×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.

Czym jest SII?

Trwa oferta publiczna BIOGO – dynamicznie rozwijającego się sklepu e-commerce ze zdrową żywnością

@ exclusive-design - stock.adobe.com

Spółka BIOGO dynamicznie rozwijała się w ostatnich latach. W 2020 roku Emitent osiągnął przychody na poziomie 18 mln zł, co oznacza wzrost o 64% rdr. Spółce sprzyjały trendy, takie jak popularyzacja zdrowego trybu życia, czy rozwój sprzedaży internetowej. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem podsumowującym najważniejsze informacje dotyczące działalności Emitenta.

 

 BIOGO logo

O Spółce

BIOGO S.A. prowadzi sklep internetowy ze zdrową żywnością i suplementami diety. W maju 2019 roku za pośrednictwem portali Amazon i eBay Spółka rozpoczęła sprzedaż do pięciu krajów europejskich. Emitent prowadzi także trzy sklepy stacjonarne – dwa we Wrocławiu, a trzeci został otwarty w Poznaniu w listopadzie 2020 roku. Głównym filarem działalności jest kanał e-commerce, z którego pochodzi około 87% przychodów Spółki. Pozostałe 13% wygenerowały sklepy stacjonarne, a Spółka ma w planach otwarcie dwóch placówek w kolejnych miastach Polski. 

 

Informacje o ofercie

Oferta publiczna BIOGO S.A. obejmuje emisję od 21.834 do 124.891 niezdematerializowanych akcji imiennych serii C, do 365.145 niezdematerializowanych akcji imiennych serii D i do 407.087 niezdematerializowanych akcji imiennych serii E. Zapisy na akcje Spólki w ofercie publicznej składać można do 19 kwietnia 2021 roku.

 

Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o ofercie akcji BIOGO S.A. jest dokument ofertowy dostępny na stronie internetowej Emitenta www.emisja.biogo.pl.

 

O rynku

Rynek zdrowej żywności

 

Rynek zdrowej żywności dynamicznie rośnie w ostatnich latach. Firma badawcza The Research Institute of Organic Agriculture (FiBL) oszacowała, że w 2018 roku wartość światowego rynku osiągnęła 97 mld euro, z czego największy jest rynek amerykański – 40,6 mld euro, a kolejnym pod względem wielkości jest rynek niemiecki – 10,9 mld euro, i francuski – 9,1 mld euro. Łączną wartość rynku europejskiego oszacowano na 40,7 mld euro w 2018 roku, co oznacza wzrost o 8% rdr. W okresie 2009-2018 wartość europejskiego rynku zwiększyła się ponad dwukrotnie. 

 

W Europie średnia kwota wydawana na ekożywność na osobę wynosi 44 euro rocznie. Najwięcej na ekożywność wydaje się w Szwajcarii – średnia na osobę to 288 euro rocznie, a w największym europejskim rynku, czyli w Niemczech jest to 100 euro rocznie. Szacuje się, że średnie, roczne wydatki na osobę w Polsce na ekologiczną żywność wynoszą 7 euro. Oczekuje się, że rynek polski będzie się dynamicznie rozwijał w kolejnych latach. Firma badawcza Inquiry Market Research oszacowała wartość polskiego rynku na ponad miliard złotych w 2018 roku i widzi potencjał do jedo dalszego wzrostu na poziomie do 20% rdr. Analitycy zwrócili uwagę, że udział żywności ekologicznej w polskim rynku spożywczym kształtował się na poziomie około 0,3%, podczas gdy średnia unijna to około 4%.

 

Eksperci wymieniają liczne argumenty za dalszym wzrostem rynku ekologicznej żywności. Wpisuje się on w trend zdrowego trybu życia, który zyskał duża popularność na przestrzeni ostatnich lat. Jak wskazują badania Polacy, robiąc zakupy, coraz częściej czytają skład produktów na etykiecie i aż 90% konsumentów oczekuje rzetelnych informacji o produktach spożywczych. Rowojowi rynku powinien także sprzyjać dalszy wzrost dostępności żywności ekologicznej – rośnie sprzedaż i zainteresowanie sklepów wielkopowierzchniowych, z dyskontami włącznie, a ich oferta się stale powiększa.

 

Rynek suplementów diety

 

Firma badawcza PMR oszacowała wartość rynku suplementów diety w Polsce na prawie 6 mld zł w cenach detalicznych w 2020 roku, co oznacza wzrost o 2,6% rdr. Produkty te cieszą się rosnącą popularnością w ostatnich latach, a jako jednen z głównych czynników rozwoju rynku identyfikuje się świadomość konsumentów odnośnie tych produktów. W 2020 roku pozytywnie na rynek mogła także wpłynąć pandemia koronawirusa, która dodatkowo zwiększyła zainteresowanie suplementami. Jak wskazali analitycy PMR apteki, które nie zostały zamknięte w trakcie lockdownu, odnotowały w marcu 2020 roku rekordowe wzrosty. 

 

Rynek e-commerce

 

Wartość polskiego rynku e-commerce, według szacunków PMR, wyniosła 61 mld zł w 2019 roku i wzrosła o 22% rdr. Zgodnie z prognozami firmy w 2020 roku wartość rynku ma osiągnąć 77 mld zł. Rynek e-commerce konsekwentnie rósł w ostatnich latach, a pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia jedynie przyspieszyły obserwowany trend. Oczekuje się, że pozytywny wpływ będzie odczuwalny także w kolejnych latach. Analitycy PMR szacują, że w 2019 roku handel internetowy odpowiadał za 10,7% polskiego handlu detalicznego, a do 2025 roku ma się zwiększyć do 19%. 

 

Podstawowe dane operacyjne i finansowe

Do 2019 roku działalność Emitenta była prowadzona w ramach firmy Lemkos Investment Sp. z o.o., a następnie doszło do wniesienia wkładu niepieniężnego w postaci całego przedsiębiorstwa do nowo utworzonego BIOGO S.A. Przedstawione dane za poprzednie lata dotyczą zatem prawnego poprzednika Emitenta. Z kolei dane za 2020 rok to szacunki Spółki.

 

Wybrane dane finansowe (tys. zł) 2016 2017 2018 2019 2020*
Przychody 2 270 4 256 7 700 10 950 18 000
Wynik netto -28 -419 278 237 450
Marża netto -1,2% -9,8% 3,6% 2,2% 2,5%

*Dane szacunkowe.

Źródło: opracowanie własne na podstawie informacji opublikowanych przez Emitenta.

 

Szacunkowe przychody BIOGO wyniosły 18 mln zł w 2020 roku. Jeszcze w 2016 roku było to 2,3 mln zł, co oznacza, że średnioroczne tempo wzrostu obrotów wyniosło 67,8%. Wraz za wzrostem przychodów podążał wzrost zrealizowanych zamówień. W 2020 roku Spółka zrealizowała 134.531 zamówień, a łączna liczba wysłanych paczek wyniosła 348.526.

 

BIOGO – przychody (tys. zł)   BIOGO – zrealizowane zamówienia (tys.)
 
Źródło: opracowanie własne na podstawie informacji opublikowanych przez Emitenta.

 

Spółka poinformowała, że osiągnęła trwałą rentowność we wrześniu 2018 roku. W 2017 roku wyniki zostały obciążone m.in. kosztami remontu i rozbudowy sklepu, modernizacji i wyposażenia magazynu, a także wydatkami na koszty reklamy internetowej. Szacunkowy zysk netto w 2020 roku wyniósł 450 tys. zł i był o 89,9% wyższy rdr. Jednocześnie Spółce udało się poprawić marżę netto, która wyniosła 2,5% wobec 2,2% rok wcześniej. Emitent dodał w materiałach informacyjnych, że w 2022 roku planuje osiągnąć i utrzymać marżę EBIDA na poziomie 6-8% za pomocą efektu skali.

 

Plany rozwoju

BIOGO planuje m.in. wejście na nowe rynki, rozwój narzędzi handlu internetowego, w tym stworzenie aplikacji mobilnej, czy stworzenie własnej linii eko produktów. Emitent posiada 5 zagranicznych domen narodowych biogo.de/.fr/.es/.it/.uk, co pozwala na bezpośrednie pojawienie się na tych rynkach. Spółka zamierza kompleksowo dostosować model biznesowy do obsługi nowych rynków zagranicznych. Planem Emitenta jest także dalszy rozwój sklepu internetowego, w tym wdrożenie platformy marketplace i algorytmu samouczenia, który ma pomóc w zarządzaniu ceną i rotacją oferty produktowej. BIOGO zamierza także poszerzyć skalę działań marketingowych, m.in. dzięki autorskiemu i unikalnemu contentowi i videomarketingowi.

 

Emitent planuje również otwarcie dwóch sklepów stacjonarnych w Polsce, co powinno przyspieszyć odbiór osobisty towaru w ramach wewnętrznej sieci dystrybucji oraz zwiększyć rozpoznawalność marki i zdywersyfikować kanały sprzedaży. Spółka nie wyklucza stworzenia autorskiej linii eko produktów w oparciu o wiedzę na temat najlepiej rotujących towarów. Emitent ma także w planach stworzenie aplikacji mobilnej, umożliwiającej wygodne zakupy w połączeniu z autorskim programem lojalnościowym i platformą wymiany wiedzy oraz szybkich porad z dietetykami.