a service. Jesteśmy w stanie udowodnić, że Triggo jest w stanie generować kilkukrotnie wyższe przychody niż pełnowymiarowy samochód w ramach tego modelu – tłumaczył Zarząd.

 

Inwestorzy dopytywali także o to, czy pandemia i związane z nią zmiany nawyków nie wpłyną negatywnie na planowaną działalność Spółki.

 

Odnosimy wrażenie, że zagrożenie epidemiczne mogło zadziałać na naszą korzyść. Istnieje uzasadniona obawa, że podróżni będą czuli awersję do korzystania z transportu publicznego, co potwierdza szereg źródeł oficjalnych, w tym Komisja Europejska – odpowiedzieli przedstawiciele Spółki.

 

W trakcie czatu padło pytanie o konkurencję Spółki.

 

Triggo nie posiada żadnej bezpośredniej konkurencji na świecie o zbliżonej funkcjonalności i z uwagi na ochronę patentową prawdopodobnie przez wiele lat będzie miało wyłączność (2037 r.). Istnieje jeszcze jeden projekt pojazdu o zmiennej geometrii - CT Transformer z Izraela, który notabene planuje niebawem swój debiut na tamtejszej giełdzie. Jest to jednak konstrukcja o znacząco gorszych parametrach i o wiele bardziej skomplikowana niż Triggo, ponadto jest na dużo wcześniejszym etapie rozwoju i praktycznie nie posiada ochrony patentowej – podsumowano.

 

 

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zapisem czatu z Triggo S.A. 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie