Czym jest SII?

Marie Zélie – nowy gracz na rynku mody

Marie Zélie to gdańska spółka odzieżowa, która przebojem wdarła się na krajowy rynek mody, a jej ambicje wykraczają daleko poza Polskę. W jaki sposób w kilka lat po debiucie marki w ramach jednoosobowej działalności udało się z sukcesem zbudować spółkę akcyjną o milionowych obrotach, opowiada Krzysztof Ziętarski – założyciel i prezes zarządu Marie Zélie SA.

 

Marie Zélie powstała z potrzeby zaprezentowania kobietom szerszej oferty niż ta, którą proponował dotychczas rynek – klasycznych krojów, naturalnych materiałów, produktów przystępnych cenowo, a wciąż doskonałych pod względem jakości.


Kobiecość otulona w jakość” – hasło, którym Marie Zélie promuje swoją ofertę modową wśród kobiet, najwyraźniej trafia w gusta i potrzeby klientek. „Rozpoznaliśmy na rynku modowym lukę w ofercie dla kobiet i postanowiliśmy ją wypełnić. Naszym celem jest osiągnięcie jak największej skali działania, by zdobyć pozycję lidera w kategorii sukienek z naturalnych tkanin“ – wyjaśnia Krzysztof Ziętarski, prezes Marie Zélie SA. Grono zainteresowanych marką na Facebooku to już ponad 78 tys. osób, wyprzedzamy takie marki jak Tatuum, Taranko Patrizia Aryton czy Monnari. Jak to możliwe, że w stosunkowo krótkim czasie Marie Zélie zgromadziło wokół siebie tak ogromną rzeszę klientek?

 

Gdy w 2017 roku powstała spółka akcyjna Marie Zélie, za cel od razu obrano osiągnięcie międzynarodowej skali i promowanie klasycznego ubioru, a wszystko zgodnie z zasadami klasycznej triady, rozumianej jako dobro, prawda i piękno. Aby z małego biznesu zbudować modowe imperium, do spółki zaproszono akcjonariuszy, którzy w kolejnych rundach mieli okazję inwestować poprzez emisje prywatne i publiczne. Dzięki temu w następnych latach działania i agresywnej ekspansji spółka pozyskała ponad pięciuset inwestorów, którzy łącznie zainwestowali w projekt przeszło 3,5 mln zł. Jak tłumaczy Krzysztof Ziętarski: „Wierzymy, że sprawnie prowadzony biznes modowy z globalnymi aspiracjami może przynieść wymierne korzyści finansowe inwestorom”.

 

Część akcjonariuszy to rozproszony akcjonariat, ze względu na formę pozyskiwania kapitału składający się często z prywatnych inwestorów indywidualnych bez doświadczenia w inwestowaniu, ale na stronie trwającej emisji przeczytać możemy, że wśród inwestorów znalazły się też takie osoby jak: Bolesław Drapella odpowiedzialny za wprowadzenie na giełdę morizon.pl i jeden z kluczowych twórców sukcesu AirHelp; Piotr Niedźwiedź – założyciel i CEO w spółce Neptune.ai czy Marek Stoiński – dyrektor finansowy Jysk Polska.

 

 

Na przestrzeni kilku lat liczba klientów, zasięgi i przychody spółki sukcesywnie rosły, a wraz z nimi wycena, po której zarząd decydował się na realizację kolejnych podwyższeń kapitału. W bieżącej emisji publicznej, na którą zapisy przyjmowane są do piątku, tj. 7 lutego, wycena osiągnęła niemal 26 mln zł. Jak spółka uzasadnia wysokość wyceny? W publicznej dyskusji z inwestorami na stronie trwającej emisji Marie Zélie pisze:

 

Wycena spółki odzwierciedla wzrost skali przychodów przekładających się na wynik finansowy (poprawiająca się efektywność, mierzona relacją wyniku finansowego do przychodów), ale także elementy, których nie widać bezpośrednio w sprawozdaniu finansowym, a są istotnym czynnikiem wyceny na wczesnym etapie rozwoju przedsiębiorstwa, takie jak: wartość znaku towarowego, baza lojalnych klientów, zdolność do pozyskiwania kolejnych klientów i zwiększania udziału w rynku, zasięgi w kanałach społecznościowych, zespół i wartości niematerialne wynikające z praw do projektów oferowanej przez nas odzieży, własny kanał dystrybucji i wiele innych”.

 

Rzut oka na liczby

Z pewnością na uwagę zasługują prezentowane przez spółkę dane dotyczące wartości obsługiwanych w sklepie zamówień (kwoty brutto, przed odjęciem zwrotów). Miesięcznie wartość ta osiąga już 2 mln zł, a w ciągu niecałych trzech lat istnienia spółki wartość złożonych łącznie zamówień przekroczyła 23 mln zł. Z pewnością nie są to dane, które można zignorować, a Marie Zélie deklaruje, że na tym nie poprzestanie i w 2020 roku chce podwoić przychody! Czy to możliwe? Choć prognoza wydaje się bardzo ambitna, spółka w 2019 roku udowodniła, że stać ją na dynamiczny ruch w górę – wzrost wartości obsłużonych zamówień osiągnął 176% rok do roku (2018: 5,48 mln zł; 2019: 15,15 mln zł wartości obsłużonych zamówień, kwota brutto, przed odliczeniem zwrotów).

 

Spółka podała już kwotę wartości zamówień obsłużonych w styczniu 2020 roku: 1,9 mln zł. Budowany od początku istnienia spółki kanał dystrybucji, czyli własny sklep internetowy mariezelie.com, został dodatkowo wzmocniony nowymi kanałami partnerskimi, produkty spółki możemy znaleźć na platformach: Showroom.pl, Domodi.pl czy Allani.pl. Nowe kanały dystrybucji z pewnością mogą przybliżyć spółkę do osiągnięcia zakładanych wzrostów wartości obsługiwanych zamówień, które według prognoz mają szansę sięgnąć 24-30 mln zł na koniec 2020 roku, a uzależnione są między innymi od możliwości pozyskania kapitału zarówno w formie equity w kończącej się emisji akcji, jak i kapitału dłużnego, który spółka pożycza od indywidualnych inwestorów.

 

Ciekawa, unikalna oferta i sprawny marketing online – przekładające się na agresywne wzrosty przychodów i zdolność do pozyskiwania kapitału – mogą okazać się kluczową przewagą w biznesie Marie Zéliedeklarującej, że już w 2024 roku zdecyduje się na debiut giełdowy lub zaproponuje inną korzystną dla inwestorów możliwość wyjścia z inwestycji w akcje.

 

Marie Zélie SA udostępnia swój teaser inwestorski, z którym można się zapoznać tutaj:

 

POBIERZ TEASER

 

Strona emisji akcji: akcje.mariezelie.com
Strona z ofertą pożyczek 7%: kapital.mariezelie.com

 

Kontakt z działem relacji inwestorskich w sprawie możliwości inwestycji:

Tomasz Laskowicz
e-mail: akcjonariat@mariezelie.com
tel. 881 041 636

 

×Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies.