Chat with us, powered by LiveChat
×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Czym jest SII?

Analiza raportu – Answear.com z istotną poprawą wyników operacyjnych w 2020 roku

© indiraswork - stock.adobe.com

W 2020 roku Answear.com odnotował istotną poprawę wyników operacyjnych. Przychody zwiększyły się do 409,5 mln zł, tj. o 31,6% rdr., natomiast zysk na sprzedaży wyniósł 23,4 mln zł, rosnąc o 239% rdr. Wynik na poziomie zysku netto wyniósł 8,5 mln zł, co oznacza spadek o 21,4% rdr., jednak zarówno w 2019, jak i w 2020 roku, był on zaburzony przez zdarzenia jednorazowe.

  

Rynek e-commerce w 2020 roku

Jak szacują analitycy PwC, odzież i obuwie było jedną z najdynamiczniej rosnących kategorii rynku e-commerce w ostatnich latach. Średnioroczne tempo wzrostu w latach 2019-2020 tego segmentu wyniosł 46,1%, wyższą dynamikę odnotowała jedynie kategoria produktów spożywczych (57,5%). Choć oczekuje się, że w kolejnych latach dynamika spowolni, to wciąż średnioroczne tempo wzrostu sprzedaży odzieży w kanale e-commerce ma wynieść 12,3% w latach 2020-2026. Nominalnie wartość tego segmentu rynku ma się zwiększyć z 13 mld zł w 2020 roku do 27 mld zł w 2026 roku.

 

Źródło: PwC.

 

Wyniki finansowe

Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane dane finansowe za okres IV kw. i całego 2020 roku Answear.com wraz z ich porównaniem do analogicznego okresu roku poprzedniego.

 

Wybrane dane finansowe (tys. zł)  4Q20 4Q19 Zmiana rdr 2020 2019 Zmiana rdr
Przychody ze sprzedaży 146 024 105 542 38,4% 409 457 311 207 31,6%
Wynik brutto na sprzedaży 61 671 43 824 40,9% 170 318 129 577 31,4%
Wynik na sprzedaży 10 288 5 741 79,2% 23 432 6 915 239%
Wynik operacyjny 10 011 3 430 191,9% 22 103 4 374 405%
Wynik brutto 7 736 3 137 146,6% 12 492 1 466 752%
Wynik netto 4 189 2 602 61,0% 8 542 10 874 -21,4%
Wynik EBITDA 11 920 5 195 129,5% 30 164 9 614 214%

Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.

Dalsza część artykułu dostępna za darmo wyłącznie dla członków SII po zalogowaniu się.

Zaloguj się Zarejestruj się

Dla członków SII dostęp jest bezpłatny.

Zostań członkiem SII