Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Ryby biorą w Ten Square Games w III kw. 2019 roku

Ten Square Games podało informację o szacunkowych przychodach osiągniętych w III kw. 2019 roku. Zgodnie z nimi obroty Grupy wzrosły skokowo w okresie wakacji, sięgając 67,9 mln zł.

 

Jak podano w komunikacie około 85% przychodów, tj. około 57,7 mln zł, wygenerowała gra Fishing Clash. Osiągnięte przez Grupę przychody w III kw. 2019 roku są istotnie wyższe wobec poprzednich kwartałów. Dla porównania w I kw. i II kw. br. przychody sięgnęły odpowiednio 45,3 mln zł i 49,9 mln zł. Oznacza to, że wobec poprzedniego kwartału dynamika wzrostu wyniosła 36,1%. Natomiast w III kw. 2018 roku Grupa osiągnęła 35,4 mln zł, a więc obroty wzrosły o 91,6% rdr.

 

W związku z rozwojem gry i zapowiadanym skalowaniem budżetów marketingowych, przychody z Fishing Clash w lipcu br. weszły na nowy, wyższy poziom, który utrzymywał się w kolejnych miesiącach, co jest widoczne w łącznej wartości naszych przychodów osiągniętych w III kwartale. Z perspektywy performance Fishing Clash w ostatnich miesiącach uważamy nasze podejście dotyczące skalowania wydatków marketingowych za optymalne. Oprócz tego, pod koniec września rozpoczęliśmy zapowiadaną testową kampanię reklamową Fishing Clash w tematycznych kanałach telewizyjnych w USA. Telewizja to dla nas nowy krok, test nowego kanału, sprawdzenie jego potencjału w branży free to play. Jako firma w DNA mamy wpisany stały rozwój i poszukiwanie jak najbardziej optymalnych rozwiązań, dlatego mimo, że grę ściągnęło już 30 milionów użytkowników ciągle poszukujemy nowych szans i dróg rozwoju i nie spoczywamy na laurach – podsumował Arkadiusz Pernal, Wiceprezes Zarządu Ten Square Games.

 

Ten Square Games – przychody ze sprzedaży (tys. zł)

*Szacunkowe przychody za III kw. 2019 roku.

Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.

 

Wejście do Chin i transformacja Let's Fish

Zgodnie z zapowiedziami przy okazji raportu półrocznego gra Fishing Clash postawiła pierwsze kroki na rynku chińskim. Wraz z partnerem Netease została testowo wprowadzona na platformę iOS. Teraz na bieżąco monitorujemy jej performance oraz wdrażamy niezbędne poprawki i ulepszenia, w tym związane z lokalizacją gry. Oczekujemy także cały czas na decyzję chińskiego regulatora dotyczącą wprowadzenia Fishing Clash na platformę Android w Chinach – dodał Arkadiusz Pernal.

 

Warto przypomnieć, że w II kw. 2019 roku gra Let's Fish przeszła trudną transformację, polegającą na zmianie platformy technologicznej i przepisaniu tytułu z wygaszanej technologii Flash na HTML5 (faktyczne, produkcyjne przełączenie wersji gry odbyło się w lipcu 2019). Jak podsumowano w raporcie okresowym, koncentracja na migracji i testach kosztem rozwoju produktu nie pozostała bez wpływu na wyniki finansowe. Ciekawe zatem, jak radziła sobie ta gra w pierwszym kwartale funkcjonowania w nowej technologii.

 

Warto także wspomnieć, że Grupa pracuje obecnie nad czterema dużymi tytułami. Gra Golf Rush miała soft launch w kwietniu, a obecnie przechodzi weryfikację parametrów i optymalizację rozgrywki. Z kolei na IV kw. 2019 roku planowany jest soft launch nowej gry hobbistycznej. Ponadto, Grupa prowadzi prace  nad dwiema grami dla kobiet, które mają mieć swój soft launch w najbliższych tygodniach. Grupa posiada już grywalne wersje obu gier i intensywnie kontynuuje prace rozwojowe. 

 

Atak na historyczne maksimum

Po publikacji raportu ze wstępnym odczytem sprzedażowym notowania Ten Square Games rosły o blisko 6% do godziny 12:00. Jednocześnie kurs akcji zbliżył się do wyznaczonego w tym roku historycznego maksimum na poziomie 145 zł (na wykresie uwzględniającym wypłacone dywidendy). Patrząc z szerszej perspektywy trend wzrostowy pozostaje utrzymany, a linia trendu przebiega obecnie w okolicach 120 zł.

 

Ten Square Games – wykres kursu akcji
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl.

 

 

 

Zobacz również:

Tylko do niedzieli, 8 grudnia br. trwać będą zapisy na VI edycję szkolenia online Amibroker Praktycznie, autorstwa Pawła Szczepanika.

Na pytania inwestorów odpowiadał Tomasz Kulik, CFO Grupy PZU.

Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie