Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

5 pytań do... Krzysztofa Kostowskiego – Prezesa PlayWay: „Walczę o wynik każdego kwartału”

Zapraszamy na pierwszy wywiad SII z cyklu „5 pytań do…” Na początek rozmawiamy z Prezesem spółki PlayWay, która jest jedną z największych w Polsce firm tworzących gry wideo na najpopularniejsze platformy sprzętowe (PC/PS4/Xbox1/iOS/Android), a jednocześnie jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się podmiotów w branży. Przy okazji przypominamy, że z początkiem roku SII opublikowało raport analityczny dotyczący Spółki w ramach cyklu „Spółka pod lupą SII”.  

 

Jakie są Państwa plany rozwojowe związane z największym hitem Grupy PlayWay, tj. grą House Flipper, na jakim etapie jest proces certyfikacji tej gry na konsole, czy gracze doczekają się w przyszłości wersji VR, debiutu na konsolach nowej generacji, a także kontynuacji tego projektu w postaci House Flipper 2?

 

Krzysztof Kostowski, Prezes Zarządu PlayWay : House Flipper jest obecnie w finalnej fazie tworzenia oraz w testach wewnętrznych. Gra niedługo podejdzie pod certyfikację, a raportem espi ogłosimy jej pozytywne zakończenie na platformie Xbox1 ora PS4. Wersja na VR jest tworzona przez developera, i będzie zapewne kolejną premierą po edycjach konsolowych. Przykładowo Car Mechanic Simulator 2018 był zapowiedziany oficjalnie kilka tygodni przed premierą. Obecne edycje sprzedają się na tyle dobrze, że nie chcemy tego zaburzać.

Z którymi z przyszłych projektów wiąże Pan największe nadzieje sprzedażowe i z czego one wynikają, czy tylko z obecnych pozycji na tzw. wishliście Steam, czy też również z innych przesłanek?

 

Moje oczekiwania rosną razem z budowaniem się SteamWishList. Im gra lepiej buduje SWL (SteamWishList), tym do szerszej grupy ludzi dotrze pierwszego dnia.

 

Jaka jest strategia grupy odnośnie konsol, w tym konsol nowej generacji?

 

Obecnie spółki posiadające ważne tytuły same tworzą edycje gier na konsole, a te co nie podejmują się portu - skorzystają z innych spółek z grupy PLW, które za % od zysku stworzą i wydadzą daną grę.
Jeśli chodzi o konsole nowej generacji to chcemy tworzyć na nie gry, a zespoły specjalizowane zajmują się tematem. Faktem jednak jest że to obecna generacja konsol jest w domach w dużych ilościach, to i ta nie obecnie tworzymy ważne porty.

 

Co Pan sądzi o ostatnich dwóch debiutach gier spółek zależnych, tj.  Radio Commander oraz The Beast Inside, czy są one zgodne z Pańskimi oczekiwaniami?

 

Ostatnie dwie premiery Radio Commander oraz The Beast Inside osiągnęły oceny graczy na steam odpowiednio 80% i 85%. To kolejne premiery które przeszły przez testy PlayWay Testing Center. Radio Commander to gra w stylu PlayWay, czyli tania i szybko wchodząca na zyski netto. Beast to horror, a tu nie czujemy się mocni. A mimo to gra utrzymuje się na Top100 Steam Global, a wysokie oceny dają możliwość dłuższej sprzedaży.

 

Jakie są plany długoterminowe Grupy PlayWay na rozwój w segmencie gier mobilnych, czy widzi Pan w którejś z obecnych gier wydanych dotychczas wyłącznie na komputery PC szczególny potencjał w kontekście platform mobilnych, czy planowane jest wyraźne zwiększenie wydatków marketingowych w przypadku już oferowanych gier mobilnych?  

 

Obecnie tworzymy wszystkie nasze ważne gry na urządzenia mobilne. Jeśli był sukces PC, to pewne jest że już jedna z licznych spółek portujących podjęła się przełożenia lub napisania od nowa danej gry na urządzenia mobilne i Nintendo Switch. Zwiększamy obecnie koszty na User Aqusition w Car Mechanic Simulator 18 Android/iOS ale na pewno nie można tego porównywać do dużych firm z rynku mobile. Walczę o wynik każdego kwartału, i koszty niepowodzenia UA na pewno by mnie dotknęły. Nie wykluczam za to powstania spółki zrzeszonej, która zajmowała by się tylko inwestycjami w UA naszych gier, biorąc za to % od dodatkowego zysku.

 

Zobacz również:

15 listopada na Giełdzie Papierów Wartościowych zostały wprowadzone do obrotu giełdowego certyfikaty strukturyzowane Turbo oparte o notowania Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A. oraz pary walutowej GBP/PLN. Ich emitentem jest ING N.V.

Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z TIM SA, który odbędzie się 25 listopada (poniedziałek) o godz. 12:00. Na pytania inwestorów odpowiedzą: Piotr Tokarczuk, Członek Zarządu i dyrektor finansowy oraz Piotr Nosal, Członek zarządu i dyrektor handlowy. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie