Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Rozmowa z Prezesem Shield.Bike - Naszym celem jest zdobyć pozycję lidera w Europie

Sebastian ReszpondekShield.BikeSII: Na czym polega Państwa biznes?

 

Sebastian Reszpondek: Spółka VE S.A jest projektantem jak i producentem nowoczesnych rozwiązań technologicznych dla branży IoT Internet of Things. Specjalizujemy się w dostarczaniu produktów hardware, firmware urządzeń oraz software. Wykonujemy cały ekosystem dla urządzeń internetu rzeczy. Opracowujemy produkty na własne potrzeby jak np. dla naszej marki zabezpieczenia rowerów Shield.Bike, która jest partnerem firmy Orange. Produkujemy również kompletne urządzenia dla innych firm- na przykład współpracujemy z firmą z Niemiec, gdzie dostarczymy rozwiązanie dla zabezpieczenia rowerów w modelu OEM White Label.
Drugim przykładem takiej współpracy jest wdrożenie dla firmy z branży energetycznej rozwiązanie optymalizujące zużycie energii.


Mamy bardzo duże doświadczenie w opracowaniu tego typu produktów i usług. Od 2010r firma (VE SYSTEMS) prowadzi system telematyczny dla monitoringu i zarządzania flotą pojazdów.

Kto ma być docelowym klientem na Państwa produkty? Indywidualny klient, czy też firmy oferujące np. wynajem rowerów i hulajnóg?


Odbiorcą naszych produktów są przede wszystkim firmy zajmujące się dystrybucją rowerów, producenci rowerów, w tym i dystrybutorzy sprzętu sportowego, retailerzy elektroniki, którzy będą dostarczać rozwiązania Shield.Bike na swoich rynkach. Oni zapewnią dystrybucję dla klienta indywidualnego. Współpraca z marką Orange mocno nam w tym pomaga na rynkach europejskich, także z wyjściem do dużych korporacji jak np. do firm ubezpieczeniowych i producentów rowerów.


Koncentrujemy się na projektowaniu urządzeń i zapewnieniu wsparcia w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym naszych produktów.


Drugą grupą odbiorców są firmy, dla których tworzymy nowe rozwiązania OEM z obszaru IoT jak wspomniane wyżej ORANGE, firma z Niemiec czy produkt dla sektora energetycznego.

 

Czy Spółka zamierza sprzedawać produkt wyłącznie w Polsce, czy też chce z nim wyjść na rynki globalne?


Spółka zamierza sprzedawać produkt przede wszystkim na rynku europejskim. Pozyskaliśmy już wiele wartościowych kontaktów będąc między innymi w zeszłym roku na wystawie CEBiT w Hanowerze, a w tym roku na targach rowerowych w Taiwanie. W maju tego roku wraz z ORANGE prezentowaliśmy rozwiązanie na największej europejskiej tech. konferencji : Viva Technology w Paryżu i szykujemy się na główną imprezę w tym roku, czyli największe targi rowerowe w Europie - EuroBike w Niemczech. Planujemy także ekspansję poza Europę na rynek Stanów Zjednoczonych w 2020 roku. Rynek rowerowy nieustanie się rozwija i według raportu https://www.ziv-zweirad.de/marktdaten/ w samych Niemczech w zeszłym roku sprzedano ponad 980 tys rowerów elektrycznych a w tym roku liczba ta przekroczy ponad milion jednośladów, co za tym idzie wzrost sprzedaży ebike-ów sięgnął poziomu 36% ( rok do roku ).

 

Czym ma się wyróżniać Państwa produkt i w czym ma tkwić jego unikalność? W czym produkt może mieć przewagę względem tych obecnie dostępnych na rynku?


Niewiele jest rozwiązań na rynku dla zabezpieczenia elektronicznego rowerów. Nasz produkt ma kilka unikalnych cech : Jest to gotowe rozwiązanie dla klienta typu plug&play. Jest on nie do rozpoznania dla potencjalnego złodzieja. Prace nad opracowaniem produktu trwały prawie trzy lata ,aby móc go dopracować w najmniejszych szczegółach. Jesteśmy w trakcie zgłoszenia patentowego dla poszczególnych rozwiązań konstrukcyjnych i technicznych.
Produkt jest umieszczony w sztycy do roweru. Oferujemy ją w trzech najpopularniejszych rozmiarach 27.2mm, 30.9mm i 31.6mm. Na życzenie jesteśmy w stanie wyprodukować produkt w dowolnym rozmiarze, a także kolorze. Sztyca jest bardzo prosta w montażu gdyż w 3 do 5 minut jesteśmy w stanie zabezpieczyć nasz rower. Jest to produkt uniwersalny gdyż może służyć dla zabezpieczenia jednośladów tradycyjnych a także coraz popularniejszych elektrycznych eBike. Dla tych ostatnich mamy dodatkowy dedykowany produkt przewidziany dla producentów rowerów i centrów serwisowych. Na tym poziomie współpracujemy już z lokalnym producentem rowerów : firmą Ecobike. Oprócz samego hardware dostarczamy aplikacje mobilne i aplikację www do obsługi urządzenia oraz otrzymywania powiadomień o stanie naszego roweru.


Jakie są plany strategiczne Spółki na najbliższe lata?


Strategiczne plany spółki to opracowanie nowych produktów dla zabezpieczenia rowerów i nie tylko. Do końca tego roku chcemy wdrożyć nowoczesne rozwiązania z globalnymi częstotliwościami modemów 4G CAT-M oraz NB-IoT. Przygotujemy je do ekspansji na rynki Europy oraz Stanów Zjednoczonych poprzez zdobycie odpowiednich certyfikatów i homologacji. Jesteśmy w dwóch programach misji gospodarczych z województwa łódzkiego - jeden na teren Niemiec oraz Austrii a drugi to program Lodzkie GO na Stany Zjednoczone. Naszym celem jest zdobyć pozycję lidera w Europie w segmencie elektronicznych zabezpieczeń rowerowych. W 2019 przygotowujemy się do pierwszej emisji Pre-IPO akcji i planujemy pozyskać kapitał w wysokości 950 tys zł. Środki te zostaną przeznaczone na opracowanie dwóch nowych produktów zabezpieczenia rowerów z globalnym potencjałem sprzedaży, dokończenie produktu OEM, uruchomienie produkcji sztyc connected, rozwój działu sprzedaży międzynarodowej a także działania marketingowe.

 

Kolejną emisję planujemy w 2020 roku oraz pozyskanie 4 milionów złotych aby rok później wprowadzić spółkę na New Connect lub analogicznie do nowej inicjatywy GPW Private Market, która właśnie powstaje. Docelowa nasza ambicja sięga debiutu na globalnej giełdzie, na zasadach dual listingu do 2025 roku.

 

Zapraszamy na Konferencję WallStreet

Shield.Bike weźmie udział w Targach Twoje Inwestycje

Zobacz również:

Najważniejsza rzecz to nowe wydanie światowego bestsellera, którego premiera już w maju 2019 roku. Strategicznym partnerem polskiego wydania jest broker XM.

W porównaniu do danych z czerwca, w lipcu poziom modelowej marży rafineryjnej PKN Orlen i Grupy Lotos wzrósł o ponad 30 procent.

Rozmowa z Prezesem Shield.Bike - Naszym celem jest zdobyć pozycję lidera w Europie
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie