Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Relacja z czatu inwestorskiego Agory. Pierwszy Helios w Warszawie i sieć Pasibus

photokozyr - fotolia.com / Agora S.A.

Tematem czatu inwestorskiego Agory, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych było omówienie wyników grupy za czwarty kwartał 2018 roku. Pytania uczestników czatu, na które odpowiadała Anna Kryńska-Godlewska, Członek Zarządu Grupy Agora, dotyczyły wszystkich segmentów działalności spółki.

Segment Film i Książka wypracował 35 procent przychodów grupy

Wiele pytań inwestorów dotyczyło sieci kin Helios zaliczanego do segmentu Film i Książka. Odpowiadał on za 35,3 procent przychodów Grupy Agora w 2018 roku. Mimo tak dużej roli tego segmentu, firma dopiero w 2018 roku otworzyła multipleks w Warszawie.

 

- Terminy otwarcia poszczególnych lokali zależą od tempa rozwoju rynku galerii handlowych. W Warszawie przed 2018 roku w zasadzie nie otwierały się nowe obiekty handlowe. Dwie inwestycje, w których Helios wcześniej planował otworzyć swoje kina nie zostały zrealizowane - tłumaczyła Anna Kryńska-Godlewska.

 

Podczas czatu inwestorskiego dowiedzieliśmy się również, że pod względem frekwencji spółka posiada 21 procent udziału w rynku kinowym w Polsce, na którym dominują trzy duże sieci, w tym Helios.

 

Członek Zarządu Grupy Agora nie martwi się również konkurencją ze strony internetowych wypożyczalniami typu Netflix czy HBO GO. Według niej od pięciu lat w Polsce frekwencja w kinach rośnie, a widzowie Netflixa i HBO GO są w nich bardzo częstymi gośćmi. Oprócz tego tego wzrost frekwencji wspiera rozwój polskiej produkcji filmowej.

 

Agora - wykres kursu akcji
Agora - wykres kursu akcji
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl

 

Czynnikiem, który pozytywnie wpływa na wzrost frekwencji w kinach jest również dobry repertuar, a ten na 2019 zapowiada się bardzo dobrze. - Początek roku należy do polskiej komedii Misz Masz, czyli Kogel Mogel 3 z 2,3 mln widzów. Pod koniec roku do kin zawitają ponownie Gwiezdne Wojny, które mają wielu wiernych fanów - stwierdziła Kryńska-Godlewska.

Papa Diego i Pasibus

W połowie listopada ubiegłego roku Agora otworzyła pierwszy lokal sieci Papa Diego. Według informacji przekazanej podczas czatu, obecnie działa ich 7, a w tym roku firma planuje otworzyć kolejnych 20 lokali gastronomicznych w ramach sieci Papa Diego i Van Dog.

 

Wiele pytań dotyczyło również sieci Pasibus w przypadku których StepInside „jest uprawniona do prowadzenia do 10 lokali”. - Zgodnie ze wstępną umową StepInside już teraz może otworzyć do 10 lokali. Docelowo planowane jest otworzenie około 40 lokali po sfinalizowaniu formalności i wymogów regulacyjnych. Żadne z lokali gastronomicznych, które planuje prowadzić Grupa Agora poprzez Helios S.A. nie są zlokalizowane w kinach. Mogą znajdować się w tych samych galeriach handlowych co kina, jednak ciekawych lokali poszukujemy także w innych atrakcyjnych miejscach także poza galeriami - tłumaczyła przedstawicielka zarządu Agory. Dodała również, że lokale pod marką Pasibus będą rozwijane w modelu franczyzowym.

Prasa i druk, czyli Gazeta Wyborcza i optymalizacja

W temacie segmentu Prasa, jeden z inwestorów zapytał o wpływ wzrostu ceny egzemplarzowej Gazety Wyborczej na wielkość sprzedaży.

 

- Wzrost ceny egzemplarowej Gazety Wyborczej nie miał negatywnego wpływu na wolumen sprzedaży, a wpłynął pozytywnie na przychody z tego tytułu - stwierdziła Anna Kryńska-Godlewska.

 

Do 2022 roku spółka spodziewa się potrojenia liczby subskrypcji cyfrowych Gazety Wyborczej, wobec 133 tys. na koniec 2017 roku. Na koniec 2018 roku spółka miała 170,5 tys. aktywnych subskrypcji cyfrowych Wyborcza.pl.

 

Z kolei na pytanie, jak Agora zamierza sobie poradzić z negatywnymi trendami na rynku prasy, przedstawicielka zarządu odpowiedziała, że kluczowa będzie dbałość o jakość dziennikarstwa oraz rozwój prenumeraty cyfrowej.

 

Poruszony został również temat optymalizacji działalności poligraficznej. - Optymalizacja działalności poligraficznej polega na stopniowym wygaszeniu działności drukarni w Tychach i Pile oraz przeniesieniu całości działalności poligraficznej do stołecznej drukarni. O kosztach tej optymalizacji i oszczędnościach spółka poinformuje po zakończeniu konsultacji ze związkiem zawodowym i w raporcie za pierwszy kwartał 2019 roku - mówiła Anna Kryńska-Godlewska. Odpowiadając na kolejne pytanie dodała również, że w innych segmentach grupy nie są prowadzone zwolnienia grupowe.

 

Zobacz, jak relacjonowaliśmy czat inwestorski ze spółką Agora na twitterze

 

W przypadku radia padło pytanie o perspektywy rozwoju tego segmentu działalności spółki, w szczególności w kontekście rozwoju serwisów streamingowych.

 

- Radio w Polsce jest niezwykle popularnym medium, którego konsumpcja się nie zmniejsza, a wręcz rośnie. Szansą dla radia jest cyfryzacja, która oferuje mu dodatkowe kanały dystrybucji oraz szansę rozwoju podcastów. Przykładem takich działań jest oferta Premium TOK FM - stwierdziła przedstawicielka zarządu Agory.

 

Pojawiły się również pytania o dotyczące nabycia 40 udziałów w Eurozet, spółce będącej właścicielem Radia Zet. Jeden z uczestników czatu zapytał o ewentualny zakup kolejnych udziałów w tym podmiocie oraz o czynniki wpływające na tą decyzję.

 

Według Anny Kryńskiej-Godlewskiej będzie to zależeć od sytuacji gospodarczej, wyników Eurozet, a także zgody Prezesa UOKIK.

 

W 2018 roku spółka odnotowała wzrost przychodów z reklamy. Wynikało to m.in. ze wzrostu rynku reklamy na początku 2018 roku o około 8 procent, co było efektem dynamicznego wzrostu gospodarczego. Wraz ze spowolnieniem w czwartym kwartale, obniżyła się również dynamika wydatków na reklamę.

Wzrost cen energii elektrycznej

- Potencjalny wzrost cen energii będzie miał negatywny wpływ na wyniki Agory, w szczególności w segmentach Film i Książka, Druk i Reklama Zewnętrzna - odpowiedziała Anna Kryńska-Godlewska na pytanie dotyczące wpływu wzrostu cen energii elektrycznej na działalność Agory.

 

Przy pytaniach dotyczących szans oraz zagrożeń dotyczących spółki, a także tempa wzrostu poszczególnych jej segmentów, przedstawicielka zarządu wskazała na opublikowany w ubiegłym tygodniu raport roczny oraz strategię grupy dostępną na stronie spółki.

Ekspansja i przejęcia

Na pytanie dotyczące możliwej ekspansji zagranicznej Agory, Anna Kryńska-Godlewska odpowiedziała: W większości segmentów Grupa planuje rozwój na terenie Polski. W obszarze internetu coraz odważniej inwestujemy na rynkach globalnych, o czym świadczą nasze inwestycje w ROI Hunter i Yieldbird. Konkretnych informacji dotyczących planowanych działań zakresie przejęć jednak nie zdradziła. Dowiedzieliśmy się tylko, że spółka cały czas aktywnie poszukuje ciekawych aktywów do przejęcia.

Dywidenda

- Agora ma od 2005 roku stałą politykę dywidendową 0,50 zł na akcję. Zarząd spółki co roku w maju przedstawia swoją rekomendację co do podziału zysku - stwierdziła Anna Kryńska-Godlewska w kontekście polityki dywidendowej. Dodała, że spółka podtrzymała jej realizację w ogłoszonej w 2018 roku strategii.

 

Zobacz również:

20 maja br. rozpoczęła się rejestracja na szkolenie DAX Praktycznie, nowy kurs online opracowany przez Pawła Szczepanika – maklera, inwestora i analityka z 25-letnim doświadczeniem rynkowym. Dla członków SII jest 300 zł zniżki.

Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z TIM SA, który odbędzie się 27 maja (poniedziałek) o godz. 12:00. Na pytania inwestorów odpowiedzą: Krzysztof Folta, Prezes Zarządu TIM SA, Piotr Tokarczuk, Członek Zarządu i dyrektor finansowy oraz Piotr Nosal, Członek zarządu i dyrektor handlowy. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

Relacja z czatu inwestorskiego Agory. Pierwszy Helios w Warszawie i sieć Pasibus
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie