Czym jest SII?

Krzysztof Kwiatek (Creepy Jar): Podsumowanie zrobimy po najbliższych 3-4 tygodniach

Źródło: www.greenhell-game.com

Dziś w ramach cyklu „5 pytań do…” rozmawiamy z Krzysztofem Kwiatkiem, Prezesem Zarządu Spółki Creepy Jar, specjalizującej się w produkcji gier z gatunku survival simulation. Spółka dotychczas wydała jedną grę – Green Hell, niemniej od początku spotkała się ona ze świetnym przyjęciem ze strony graczy, sprzedając się do dziś w kilkuset tysiącach sztuk. W dniu wczorajszym Creepy Jar wydał kluczową aktualizację - CO-OP Mode, która  umożliwia grę w kilka osób w trybie sieciowym. Nowy tryb, połączony z promocją cenową spowodował, że gra wczoraj trafiła na drugie miejsce globalnych bestselerów Steam (utrzymuje tę pozycję nadal), osiągając jednocześnie najwyższy w swojej historii peak graczy (liczba osób grających jednocześnie w grę). Kurs akcji Creepy Jar rośnie obecnie o ponad 30%. W dzisiejszej rozmowie Prezes Spółki ocenia debiut nowej aktualizacji do gry Green Hell, wyjaśnia, czy Spółka opublikuje dane sprzedażowe, mówi o liczbie zwrotów gry, a także o wishliście. 

 

 

Piotr Cieślak (SII): Na wstępie gratuluje świetnego przyjęcia nowego trybu CO-OP Mode do gry Green Hell. Zapewne więcej wniosków na temat debiutu tego dodatku będzie można wyciągnąć po kilku, czy też kilkunastu dniach. Pytanie jednak, czy pierwsze kilkanaście godzin od momentu zwodowania nowego trybu, sprzedaż gry spełnia zakładane oczekiwania Zarządu? Spodziewał się Pan tak udanego startu gry z kluczowym trybem?

 

Krzysztof Kwiatek (Creepy Jar): Zgadza się, podsumowanie zrobimy po najbliższych 3-4 tygodniach. To odpowiedni czas żeby spojrzeć na premierę z lepszej perspektywy czasowej. Zawsze staramy się twardo stąpać po ziemi, nasze szacunki przeważnie są konserwatywne - jednak w tym przypadku nie ukrywamy że pierwsza doba sprzedaży bardzo pozytywnie nas zaskoczyła. Oczywiście jesteśmy świadomi jak wielu graczy czekało na wersję co-op, tym niemniej wszystko wskazuje na to że gra dostała swoje nowe życie.

 

Czy można się spodziewać, że Spółka opublikuje wcześniej niż przed publikacją raportu kwartalnego, informację na temat bieżącej sprzedaży gry Green Hell, w tym informację o sprzedaży gry od okresu aktualizacji gry o tryb kooperacji?

 

Spółka opublikuje informacje o sprzedaży gry wzbogaconej o tryb co-op w ciągu maksymalnie dwóch tygodni od premiery . Zdecydowanie chcemy się podzielić z inwestorami informacjami na temat bieżącej sprzedaży.

 

Po wydaniu aktualizacji CO-OP Mode pojawiło się bardzo dużo pozytywnych ocen dotyczących gry, ale również znacznie więcej niż w ostatnich miesiącach ocen negatywnych, dotyczących przede wszystkim problemu optymalizacji. Czy zespół Creepy Jar wie już jak w miarę szybko rozwiązać ten problem, czy można spodziewać się wydania patcha w najbliższym czasie rozwiązującego zgłaszane przez graczy problemy?

 

Development gry to zawsze nieustająca praca nad optymalizacją. To coś co jest po prostu wpisane w specyfikę naszej pracy. Wkrótce pojawi się patch rozwiązujący większą część problemów z wydajnością jakie pojawiły się w związku z wydaniem nowego trybu.

 

Jaki jest dotychczasowy orientacyjny odsetek zwrotów gry po jej zakupie w stosunku do publikowanych przez Spółkę informacji na temat sprzedaży brutto (od dnia debiutu gry w pełnej wersji)?

 

Historycznie patrząc odsetek zwrotów Green Hell od premiery Early Access jest wciąż na tym samym poziomie ok. 15%. Jakie będą zwroty w najbliższym czasie zobaczy za ok 1,5mc-a wraz z raportem jaki otrzymamy od Valve. Nie sądzę jednak żeby liczby zmieniły się znacząco o tych obecnych.

 

Dotychczasowe informacje publikowane przez Spółkę wskazywały na bardzo dużą liczbę osób oczekujących na zakup gry. Czy od wczoraj, a więc od momentu wydania kluczowego dodatku do gry zauważa Pan jakiś szczególny wzrost liczby osób zainteresowanych nabyciem gry i zapisujących się na tzw. Wishlistę?

 

Nowe, duże Content Update'y promowane przez Steam zawsze podnoszą liczbę ludzi którzy zapisują się na Wishlistę. Nie inaczej jest tym razem. Ważne jest żeby utrzymywać "zdrowy" balans na Wishlist pomiędzy procentem ludzi realizujących zakup a nowych którzy się dopisują. Duża Wishlist'a powoduje że Green Hell jest long-sellerem i sprzedaje się nie tylko w tydzień po premierze, ale również przez kolejne miesiące - a nawet lata. Przypomnę tu że Green Hell jest w sprzedaży już prawie 2 lata ( od sierpnia 2018 ) i bije właśnie rekordy swojej popularność/sprzedaży. 

 

 

Zapoznaj się z pełną ofertą analityczną Działu Analiz

×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.