Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Amica nabyła prawa do marki „Fagor”, kurs akcji wybija z kanału spadkowego

Wczoraj (5 września 2019 roku) pod koniec sesji Amica poinformowała, że zawarła umowę licencyjną upoważniającą do korzystania ze znaku towarowego „Fagor”. Jeszcze w tym roku mają trafić do sprzedaży produkty pod tą marką na rynku hiszpańskim.

 

Zakres licencji obejmuje duży sprzęt AGD, tj. w szczególności piekarniki do zabudowy, płyty do zabudowy, kuchnie wolnostojące, okapy, kuchenki mikrofalowe, lodówki, zamrażarki, pralki, suszarki oraz zmywarki. Umowa została zawarta na okres 15 lat z automatyczną prolongatą na okres kolejnych 15 lat. Umowa może zostać wypowiedziana z zachowaniem dwuletniego okresu wypowiedzenia po upływie 30 lat jej obowiązywania. Umowa może zostać również wypowiedziana za 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia po upływie 15 lat jej obowiązywania, w przypadku, gdy roczne obroty ze sprzedaży towarów pod marką „Fagor” do tego czasu nie będą przekraczać 35 mln euro.

 

Wysokość rocznych opłat licencyjnych została uzależniona od wielkości rocznych przychodów generowanych przez duży sprzęt AGD sprzedawany pod marką „Fagor”, przy czym opłata ta nie będzie niższa niż 1 mln euro w pierwszym roku obowiązywania Umowy; 1 mln euro w drugim roku obowiązywania Umowy; 1,1 mln euro w trzecim roku obowiązywania Umowy oraz 1,3 mln euro w czwartym roku obowiązywania Umowy.

 

Michał Rakowski, członek zarządu Amiki, poinformował, że plany rozwoju marki „Fagor” zostaną przedstawione w zaktualizowanej strategii spółki, która ma zostać zaprezentowana w IV kw. 2019 roku. Dodał, że jeszcze w tym roku ma ruszyć sprzedaż produktów pod marką „Fagor” w Hiszpanii. W pierwszym półroczu 2019 roku Amica osiągnęła na tym rynku 6 mln zł, co było wynikiem o 2% wyższym niż rok temu. Spółka liczy na zwielokrotnienie obrotów w tym kraju. Poza tym produkty pod marką „Fagor” mają być sprzedawane również w Portugalii, we Francji, na Bliskim Wschodzie i w Północnej Afryce.

 

Kurs akcji pozytywnie zareagował na informację o podpisanej umowie licencyjnej. Dzisiaj (6 września) od rana kurs akcji Amiki zwyżkował, o blisko 5% do godziny 11:15. Ruchowi temu towarzyszyło wybicie górą z kanału spadkowego, w którym notowania poruszały się ponad 3 miesiące. W tym wypadku bardzo ważne będzie zamknięcie dzisiejszej sesji, które jednocześnie zadecyduje o kształcie świecy tygodniowej. Patrząc na wykres w szerszej pespektywie widać, że od końca 2017 roku kurs porusza się w szerokim trendzie bocznym 100 zł – 145 zł. Jednocześnie w okolicach 140 zł przebiega obecnie linia trendu spadkowego.

 

Amica – wykres kursu akcji
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl.

 

 

 

Zobacz również:

Podczas bezpłatnego szkolenia on-line analitycy Noble Securities opowiedzą m.in. jak sytuacja na rynku energii elektrycznej wpływa na wybrane branże oraz o nowym sposobie realizacji rekomendacji - NOBLE ORDER.

Cerrad, polski producent płytek gresowych i klinkierowych, ogłosił wezwanie do zapisywania się na sprzedaż wszystkich akcji Ceramiki Nowej Gali, oferując 0,75 zł za każdą akcję tej spółki.

Amica nabyła prawa do marki „Fagor”, kurs akcji wybija z kanału spadkowego
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie