Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Rusza IPO producenta gier i aplikacji VR – Carbon Studio. Spółka chce pozyskać 2,7 mln zł

INFORMACJA PRASOWA

Carbon Studio, producent innowacyjnych gier i aplikacji VR (wirtualna rzeczywistość) na komputery osobiste i urządzenia mobilne, rozpoczyna Pierwszą Ofertę Publiczną Akcji. Z emisji nowych akcji spółka chce pozyskać 2,7 mln zł. Zapisy w Transzy Małych Inwestorów będą prowadzone w dniach 16-24 maja. Spotkania z inwestorami indywidualnymi odbędą się 17 maja. Na przełomie Q3/Q4 2019 roku Carbon Studio zamierza zadebiutować na NewConnect.


W ramach IPO (Initial Public Offering – Pierwsza Oferta Publiczna) zaoferowanych zostanie 127.500 akcji zwykłych na okaziciela serii D o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Pozyskane z emisji środki zostaną przeznaczone na produkcję nowej gry z gatunku VR Fantasy, działania marketingowe związane z jej promocją, produkcję dodatku do najbardziej znanego tytułu studia – The Wizards wraz z promocją marki, a także rozwój i zakup narzędzi wspomagających pracę całego zespołu. – Po miesiącach przygotowań rozpoczynamy Pierwszą Ofertę Publiczną. Wierzymy, że nasza strategia i dotychczasowe osiągnięcia zdobędą uznanie inwestorów, co pomoże nam dalej dynamicznie rozwijać firmę. Z oferty chcemy pozyskać 2,7 mln zł – kwota ta w większości zostanie przeznaczona na nowy tytuł VR Fantasy. Jesteśmy przekonani, że doświadczenia, które zdobyliśmy przy produkcji naszej flagowej gry z tego gatunku – The Wizards – pozwolą nam dostarczyć graczom ciekawy produkt, na miarę ich oczekiwań – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.


Oferującym akcje spółki w procesie IPO jest Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA. Harmonogram oferty przewiduje spotkania z inwestorami indywidualnymi, które zaplanowano na 17 maja. Zapisy na akcje w Transzy Małych Inwestorów potrwają od 16 do 24 maja, zaś w Transzy Dużych Inwestorów w terminie 16-27 maja. Minimalna wartość zapisu w Transzy Dużych Inwestorów to kwota powyżej 100 tys. zł. Przydział akcji planowany jest na 28 maja.


Carbon Studio działa na rynku od 2015 roku. Model biznesowy spółki zakłada tworzenie gier i aplikacji w dynamicznie rozwijającej się technologii VR. Pierwszy projekt studia – Alice VR – był pierwszą grą w historii wirtualnej rzeczywistości, w której można było chodzić po ścianach i suficie. Sprzedaż gry w poszczególnych krajach odpowiadała popularności gogli VR – najwięcej odbiorców znalazła w USA oraz Niemczech.


Najbardziej znanym tytułem spółki jest osadzona w świecie fantasy VR gra The Wizards, w której gracz wciela się w potężnego czarodzieja i walczy ze złem za pomocą magii. Podstawową mechaniką w grze jest rzucanie zaklęć poprzez rysowanie prostych gestów rąk. Gra otrzymała liczne nagrody, tytuł jest dostępny na Oculus Rift i HTC Vive. W lipcu 2018 roku Carbon Studio wydało kolejną grę The Wizards: Trials of Meliora, w której przeniosło mechanikę rzucania magii gestami rąk na mobilne platformy – Oculus Go i Samsung Gear VR. W marcu br. w ręce graczy trafiła rozszerzona edycja The Wizards - Enhanced Edition, dostępna na PS VR, Oculus Store, Steam i Viveport. Tytuł oferuje nowy poziom wydłużający kampanię fabularną, punkty kontrolne i możliwość modyfikacji wyglądu postaci. Studio poprawiło również funkcję śledzenia ruchów gracza oraz dodało cały pakiet drobniejszych zmian przygotowanych we współpracy ze społecznością posiadaczy gogli PS VR, które znacząco wpłynęły na komfort rozgrywki.


Ambicją spółki jest utrzymanie pionierskiej pozycji na rynku immersyjnych technologii rozszerzających otaczającą rzeczywistość (AR), lub łączących ją ze światem wirtualnym (MR, VR). – Wierzymy, że te technologie wkrótce zrewolucjonizują najważniejsze dziedziny ludzkiego życia – chcemy aktywnie uczestniczyć w awangardzie firm wprowadzających tę rewolucję – informuje Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.


Spółka chce zadebiutować na NewConnect na przełomie Q3/Q4 2019 roku. - Uważamy, że jesteśmy w idealnym momencie, aby dołączyć do grona spółek publicznych. Debiut na NewConnect umożliwi nam rynkową wycenę naszego biznesu i pozwoli jeszcze bardziej uwiarygodnić go w oczach obecnych i przyszłych inwestorów. Dotychczas pozyskane środki pomogły nam stać się jednym z czołowych deweloperów rynku VR na świecie. Już teraz działamy na największych rynkach, takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny. Mamy nadzieję, że po debiucie nastąpi dalszy dynamiczny wzrost naszej spółki, tym bardziej, że rynek, na którym działamy rozwija się w szybkim tempie, a prognozy na kolejne lata są bardzo optymistyczne – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.

Harmonogram oferty:

16 maja

Start oferty - Publikacja Dokumentu Ofertowego

16-24 maja

Zapisy na akcje w Transzy Małych Inwestorów

16-27 maja

Zapisy na akcje w Transzy Dużych Inwestorów

17 maja

Spotkania z inwestorami indywidualnymi

28 maja

Przydział akcji

 

O Carbon Studio
Carbon Studio to działające od 2015 roku, niezależne studio deweloperskie z siedzibą w Gliwicach. Zespół koncentruje się na tworzeniu innowacyjnych gier i aplikacji VR (wirtualna rzeczywistość) na komputery osobiste i urządzenia mobilne. Celem spółki jest spełnienie wymagań użytkowników i zbudowanie godnej zaufania marki na dynamicznie rozwijającym się rynku VR. Najważniejsze autorskie projekty spółki to ALICE VR – gra zainspirowana Alicją w Krainie Czarów oraz The Wizards, przygodowa gra akcji, w której gracz wciela się w postać potężnego czarodzieja walczącego ze złem za pomocą magii. Spółka z sukcesem tworzy także aplikacje szkoleniowe VR, wizualizacje architektoniczne i inne projekty wykorzystujące tę technologię.

 


Zastrzeżenia prawne

Niniejszy materiał ma charakter wyłączenie promocyjny i nie stanowi oferty ani zaproszenia do nabywania papierów wartościowych, a ponadto nie stanowi rekomendacji w rozumieniu „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów” lub jakiejkolwiek porady, w tym w szczególności doradztwa inwestycyjnego, o którym mowa w art. 76 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (t.j. Dz. U. z 2018, poz. 2286 z późn. zm.), porady prawnej lub podatkowej, ani też nie jest wskazaniem, iż jakakolwiek inwestycja jest odpowiednia w indywidualnej sytuacji inwestora. Wobec braku obowiązku sporządzenia prospektu emisyjnego, jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o Carbon Studio SA („Spółka”) oraz o ofercie publicznej akcji Spółki w Polsce jest Dokument Ofertowy sporządzony na podstawie art. 7 ust 8a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 623 z późn. zm) zamieszczony na stronie internetowej www.carbonstudio.pl. Oferta Publiczna jest adresowana do rezydentów Rzeczypospolitej Polskiej.

Zobacz również:

Konferencja WallStreet 23 odbyła się w dniach 31 maja – 2 czerwca 2019 roku w hotelu Gołębiewski. Wzięło w niej udział łącznie blisko 1100 uczestników.

Prawie 40 mld zł, wobec ponad 90 mld euro to liczby, które opisują kapitalizację spółek PZU i Allianz.

Rusza IPO producenta gier i aplikacji VR – Carbon Studio. Spółka chce pozyskać 2,7 mln zł
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie