Chat with us, powered by LiveChat

Anna Kryńska-Godlewska (Agora): „Widzowie chcą wracać do kin, frekwencja we wrześniu była dwukrotnie wyższa niż w sierpniu”

Skomentuj artykuł

W czwartek, 8 października 2020 r., na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Anną Kryńską-Godlewską, Członkiem Zarządu Grupy Agora. W trakcie czatu internauci pytali m.in. o wpływ pandemii na działalność Grupy, perspektywy na kolejne kwartały, czy wyniki finansowe.

 

Segment kin

Czat rozpoczął się od pytań związanych z działalnością kinową. Jeden z internautów pytał o plany Spółki związane z tym obszarem działalności.

 

Sieć kin Helios nie planuje zamknięcia swoich obiektów. Od momentu otwarcia kin (w dniu 3 lipca br.) multipleksy Heliosa odwiedziło już ponad milion widzów. Dane z września pokazują, że widzowie chcą wracać do kin w miarę pojawiania się w repertuarze kolejnych interesujących pozycji - frekwencja w tym miesiącu była dwukrotnie wyższa niż w sierpniu. Brak filmów amerykańskich z pewnością nie pomoże w odbudowie wyników frekwencyjnych, ale mamy bogaty repertuar polskich produkcji i przed nami sezon tradycyjnie wypełniony rodzimymi premierami. Będziemy też oferować stałe projekty realizowane o tej porze roku, jak np. maraton horrorów przygotowany na Halloween czy niespodzianki kinowe dla najmłodszych na Mikołajki – odpowiedziała Anna Kryńska-Godlewska.

 

Spółka posiada 49 kin i wszystkie obecnie działają – dodałą w odpowiedzi na inne pytanie.

 

Padło także pytanie o stronę kosztową.

 

Przed ponownym uruchomieniem kin 3 lipca zarząd Heliosa przeprowadził negocjacje z operatorami galerii handlowych i obniżył stawki najmu powierzchni. W drugim kwartale 2020 r. w Helios S.A., podobnie jak w całej Grupie Agora, ograniczone zostały też koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników. Ze względu na brak seansów kinowych istotnie spadły również odpłatności za kopie filmowe – tłumaczyła.

 

Internauci dopytywali także, kiedy może nastąpić powrót frekwencji do poziomów obserwowanych przed pandemią koronawirusa.

 

Wszystko zależy oczywiście od rozwoju sytuacji w Polsce i obostrzeń wprowadzanych w związku z pandemią. Spodziewamy się powrotu frekwencji kinowej do poziomu z 2019 r. w 2022 r. – powiedziała.

 

Segment reklamy

Jeden z uczestników czatu zapytał, jak wpływ trendu cyfryzacji i pandemia może przełożyć się na długoterminowe perspektywy przed rynkiem reklamy zewnętrznej.

 

Cyfryzacja jest szansą na wzrost rynku reklamy zewnętrznej w przyszłości. DOOH jest najszybciej rozwijającym się segmentem tego rynku. Oczywiście, najpierw musi on odbudować się po kryzysie związanym z pandemią.

Szacujemy, że w 2020 r. rynek reklamy skurczy się o 8-12%. To istotnie lepsze szacunki niż te, które mieliśmy tuż po wybuchu pandemii – podsumowała Anna Kryńska-Godlewska.

 

Internauci dopytywali także o działalność spółki Yieldbird.

 

Oferta Yieldbirda bardzo dobrze się wpisuje w zapotrzebowanie wydawców na zwiększenie wpływów z reklamy internetowej. Jest ona dobrze dopasowana do różnych grup klientów - w zależności od ich kompetencji w zakresie reklamy programatycznej, jak i liczebności zespołu – wytłumaczył przedstawiciel spółki.

 

Wyniki finansowe

W trakcie czatu nie zabrakło także pytań o wyniki finansowe Grupy. Internauci pytali m.in. o sytuację w II kw. br., perspektywy na 2020 i 2021 rok, czy potencjalne dalsze odpisy na aktywach.

 

Uważamy, że najcięższym okresem dla Grupy był 2. kw. 2020 r.

Ze względu na straty wynikające ze skutków pandemii, w szczególności odnotowanych w 2. kw. 2020 r., Grupa zamknie 2020 r. stratą.

Wpływ zdarzeń jednorazowych na wyniki Grupy w 1. poł. 2020 r. to 19,6 mln zł. Obecnie zarząd Spółki nie widzi podstaw do kolejnych odpisów.

W 2021 r. Grupa będzie się koncentrować na odbudowie przychodów oraz poprawie wyników finansowych – odpowiadała Anna Kryńska-Godlewska.

 

Padło także pytanie o potencjalny, długoterminowy wpływ podjętych działań oszczędnościowych na strukturę kosztową Grupy.

 

Oprócz czasowej obniżki wynagrodzeń pozostałe działania podjęte przez Spółkę będą mieć długoterminowy wpływ na strukturę kosztów – podsumowała.

 

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zapisem czatu z Grupą Agora

 

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie